Porscheforum driftday 31/01/2016

Home Forum Porsche Uitstappen Porscheforum driftday 31/01/2016

  • Maker
    Discussie
  • Beste Forumvrienden

    Begin dit jaar heeft Jokkevlo een gesmaakte forumdag georganiseerd in het “Centre du maitrise de volant” in de buurt van Luik. Op deze link vind je het draadje hierover.

    Ik was daar zelf aanwezig en heb al een tijdje zin om dit nog eens te doen. Omdat Jokke blijkbaar niet meer erg actief is op het forum, ben ik zo vrij geweest om zelf contact op te nemen met Philippe Ménage. Dit is wat hij antwoorde:

    [i]Nous pourrons définir ensemble le programme en fonction des inscriptions que vous recevrez…
    Pour pouvoir disposer d’un dimanche, je vous demanderai d’avoir pour le matin un minimum de 9 ou 12 inscriptions et 9 pour l’après-midi.
    Comme en 2015, ce cours s’adresse à des personnes qui ont déjà de l’expérience de la glisse : le matin avec des voitures de l’école (180€/pers.) et l’après-midi avec des voitures personnelles à propulsion puissantes genre Porsche, Ferrari, BMW, Aston, etc. (160€/pers.)
    Actuellement, les 10, 17, 24 & 31/1 sont libres, mais je vous demanderai de prendre une option sur un de ces dimanches au choix.
    [/i]
    We kunnen dus m.a.w. hetzelfde doen als vorig jaar:
    – Een voormiddag initiatie, met wagens van het centrum, voor 9 tot 12 personen.
    – Een namiddag driften met de eigen Porsche (of andere) voor 9 personen (voor meer wagens is er niet genoeg plaats).

    Ik hoop dat we hier een 20-tal enthousiasten kunnen vinden, maar ik verwacht hiermee geen problemen. Het eerste wat we moeten doen is een datum prikken. Ikzelf moet werken op 24/1, dus die datum wil ik liever skippen. Je kan je voorkeuren ingeven via deze doodle.
    Zodra we het eens zijn over een datum, zal ik het verder organiseren.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 102)
    • Bones, persoonlijk vind ik het eigenlijk top! Vorig jaar drifcursus gedaan met oude Volvo’s en me rot geamuseerd.

      Zou dit diep vanbinnen best met de P willen doen eigenlijk, maar… wat mij persoonlijk tegenhoud is de angst om die oude ketel pijn te doen 🙂

      Velen zullen zeggen: da spel kan dat wel aan, en dat is waarschijnlijk zo hoor, maar ben ergens misschien te voorzichtig aangezien da spel bijna even oud als ikzelf 🙂

        Allemaal geen probleem hoor, ik begrijp de meeste argumenten wel. En ook hier geldt: no risk… no fun 😀

          +1 Drip !!!

          XXX

            Mart en netjes rijden… :popcorn:

            Bones – super dat je uw nek uitsteekt ongeacht de comments hier.
            Je moet het maar doen een voorstel lanceren, laat je niet ontmoedigen.
            We steken onze vrije tijd wel in een tunnelrit of een ritje ter nagedachtenis van Wim,

            :up: :up: :up: Top voor de effort en gelijk ook respect !

              Leuk initiatief hoor Bones :up: , ik heb wel es zoiets gedaan op uitnodiging van een leverancier, toen achterwielaandrijving nog vrij nieuw voor me was, dat was wel leerzaam, maar Elf Hobby-wise, voor mij staat 300 euries ongeveer gelijk aan 4x tanken en pak um beet 2.000 km stuurfun. Bovendien, extra risico om schade op te lopen, liever niet. Ik rij doorgaans redelijk netjes … vind ikzelf dan toch 😳 😳 😳

                [video]https://www.youtube.com/watch?v=anMvgNonrfs[/video]

                Schneedriften mit Sophia Calate :up:

                  Tja, ik was nog even aan afwachten wanneer en zou dan eventueel toehappen…

                  Minder aan Visé destijds:
                  -volledige dag kwijt (2 uur enkele reis ook) met naar verhouding weinig stuurminuten

                  Je zou het eigenlijk moeten opzetten als er sneeuw ligt en je een locatie kent. Zaventem bijvoorbeeld, want het luchtverkeer ligt dan toch stil… :mrgreen:

                  Misschien overmorgen :engeltje:

                    Roept weer heel wat andere vragen op inzake verantwoordelijkheid, toelating, …
                    :wtf:
                    Ik zou het niet willen organiseren.

                    Maar om ook Bones te antwoorden:
                    Plus: eigen wagen op geleende banden;
                    Min: misschien wel prijs en zoals je schreef ….

                    … verder geen enkele illusie dat ik op de openbare weg in geval van calamiteiten mijn wagen zal kunnen redden door een magistrale correctie op een slip of drift wegens geen tijd en geen ruimte in die setting !

                      Niet om de betweter uit te hangen, geen aanval op de organisator, want de beste stuurlui staan aan wel he 😉
                      Maar mijn persoonlijke feedback omdat je er zelf nadrukkelijk om vraagt:

                      -300 eur veel te duur voor een dagje driften op een betonvlakte tussen verkeerspiloontjes. Daarvoor rij je 6u Skylimit trackday op Zolder.
                      -Verder wil ik niet dat er iemand zonder kennis van zaken aan mijn centrelocks begint te klooien om kletskop banden te monteren.
                      -Coaching kan mijns inziens ook maar beperkte meerwaarde bieden. Buiten misschien een basiskennis gewichtsverplaatsing en kijktechniek die vrij snel uitgelegd is aan de enkelingen die hier nog geen notie van zouden hebben (of overschat ik het kennisniveau vd doorsnee forummer ?). De rest is practice, practice en nog een practice.

                      Ik heb verder geen enkele illusie dat ik op de openbare weg in geval van calamiteiten mijn wagen zal kunnen redden door een magistrale correctie op een slip of drift wegens geen tijd en geen ruimte in die setting ! Dit gaat mijns inziens ook niet veranderen al ga je elke jaar driften in vise.

                      Dat neemt niet weg dat ik interesse blijf hebben in driften / car control !
                      Vraag me alleen af of we het niet zo kunnen organiseren met het forum buiten een andere organisatie om. We hebben toch een op een grote betonvlakte gestaan aan een kanaal bij een forum meeting in Limburg / Lommel ? Regenachtige weekends zijn er genoeg. De nodige verkeerspiloontjes kunnen nooit meer dan een paar honderd eur kosten. Verder kwestie van goede afspraken dat je elkaar niet in de prak rijdt !

                        Zoals eigenlijk wel een beetje verwacht, is hiervoor niet zo veel interesse op dit forum (dat is eufemistisch, ik weet het :sarcastisch ). Aangezien ik de optie niet te lang wil aanhouden, zal ik die straks annuleren en gaat dit event niet door. Mag ik diegenen, die eventueel wel interesse hebben voor zoiets, maar die hier toch hun naam niet opgaven, vragen om wat feedback te geven: is het de prijs, de locatie, willen jullie je Porsche hieraan niet blootstellen, …. whatever, ik zou het graag weten. Vandamme heeft zijn feedback al duidelijk gegeven :salut:

                          up :engeltje:

                            Ik had vorige editie wel interesse, maar het kwam wat ongelegen. Had me voorgenomen om op de volgende in te tekenen, maar ook nu valt het opnieuw in een erg drukke periode, dus zal ik opnieuw moeten passen.

                            Ik vind het op zich zeker niet te duur. Denk ook wel dat een instructeur zeker een plus is, in combinatie met een leswagen én je eigen wagen. Dat het ver is klopt wel, maar so be it, ‘t is een daguitstapje dan.

                            Als ik de ervaringen las van vorige keer had ik de indruk dat iedereen het er erg naar zijn zin had :-).

                              Klopt Rollie, maar hier heb ik over gehoord dat het vrij ruwe beton is en dat je op zo’n dag de levensduur van je banden serieus verkort en dan is de goedkopere optie misschien wel de duurdere… ik weet niet of het waar is. Bij Maitrisevolant verslijt je je banden niet, omdat het terrein echt glad is en je eventueel op hun banden kan rijden, aan water is er ook geen gebrek.

                              Dit zonder instructeur doen, zoals Van Damme zegt, lijkt me geen goed idee, tenzij je een racelicentie hebt of rallypiloot bent of zo…anders blijft het gepruts. Een goede drift inzetten gaat niet (alleen) over een beetje gas geven met een achterwielaandrijver op een gladde ondergrond. Het gaat over zitpositie, kijktechniek, lastenwissels, verschil tussen 4WD en achterwielaandrijving, rally flick, featherbreaking, … Ik heb ondertussen al een beetje ervaring en ik leer elke keer weer bij.

                              Als ik dit organiseer is het niet om wat te spinnen, donutjes te maken en te driften. Het gaat om beter en veiliger met je Porsche leren rijden en je ondertussen te amuseren.

                                gewoon ter info en zonder afbreuk aan de vermelde organisaties :Skylimit Events biedt een gelijkaardige dag aan voor 175 eur(paddock circuit Zolder

                                123

                                  voor de duidelijkheid: ik wil net wel met mijn eigen auto en instructeur niet echt nodig, idem voor kale banden.
                                  En dan is (het ondertussen al 100 euro meer) 300 euro gewoon te duur voor gewoon maar de infrastructuur en is 250 km gewoon te ver om even wat scheef te gaan.

                                  Dan wacht ik wel tot het nog eens sneeuwt , ging tijdje terug prima op de boereweggetjes…

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.