Porscheforum driftday 31/01/2016

Home Forum Porsche Uitstappen Porscheforum driftday 31/01/2016

• Maker
    Discussie
  • Beste Forumvrienden

Begin dit jaar heeft Jokkevlo een gesmaakte forumdag georganiseerd in het “Centre du maitrise de volant” in de buurt van Luik. Op deze link vind je het draadje hierover.

Ik was daar zelf aanwezig en heb al een tijdje zin om dit nog eens te doen. Omdat Jokke blijkbaar niet meer erg actief is op het forum, ben ik zo vrij geweest om zelf contact op te nemen met Philippe Ménage. Dit is wat hij antwoorde:

[i]Nous pourrons définir ensemble le programme en fonction des inscriptions que vous recevrez…
    Pour pouvoir disposer d’un dimanche, je vous demanderai d’avoir pour le matin un minimum de 9 ou 12 inscriptions et 9 pour l’après-midi.
    Comme en 2015, ce cours s’adresse à des personnes qui ont déjà de l’expérience de la glisse : le matin avec des voitures de l’école (180€/pers.) et l’après-midi avec des voitures personnelles à propulsion puissantes genre Porsche, Ferrari, BMW, Aston, etc. (160€/pers.)
    Actuellement, les 10, 17, 24 & 31/1 sont libres, mais je vous demanderai de prendre une option sur un de ces dimanches au choix.
    [/i]
    We kunnen dus m.a.w. hetzelfde doen als vorig jaar:
    – Een voormiddag initiatie, met wagens van het centrum, voor 9 tot 12 personen.
    – Een namiddag driften met de eigen Porsche (of andere) voor 9 personen (voor meer wagens is er niet genoeg plaats).

Ik hoop dat we hier een 20-tal enthousiasten kunnen vinden, maar ik verwacht hiermee geen problemen. Het eerste wat we moeten doen is een datum prikken. Ikzelf moet werken op 24/1, dus die datum wil ik liever skippen. Je kan je voorkeuren ingeven via deze doodle.
    Zodra we het eens zijn over een datum, zal ik het verder organiseren.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 102)
    • @Vandamme: misschien ligt het aan mij, maar ik las je feedback als volgt: het moet dichter in de buurt, op een dag dat het regent, ik wil meer rijden, misschien niet met mijn eigen auto en het moet minder kosten. Ik wil wel, maar dat kan ik niet realiseren 🙁

Hoe dan ook ben je waarschijnlijk niet de enige met deze opmerkingen, gezien het lauwe enthousiasme hier op het forum in het verleden en ook nu weer. Is het te duur? Willen de Porschefanaten hun auto liever niet gebruiken op deze manier (de auto’s zijn er IMO voor gemaakt)? Ik weet het niet. 😕

Ik vind, ook met de prijs van 300€ , dat je nog waar voor je geld krijgt, zeker als we maar met 9 deelnemers zijn. Een alternatief, meer in het centrum van het land, vind je hier, voor ongeveer dezelfde prijs, denk ik. Het totale pakket zal veel meer zijn, ik zal misschien eens informeren. Andere alternatieven zijn camp4S, e.d. maar dat is van een heel andere orde, qua beleving en kost.

Soit, ik geef mezelf tot volgende week om 9 deelnemers te vinden. Voorlopig zijn 20/5-3/6 gereserveerd door mij.

Bij deze staat deze topic weer bovenaan :engeltje:

Ik heb al even geïnformeerd vanmorgen en stel voor dit op een zondag te doen, voor eventuele geïnteresseerden die op zaterdag moeten werken. Dit is het antwoord van Philippe:

Bonjour Eric,
        Pour l’instant, il y a les dimanches 20/5-27/5-3/6 & 17/6 de libres…
        Pour les tarifs, nous avons une formule « club » intéressante : Journée à 300€/personne, repas compris, avec des groupes minimum 9 ou 12 personnes.
        Le matin « Défensif » avec les Golf et l’après-midi « Feeling » avec les voitures des participants.
        Qu’en penses-tu ?
        Le plus urgent, c’est de bloquer une date car j’ai beaucoup de demandes pour le moment…
        Cordialement.
        Philippe Ménage.
        http://www.maitriseduvolant.be
        +32 4 374 24 54

Wat heb in nu snel nodig?
        – minstens 9 deelnemers
        – een datum: voor mij kunnen 27/5 en 17/6 niet omdat ik moet werken

Dus:
        Update:
        1. Bones (eventueel met twee): 20/5-3/6
        2. Full Pelt: …
        3. …

123

Je wou mijn initiële vraag al niet echt beantwoorden en verwees me door naar het begin van de thread. Prima

En dan heb ik vervolgens toegelicht waarom ik mijn naam er terug afhaalde.
          Wat jij gezaag noemt, noem ik feedback.

Als jij als organisator geen feedback wil, tja, het is hier nog altijd een forum , dus we mogen toch ook iets on topic zeggen ? Toch?

Ik hou je helemaal niet tegen om iets te organiseren, dus succes er mee.

Oké Van Damme

Ik geef je eenmaal de argumenten, waarom het bij het Centre de maitrise du volant goed is:
            – met je eigen auto kunnen rijden vind ik een plus, maar hé, je kan het ook doen met auto’s van het centrum zelf. Het waren golfjes vorige keer en het is verbazend wat je daar allemaal mee kan uitspoken
            – het terrein is zo gemaakt dat je verscheidene drifttechnieken kan uitproberen, in alle veiligheid. Ga je eruit, dan schuif je een beetje verder, zonder dat je iets kan raken, hoogstens die plastieken tonnen, die niets wegen en dus geen schade veroorzaken, maar die wel kunnen helpen om je kijktechniek te verbeteren
            – het terrein ligt naast het Albertkanaal en ze mogen dit gebruiken om het de hele tijd nat te houden. Het regent wel veel in België, maar niet op bestelling, tenzij je gelooft dat eieren naar de Clarissen brengen helpt
            – het is niet zo maar beton, maar beton/asfalt met verschillende gripniveaus
            – je krijgt een theoretische introductie van een uurtje of zo, eventueel zelfs in het Nederlands, maar het gaat vlotter in het Frans. het is ten slotte provincie Luik
            – ze hebben een workshop waar op enkele minuten je kostbare banden vervangen kunnen worden door kale exemplaren. Best wel nuttig want een 911 of andere P op goede banden, krijg je niet zomaar dwars gegooid…ze hebben nogal veel tractie en de snelheden die je kan ontwikkelen zijn niet zo hoog. Met je winterbanden op hoge druk (3 à 4 bar) lukt het ook. Alles is voorzien om je banden op de juiste druk te zetten, als je wil
            – de hele dag wordt je begeleid door verscheidene instructoren, die het kunnen voordoen, met je mee kunnen rijden, etc… die moeten ook betaald worden
            – er zijn een ontbijt, lunch en verfrissingen voorzien, inbegrepen in de prijs
            – als je meer rijtijd wil, dan kan dat, maar: minder deelnemers = hogere prijs per deelnemer. Je kan het ook zelf afhuren voor een halve of hele dag, be my guest

Dat kan toch niet de enige plek zijn in Belgie waar er een grote plaat gepolierde beton ligt?

Als je het zelf wil organiseren op een betere en goedkopere plek, graag, ik houd je niet tegen

Ik wil dit dus eventueel wel graag organiseren, maar naar gezaag hierover ga ik niet meer luisteren. Wil je meedoen, vul de lijst aan. Wil je niet meedoen, reageer dan niet in deze topic.

Update:
            1. Bones (eventueel met twee)
            2. Full Pelt

123

200 something euro om met eigen auto op een natte parking in Luik tussen plastieken tonnen te karren, en te staan wachten omdat er maar 3 of 4 man tegelijk kan rijden, zie ik niet zitten.

Het lijkt mij een goed business model als ze daar 2880 per dag voor vragen, maar persoonlijk vind ik dat een beetje aan de stevige kant qua prijs En dat zie ik toch niet echt zitten..en al helemaal niet als ik daarvoor al naar de andere kant van het land moet rijden…

Dat kan toch niet de enige plek zijn in Belgie waar er een grote plaat gepolierde beton ligt?
              En het regent hier toch vaak genoeg?

soit, zal wel aan mij liggen.

Go to page 1 en lees de topic even door, dan heb je alle info.

123

Edit, maar wat is er daar dan voorzien? is dat zelfde plek als die Driftday 2016 video die ik hier een paar pagina’s eerder tegenkwam??

1. Bones
                    2. Full Pelt

Omdat er in een andere topic misschien wel wat interesse geuit werd om dit opnieuw te organiseren, haal ik dit nog eens naar boven. De meeste info vind je hier in eerdere posts. De boodschap is:
                      – het is ongelooflijke fun
                      – je leert je Porsche beter besturen
                      – het is absoluut veilig
                      – je banden gaan er niet aan

Goed: ik heb minimum 9, maximum 12 deelnemers nodig en dan kan ik informeren in Visée of we dit kunnen organiseren en wat de prijs tegenwoordig is. Jullie kennen het principe, vul maar aan

1. Bones (eventueel met 2 wagens, moet ik eens navragen bij mijne maat)
                      2. …

@moderators: kunnen jullie de datum in de titel deleten en vervangen door 2018?

Ik vrees dat het niet zal doorgaan Kenny, veel animo is er hier niet voor en we zouden toch minstens met 9 moeten zijn, liefst zelfs 12 om de prijs wat te drukken :think:

Voor mij zijn momenteel alle data’s nog vrij 😆

:bounce: ben deze data’s ni vrij :wtf:

Terug top initiatief waar we graag zouden bij zijn.
                              Terug met 2…Rudy en zoon
                              Ik volg dit verder op :coolness:

up :engeltje:

Junior heeft dan in principe examens. Ik bekijk het morgen eens met hem.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.