Porscheforum driftday 31/01/2016

Home Forum Porsche Uitstappen Porscheforum driftday 31/01/2016

• Maker
    Discussie
  • Beste Forumvrienden

Begin dit jaar heeft Jokkevlo een gesmaakte forumdag georganiseerd in het “Centre du maitrise de volant” in de buurt van Luik. Op deze link vind je het draadje hierover.

Ik was daar zelf aanwezig en heb al een tijdje zin om dit nog eens te doen. Omdat Jokke blijkbaar niet meer erg actief is op het forum, ben ik zo vrij geweest om zelf contact op te nemen met Philippe Ménage. Dit is wat hij antwoorde:

[i]Nous pourrons définir ensemble le programme en fonction des inscriptions que vous recevrez…
    Pour pouvoir disposer d’un dimanche, je vous demanderai d’avoir pour le matin un minimum de 9 ou 12 inscriptions et 9 pour l’après-midi.
    Comme en 2015, ce cours s’adresse à des personnes qui ont déjà de l’expérience de la glisse : le matin avec des voitures de l’école (180€/pers.) et l’après-midi avec des voitures personnelles à propulsion puissantes genre Porsche, Ferrari, BMW, Aston, etc. (160€/pers.)
    Actuellement, les 10, 17, 24 & 31/1 sont libres, mais je vous demanderai de prendre une option sur un de ces dimanches au choix.
    [/i]
    We kunnen dus m.a.w. hetzelfde doen als vorig jaar:
    – Een voormiddag initiatie, met wagens van het centrum, voor 9 tot 12 personen.
    – Een namiddag driften met de eigen Porsche (of andere) voor 9 personen (voor meer wagens is er niet genoeg plaats).

Ik hoop dat we hier een 20-tal enthousiasten kunnen vinden, maar ik verwacht hiermee geen problemen. Het eerste wat we moeten doen is een datum prikken. Ikzelf moet werken op 24/1, dus die datum wil ik liever skippen. Je kan je voorkeuren ingeven via deze doodle.
    Zodra we het eens zijn over een datum, zal ik het verder organiseren.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 102)
    • Hey Yellow Submarine,

We kunnen “hele dag” zelf definiëren, maar er zal altijd een korte theoretische beschouwing zijn terwijl de wagens geprepareerd worden voor het driften (druk verhogen, andere banden plaatsen) en even pauzeren om te lunchen zal er ook bij zijn. Maar het is aan ons om dit zelf in te vullen en te bespreken met Philippe.

Twaalf deelnemers en een dag uitkiezen is nu de boodschap 😉

Tempted…

Defineer “hele dag”. Vorige zondag hadden wij uiteindelijk toch per persoon weinig tijd op de tarmac. Eerst wat theorie, ik denk dat het snel 14:15 was, dan eerst de instructeur aan het stuur, en dan tot 16:25, te delen door 3…

In juni is het echter ook lang licht en als we met 4 auto’s tegelijk kunnen ipv 3 zou het ook schelen! Tijdens de lunch geen tijd verspelen: drive-in stijl eten :engeltje:

Vorige week kon ik er jammer genoeg niet bijzijn.
          Ik had een andere leuke ervaring.
          Ik heb wel interesse alles hangt af van de dag…

PS Foto van vorige week zondag.
          335.JPG

338.JPG

Ik wil hier even een ballonetje oplaten. Er was wel geen overweldigende belangstelling voor de driftday, maar diegenen die hebben deelgenomen waren wel enthousiast en wilden nog wel eens opnieuw.
            Daarom heb ik even geïnformeerd bij Philippe:
            – in juni zijn nog alle zaterdagen vrij
            – ze kunnen een volledige ‘club-dag’ organiseren voor 2880€, alles inbegrepen. Als we met een twaalftal zouden zijn, dan kost het 240€ per deelnemer
            – voor diegenen met ervaring (of met de grootste ballen) zal het een hele dag driften worden
            – voor diegenen met minder ervaring kan een initiatie gegeven worden met de golfjes van het bedrijf
            – instructeurs zullen aanwezig zijn om te helpen

Dus:
            Zijn hier twaalf liefhebbers? aanvullen met “requoten”
            – Bones

Welke zaterdag in juni verdient de voorkeur? 4, 11, 18 of 25 juni

Als er twaalf liefhebbers zijn, dan organiseer ik het.

Prachtige dag beleefd, bedankt voor organisatie , catering en om nog ne keer in m’n ex GT 3 te zitten.
              Peter bedankt voor ritje en filmpke.
              Ook bedankt om een wiel terug mee te brengen Filip en zoon :drin :drink: .
              Zeker voor herhaling vatbaar (misschien ne keer met ander materiaal?) , morgen ?
              :driver:

:first: Ik wil al terug :first:

En hierbij ook mijn eerste filmpje ooit. Edit door Robbe.

Eerst het vertrek thuis.

Daarna de demo-rondjes door de instructeur, op de normale winterbanden. Tot mijn verbazing zei men dat dit okee zou zijn. Dat bleek niet helemaal te kloppen, want je moest dermate agressief/snel inkomen dat wij stervelingen de slip onmogelijk konden controleren.

Daarna besloot de instructeur wijselijk dat er versleten banden dienden opgelegd. Dan begon de slip aan een lage snelheid, wat het veel leuker en beheersbaar maakte. De beelden daarvan zie je bij het filmpje van Bones!

Extra dank aan Bones voor het initiatief en aan mevrouw Krokodlle voor het natje en droogje: bedankt Nicky!

[video]https://youtu.be/ST6BOMKvvHc[/video]

Weer een mijlpaal: voor het eerst een filmpje op het forum publiceren 🙂

Krokodile, Yellow Submarine en Monza aan het werk :first: :first:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=mbGBFsvN4XM[/video]

We hebben een supertoffe dag gehad, bedankt aan de organisatie voor het toffe initiatief en een geslaagde dag.
                      Ook bedankt aan rudyf en zijn zoon voor het meebrengen van een van onze achterbanden 😀 😀 jullie hebben er ene tegoed van ons :drink: :drink: op de eerstvolgende p- rit.

Het was inderdaad een super dag bedankt aan Bones voor de organisatie het was :up: :up: :up
                        De catering was met veel plezier gedaan door ons madam :drink:
                        Een hele dag driften zie ik ook wel zitten als de datum past.

M,n zoon en ik hebben natuurlijk ook ne superdag gehad he….
                          veel geleerd en voor herhaling vatbaar…

Ik heb mij ook geamuseerd 😀 ik vond alleen dat het wat langer mocht duren 😉

Van mij ook bedankt aan Krokodile & Nicky voor de drank en de versnaperingen en ook voor de kleine attentie voor mij :engeltje: :applaus:

Vanavond probeer ik ook een filmpje te posten.

Ik heb gisteren ook aan Philippe gevraagd of een hele dag driften ook mogelijk zou zijn en voor hem zou dat perfect kunnen, maar de piloten moeten allemaal wel wat ervaring hebben. Piloten die continue ronddraaien ipv driften zouden anders de pret voor de anderen vergallen 😕

Dus ja, als er hier wat enthusiasme voor is, kunnen we proberen een datum te prikken, bv een zaterdag of zondag in juni?

Ok merci aan Krokodile & Nicky voor de catering :popcorn: :drink:
                              hier nog 1tje :mrgreen:
                              [video]https://www.youtube.com/watch?v=HR4juftEcBY[/video]

Super dagje gehad :first: Merci Bones :drink: wanneer gaan we terug :driver:
                                [video]https://www.youtube.com/watch?v=ltJqBx0S3-Q[/video]

De krok staat klaar volgetankt en bandjes op druk. :driver:
                                  Tot morgen mannen. :drink:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.