Porscheforum driftday 31/01/2016

Home Forum Porsche Uitstappen Porscheforum driftday 31/01/2016

• Maker
    Discussie
  • Beste Forumvrienden

Begin dit jaar heeft Jokkevlo een gesmaakte forumdag georganiseerd in het “Centre du maitrise de volant” in de buurt van Luik. Op deze link vind je het draadje hierover.

Ik was daar zelf aanwezig en heb al een tijdje zin om dit nog eens te doen. Omdat Jokke blijkbaar niet meer erg actief is op het forum, ben ik zo vrij geweest om zelf contact op te nemen met Philippe Ménage. Dit is wat hij antwoorde:

[i]Nous pourrons définir ensemble le programme en fonction des inscriptions que vous recevrez…
    Pour pouvoir disposer d’un dimanche, je vous demanderai d’avoir pour le matin un minimum de 9 ou 12 inscriptions et 9 pour l’après-midi.
    Comme en 2015, ce cours s’adresse à des personnes qui ont déjà de l’expérience de la glisse : le matin avec des voitures de l’école (180€/pers.) et l’après-midi avec des voitures personnelles à propulsion puissantes genre Porsche, Ferrari, BMW, Aston, etc. (160€/pers.)
    Actuellement, les 10, 17, 24 & 31/1 sont libres, mais je vous demanderai de prendre une option sur un de ces dimanches au choix.
    [/i]
    We kunnen dus m.a.w. hetzelfde doen als vorig jaar:
    – Een voormiddag initiatie, met wagens van het centrum, voor 9 tot 12 personen.
    – Een namiddag driften met de eigen Porsche (of andere) voor 9 personen (voor meer wagens is er niet genoeg plaats).

Ik hoop dat we hier een 20-tal enthousiasten kunnen vinden, maar ik verwacht hiermee geen problemen. Het eerste wat we moeten doen is een datum prikken. Ikzelf moet werken op 24/1, dus die datum wil ik liever skippen. Je kan je voorkeuren ingeven via deze doodle.
    Zodra we het eens zijn over een datum, zal ik het verder organiseren.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 56)
    • Sorry jongens maar heb blijkbaar iets over het hoofd gezien… en kan er dus onmogelijk bijzijn! 😥
      Heel spijtig!
      Hopelijk komt er nog iemand anders bij…
      Veel plezier!

1. Groep A: stage “feeling” (9 tot 12 deelnemers)
        – Porsche 1988 (2 pers)
        – Kevinh
        – DucDirk
        – HIS911
        – Bones
        – RudyF (2 pers)
        – …

2. Groep B: Driften met de eigen Porsche (max 9 deelnemers)
        – Bones – 997 4S (betaald)
        – Krokodile
        – Porsche 1988 (2 pers)
        – Kevinh
        – Monza 31/01 (Betaald)
        – Yellow Submarine Jr & Sr – 981 Cayman [betaald]
        – RudyF (2 pers)

Pfew! Zopas door het oog van de naald gekropen! Bij thuiskomst wist Lady Submarine te vertellen dat haar moe (mijn schoonmoeder dus) voor haar 80ste verjaardag een feest gaf… op 31/1/2015 om 12:00! Neee!!! 😥

Gelukkig blijkt nu dat de datum ook voor andere familieleden niet passend is en wordt ditto feest :lekker: een weekje uitgesteld. Oef!!

Snel betaald dan maar, dan is er geen weg terug! :engeltje:

[quote=”Bones” post=223707]Oké, het gaat nu definitief door op 31/1/2015 :first:

Als het goed is hebben alle deelnemers daarnet een PM gehad met de betalingsinstructies. Zodra ik van iedereen het bedrag ontvangen heb, stuur ik dit door en zijn we definitief ingeschreven. Omdat het om een relatief groot bedrag gaat, zal ik dit niet zelf voorschieten. Gelieve dus vlot de betaling te doen.

Je kan dat requoten in deze topic, zodat ik het makkelijk kan opvolgen. Schrijf, voor groep B, misschien ook even op met welke wagen je gaat deelnemen:

– Porsche 1988 (2 pers)
            – Kevinh
            – DucDirk
            – HIS911
            – Bones
            – RudyF (2 pers)
            – …

– Krokodile
            – Porsche 1988 (2 pers)
            – Kevinh
            – Monza 31/01
            – Yellow Submarine Jr & Sr – 981 Cayman [betaald]
            – RudyF (2 pers)

Voor groep A zijn inschrijvingen nog altijd welkom, er kunnen er nog 4 bij. Voor groep B zit het vol, maar ik kan altijd een reservelijst aanleggen voor het geval iemand moet afzeggen. de ervaring leert dat dit altijd wel gebeurt.[/quote]

Oké, het gaat nu definitief door op 31/1/2015 :first:

Als het goed is hebben alle deelnemers daarnet een PM gehad met de betalingsinstructies. Zodra ik van iedereen het bedrag ontvangen heb, stuur ik dit door en zijn we definitief ingeschreven. Omdat het om een relatief groot bedrag gaat, zal ik dit niet zelf voorschieten. Gelieve dus vlot de betaling te doen.

Je kan dat requoten in deze topic, zodat ik het makkelijk kan opvolgen. Schrijf, voor groep B, misschien ook even op met welke wagen je gaat deelnemen:

– Porsche 1988 (2 pers)
              – Kevinh
              – DucDirk
              – HIS911
              – Bones
              – RudyF (2 pers)
              – …

– Krokodile
              – Porsche 1988 (2 pers)
              – Kevinh
              – Monza 31/01
              – Yellow Submarine Jr & Sr
              – RudyF (2 pers)

Voor groep A zijn inschrijvingen nog altijd welkom, er kunnen er nog 4 bij. Voor groep B zit het vol, maar ik kan altijd een reservelijst aanleggen voor het geval iemand moet afzeggen. de ervaring leert dat dit altijd wel gebeurt.

Er wordt telkens met drie wagens tegelijk gereden in shiften van 15 à 20 minuten. Meer wagens zou wat gevaarlijk worden want tandem-driften gaan we niet doen :mrgreen: Het gaat allemaal wat vanzelf, geloof me vrij, na zo’n shift zet je je wagen spontaan aan kant om iemand anders rijtijd te geven. Het is best wel hard werken 😀 . Iedereen krijgt zeker gelegenheid genoeg en er zijn instructeurs aanwezig die bij je komen zitten om te helpen.

Begin 2015 daar deelgenomen aan de drift/slip cursus.
                  Heel professionele begeleiding (in het frans).
                  Ze hebben een grote voorraad kale banden op velg om het slippen te vergemakkelijken.
                  Er wordt telkens in (vrije) shiften van ongeveer 20min gereden. En geloof me, zweten doe je zeker.
                  Zal een leuke en leerrijke dag worden! :driver:

Vraagje: wij zijn dus met 2 in één wagen. Hoe is dat geregeld qua rijtijd? Ik bedoel: iedere betalende chauffeur krijgt toch evenveel rijtijd, of je nu met twee in één auto deelt of niet? Want gezien de gelimiteerde oppervlakte van het speelplein zijn niet alle wagens tegelijk in actie.

Schitterend! Dan zijn we met 8 in de voormiddag en tien in de namiddag (maar slechts 7 wagens), dus dat moet zeker nog kunnen! Dan denk ik dat het zeker doorgaat! Er kunnen er in de voormiddag nog altijd bij, maar de namiddag zit hiermee wel vol, denk ik.

– Porsche 1988 (2 pers)
                      – Kevinh
                      – DucDirk
                      – HIS911
                      – Bones
                      – RudyF (2 pers)
                      – …

– Bones
                      – Krokodile
                      – Porsche 1988 (2 pers)
                      – Kevinh
                      – Monza 31/01
                      – RudyF (2 pers)

Ik zou graag inschrijven met 2 personen voor de gehele dag, kan dat nog?

Het is in het Frans te doen, maar ik kan altijd vertalen indien nodig 😕 Laat je daar zeker niet door tegenhouden :up:

In gebarentaal met illustraties! 🙂

Hopelijk nog enkele liefhebbers!!! 😉
                              In welke taal wordt de theorie gegeven? en de rest?

Ik heb daarnet met Philippe wat over en weer gemaild en er is goed en slecht nieuws :geek:

De dag (zondag 31/01/2016) zou er als volgt kunnen uitzien

8u45: Aanmelden met groep A – de stage “feeling
                                9u: Theoretische cursus over sportief rijden (massatransfer, onderstuur, overstuur, sturen, tegensturen……)
                                9u45: Start praktijk met de wagens van de autoschool. Dit is een sportieve stage, waar je leert de wagen te beheersen en reageren op onverwachte situaties. Na deze initiatie ben je echt wel klaar om met de eigen wagen te beginnen de volgende keer. Onder het motto dat je altijd kan bijleren, zal ik zelf ook meedoen in de voormiddag :driver:
                                12u15: Debriefing

Tussen 12u15 en 13u is er een lunch voor de gehele groep. Deze lunch is gratis! :up:

13.00: Kleine theoretische herhaling
                                Om 13u30 start dan groep B, voor mensen die hun auto kunnen driften. Dit is echt een leuk om te doen en zeker interessant als je op circuit of op de weg in moeilijkheden geraakt! Je moet niet bang zijn voor slijtage aangezien dit gebeurt op een nat en glad wegdek. Bovendien kan men, indien gewenst, velgen monteren met kale banden. Zij hebben hiervoor een goed uitgeruste garage en er worden geen extra kosten voor aangerekend. Wil je het met je eigen banden doen, dan kan ter plekke de druk verhoogd worden tot 3,5-4kg zodat het teveel aan grip ook opgelost is.

De dag eindigt rond 16u30.

Het is geen wedstrijd maar een dag plezier waar we samen kunnen leren en lachen. Bovendien staat Maitrise du volant gekend voor kwaliteit. :first:

Voor de voormiddag is de prijs 180€ per persoon (met wagens van de autoschool).
                                Voor de namiddag is het 160€ per persoon (met je eigen Porsche).
                                Voor diegenen die de hele dag meedoen is de prijs 300€ per persoon (40€ korting!) :first:

Het slechte nieuws is dat de voormiddag pas kan doorgaan als we minstens 9 deelnemers hebben, maximaal 12 :wtf: . Op dit moment zijn we met 6, dus er moeten er nog 3 meer gevonden worden. Aangezien er minstens 3 mensen de hele dag willen doen, vrees ik dat de namiddag ook niet zal doorgaan als ik niet aan die 9 deelnemers kom voor de voormiddag. 🙁

Ik krijg nog zeker tot kerstmis om aan voldoende deelnemers te geraken.

Goede afspraken maken goede vrienden: op het moment dat we aan voldoende deelnemers zitten ga ik jullie vragen om definitief in te schrijven en te betalen. Als je dan later toch moet annuleren moet je je plaats doorverkopen…… ik doe dit belangeloos en kan dan ook moeilijk de financiële risico’s dragen. Bedankt voor het begrip !

Adres
                                Centre de Maitrise du Volant
                                Z. Industriel Hermalle/Haccourt
                                1, Rue Voie de Liège
                                4681 Hermalle s/Argenteau

Dit is de huidige status van de deelnames:

– Porsche 1988 (2 pers)
                                – Kevinh
                                – DucDirk
                                – HIS911
                                – Bones
                                – …

– Bones
                                – Krokodile
                                – Porsche 1988 (2 pers)
                                – Kevinh
                                – Monza 31/01
                                -…

Dus aanvullen maar, zodat ik dit finaal kan organiseren en niet met de :ass: bloot ga 😉 op dit forum. Ik kan me moeilijk inbeelden dat hier enkel “Garage Queens” aanwezig zijn, onze Porsches zijn er toch om mee te :driver: :driver:

echt jammer, misschien kunnen we dit in de zomer ook nog eens organiseren 😆

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 56)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.