Porscheforum driftday 31/1/2015

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Kalender Porscheforum driftday 31/1/2015

• Maker
    Discussie

• Johan Huygens
    Deelnemer

Hieronder de mail van MDV met de beschikbare weekenddagen en prijzen.

Twee groepen:

Groep A
      Mensen die een initiatie willen (zoon/vrouw/jezelf). Na 1 dag initiatie ben je echt wel klaar om met de eigen wagen te beginnen de volgende keer

Groep B
      Mensen die hun auto kunnen driften (probeer je ego niet te laten primeren en jezelf te kennen).

Het is geen wedstrijd maar een dag plezier waar we samen kunnen leren en lachen…..

Vul even de doodle in. Bij genoeg kandidaten op 1 dag kunnen we dit laten doorgaan. En anders was het een leuke denkoefening 😀

http://doodle.com/i4wav5v7437xdc4z#table

Bonjour Jokke,
      Pour un demi-jour d’initiation (pour ceux qui croient savoir …!), il faut compter 170€ par personne avec un minimum de 6 à 9 personnes. Il y aura 2 ou 3 voitures du CMV et 2 ou 3 moniteurs.

Pour ceux qui savent vraiment (!), il faut minimum 6 participants avec leurs voitures (je peux changer les roues arrières SAUF moyeu central …!). Le prix est de 150€/pers.
      Pour les dates, il reste le dimanche 28/12, dim. 18/1/15, 31/1, 1/2, 21/2, 1/3. Les autres W.E. De mars sont déjà full.
      Si une date t’intéresse, tu me le dis tout de suite car je ne sais pas te laisser d’option sur un jour de W.E.
      Merci d’avance.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 252)
      • volgende editie ook eens proberen om ongemotoriseerd door de bochten te schuiven 😎

Nu beter?

De video is prive

Enjoy!

haha LOL, daar wilde hij Sabine imponeren bij de opnames van fifth gear.
                achteraf stoer doen, maar je ziet hier op de foto duidelijk dat hij een ferme bruine streep trekt 😆

Naar wat ik erover lees zou er niets het stuurgevoel van de Morgan 3-Wheeler evenaren met die dunne voorbandjes. Achteraan is er één 165 mm band.
                  3_wheeler.jpg

Hoewel het voor Tiff Needle eens erg heet werd. Sletig aan de ellebogen…
                  TiffNeedle_Morgan.jpg

Misschien eerst oefenen met deze?
                  onda-cycle.jpg

Dit is nog het veiligste:
                  MoboTriton.jpg

[quote=”Yellow Submarine” post=196085]Zeer de moeite, maar extreem moeilijk! Het ging beter naar het einde toe, maar om nu te zeggen dat ik die Golf kon aanvoelen op het moment van de lastwissel, nou nee. [/quote]

Daar had ik ook problemen mee.
                    De servo is ook nogal uitgesproken op die nieuwe golf.
                    Zelfs bij rechtuit rijden voelde ik de wagen niet echt aan.

[quote=”Harley G” post=196081]en wat vonden de beginners ervan? De moeite? Ik kon helaas niet maar het interesseert me wel.[/quote]

Ik kan het iedereen aanraden.
                      Zelf al lukt het nooit goed, je zal veel bijleren.
                      Ik heb veel opgestoken van de uitleg van onze instructeur en van onze eigen fouten.
                      Soms is het zo voor de hand liggend maar je doet teveel uit gewoonte in de auto.
                      Eigenlijk moeten we allemaal opnieuw leren rijden.
                      Vooral kijken is belangrijk.
                      De ogen zijn immers de voornaamste communicatie naar ons lichaam van wat er gebeurt.
                      Dus kijken naar waar je wil rijden en het gaat bijna van zelf volgens de instructeur als je genoeg oefent 💡

Ik heb alvast geoefend deze nacht :engeltje: :happy:

[quote=”PDS” post=196000]Waarom niet ineens met de GT3 ? was voor ons de eerste keer :happydance:[/quote]
                        Ik zou liefst eerst met de Focus gaan.
                        Daar ga ik ook de meeste trackdays mee doen.
                        De ervaring van het driften zou wel ten pas kunnen komen als ik eens over de limiet ga op circuit.
                        Verder ben ik toch een beetje bang de GT3 te beschadigen 😳

[quote=”René” post=196022][quote=”PDS” post=196008]Ik heb de Jokke een pm gestuurd met de vraag of hij het nog eens wil en kan organiseren 😀

:driver: :driver:[/quote]

ik heb gehoord dat hij eerst nog wat moet regelen met kapotte waterslangen ofzo… eer we mogen teruggaan :ass: ;)[/quote]

Zou dit er iets mee te maken hebben :engeltje: :happy:
                          https://www.youtube.com/watch?v=wd-Fey6WDaA

Bij de volgende sessie ben ik er zeker bij, deze heb ik jammer genoeg moeten missen,, dus hopen dat de volgende er snel komt, kijk er al naar uit want als ik al die foto”s en filmpjes zie krijg ik toch ook goesting in een driftje

Zeer de moeite, maar extreem moeilijk! Het ging beter naar het einde toe, maar om nu te zeggen dat ik die Golf kon aanvoelen op het moment van de lastwissel, nou nee.

Voor mij de ideale formule zou erin bestaan om na de initiatie een hele dag met mijn eigen Cayman te oefenen met 50% van de tijd op de baan. Maar met 3 auto’s op de baan (groep 2) heb ik ook al gemerkt dat ze soms in elkaar’s weg reden. Dat wil zeggen dus maximaal 4 chauffeurs, met elk een wagen of 2 wagens gedeeld door elk 2 chauffeurs. Dan kan je wel wat bereiken op één dag.

en wat vonden de beginners ervan? De moeite? Ik kon helaas niet maar het interesseert me wel.

Vonden jullie van groep 2 niet dat 9 deelnemers wat te veel was?

Leuk dat het plezant was !

Persoonlijk dik mijn peren gezien, het ging niet zoals gewoonlijk, maar goed we maken er het beste van he.

Ik wil dat gerust nog eens organiseren, was een top groep. Mekaar nog wat beter leren kennen en dat komt in orde. Ik vond ook dat iedereen stappen vooruit heeft gezet en dat doet deugd om te zien, die wil om te leren.

Probleem qua organisatie is dat ik, naast het werk, volop met het team bezig ben. Sponsors bezoeken en aantrekken is een serieus werkje, naast de voorbereidingen……… we moeten toch wat kapitaal bij mekaar krijgen, maar goed, dit terzijde.

Weekenddagen zijn niet makkelijk vast te krijgen….. ik hoor eens wanneer het kan.

Zelde formule? (ik vond die persoonlijk wel goed)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 252)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.