Beste Krokodile en Funny,
Jammer genoeg lees ik dit item nu pas, anders had ik zeker vroeger gereageerd.
Binnen de BPF vult niemand zijn zakken. De bestuurders, die jullie allen kennen en waarvan jullie weten dat zij zonder uitzondering hard werken om de club (met op vandaag maar liefst meer dan 100 betalende leden) te laten draaien en er een fijne bedoening van te maken, betalen niet alleen hun deelname aan elk evenement uit eigen zak, maar ook nog eens hun jaarlijks lidgeld zelf.
Vergaderingen worden, gezien de zeer diverse woonplaatsen van de bestuurders, ergens centraal in het land gehouden. Alles, maar dan ook alles wat tijdens deze meetings genuttigd wordt aan drank en/of maaltijd, wordt opnieuw door de bestuurders ZELF betaald.
Verplaatsingsonkosten van en naar vergaderingen en clubevenementen worden opnieuw door de bestuurders zelf betaald, en dus niet door de clubkas.
Het zou ook fijn en niet meer dan eerlijk zijn, mochten jullie in dit topic ook vermelding maken van het feit dat de BPF vorig jaar maar liefst 4 stages (= 2 volledige dagen) in Visé georganiseerd heeft en dit aan € 160,00 per persoon, dus zelfs € 10,00 goedkoper dan jullie het hier doen. Ook daar waren monitoren, ontbijt, lichte lunch, vervangachterwielen en (desgewenst) stage-auto’s inbegrepen.
Ik plaats hier alvast de link naar de toenmalige ledenuitnodiging, zodat iedereen die dit leest de prijzen kan checken: http://belgianporschefriends.eu/events/2014/2014vise1/
Waarom vragen we dan dit jaar inderdaad € 249,00 per persoon en niet opnieuw € 160,00 zoals vorig jaar ? Omdat wij bij de vorige edities geleerd hebben dat een sessie met 9 deelnemers te weinig actieve rijtijd oplevert per persoon. Juist ja, je gaat dus niet met 9 tegelijk de baan op hé, maar slechts met 3. Dat houdt dus in dat je met zes mensen staat te kijken naar de drie die op de piste aan het driften zijn. Dat betekent dus dat je 1 sessie zelf afrondt, en dan 2 sessies staat te kijken … Je hebt dus helemaal geen actieve rijtijd van 9h00 tot 12h00, of wat dachten jullie dan ?
Na elk evenement bieden wij onze leden de kans hun mening over de dag te ventileren d.m.v. een enquêteformulier. Eén van de dingen die daar duidelijk uit naar voren kwam, was dat men de mening toegedaan was dat meer rijtijd wenselijk was.
Ik zie in jullie “offerte” verder ook geen enkele duidelijk bindende afspraak: “il faut compter 170€ par personne avec un minimum de 6 à 9 personnes. Il y aura 2 ou 3 voitures du CMV et 2 ou 3 moniteurs.“
Veel lijkt er voorlopig dus niet precies en onveranderlijk vast te liggen, want als ik dat vertaal, wordt hier gesteld dat “jullie rekening dienen te houden met € 170,00 per persoon”. Dit alles lijkt me dus een ”ongeveer-prijs” die kan schommelen naargelang jullie met 6 of 9 aanwezig zullen zijn, dat er dan 2 OF 3 wagens van het centrum zullen zijn en 2 OF 3 monitoren …
Ik begrijp dat dit op een vrijblijvend medium als dit forum mogelijk is, maar binnen de BPF laten wij de leden graag op voorhand exact weten waaraan zij zich kunnen verwachten als zij ergens voor intekenen en dus maken wij duidelijke afspraken met de onderaannemers (zoals CMV in dit geval).
Tot slot toch ook nog even het volgende: onze leden betalen € 249,00 voor een groep van 6 mensen (dit betekent concreet dat ze 50% meer tijd op de piste zullen doorbrengen dan in een groep van 9 deelnemers). Omgerekend houdt dit dus in dat ze bij een groep van 9 deelnemers slechts € 166,00 zouden betalen ofwel € 4,00 goedkoper dan via het forum.
Beste Jokke, ik ben ervan overtuigd dat jouw voorstel wel degelijk de exacte nettoprijs is, maar dit moest me toch even van het hart. Ik pik het niet dat sommigen hier niet alleen gratuit en zonder het minste begin van bewijs vuren op mensen die zich gratis en volledig belangeloos inzetten voor een vereniging, maar dat dan ook nog eens doen zonder de exacte details te kennen of te vermelden.
Beste Krokodile en Funny, jullie zijn beiden nog tot 31/12/14 lid van BPF. Tot die dag hebben jullie het wettelijke recht de boekhouding van de club in te kijken. Ik daag jullie beiden uit hier ook maar 1 onregelmatigheid in terug te vinden.
Jullie hebben allebei mijn GSM-nummer en mailadres, dus aarzel niet een afspraak te maken tot inzage.
Gegroet.