Porsche’N’Classic – Wommelgem

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Porsche’N’Classic – Wommelgem

  • Maker
    Discussie
  • Heeft iemand ervaring met deze verkoper? Zijn naam is Marc Jacobs, en de firma zit in Wommelgem. Ik heb al gehoord dat er geen garantie op de wagens word gegeven.

    Verder heeft hij regelmatig classics te koop (ook nu).

    Alle info is welkom.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Deze gast raad ik vriend en vijand niet aan,hij zet je gewoon los in’t zak.
      İk wil jullie heel het verhaal sparen wat ik bij hem heb meegemaakt,ik raad gewoon iedereen aan om bij porsche n geklos weg te blijven.
      Betaal gewoon iets meer bij een ander maar koop ergens waar je garantie en waar voor je geld krijgt

        ik heb de wagen in mai 2010 in Luik gezien
        dat bleek een gezonde auto (van ’86, als goed is) en de prijs wel een beetje onderhandelbaar
        ik had voor een tijd overgedacht, hoor 🙂
        Endelijk ging mijn vorkeur voor de Targa model 🙂

          toch niet te snel 😕 Hij stond er al een tijdje te koop. Dankzij Wim heb ik nog kunnen onderhandelen over de prijs. Al is dat niet echt mijn sterkste kant 🙂

            dienen handelaar uit luik wou daar zeker snel van af, ne zwarte met geel interieur was hem te vlaams zeker ? 😆

              Jah dat klopt die is het geworden, ben hem samen met Wim gaan bezichtigen een paar weken later stond hij bij mij thuis, inmiddels al een half jaartje.

              Ge zult hem nu wel eens kunnen spotten in de buurt van Ekeren 😀

                SL33PY schrijft:

                Merci, intussen ben ik wel gesteld, niet met een wagen uit zijn stock, daar een andere P met mijn hartje is gaan lopen 😀

                Is het toevallig de zwarte 3.2 uit Liege afkomstig?

                  succes ermee jonge;)
                  Grtz pascal911

                    Merci, intussen ben ik wel gesteld, niet met een wagen uit zijn stock, daar een andere P met mijn hartje is gaan lopen 😀

                      Ik ken de handelaar zelf; hij is direkt en transparant.
                      Wagen zijn normaal door hem zelf gekocht/geimporteerd.
                      Normaal heeft hij basis wagen met heel goed prijs.

                        wat de Duitse imports betreft, er is mogelijk enige verwarring ontstaan, zijnde dat we een verschil moeten maken tussen hier een Duiste import kopen, en er zelf eentje gaan halen ginder! Het is inderdaad zo dat in Duitsland een perte-totale NIET mag hersteld worden! DUS…. vliegen die inderdaad dan vaak naar het buitenland, lees B en NL. Mijn Duitse nicht haar ex-lief was indertijd ook een autohandelaar, en hij raadde mij destijds ook ten zeerste af om in B een Duitse auto te kopen, want hij zei zelf ‘al wat niet goed genoeg is voor de Duitse markt, vliegt naar B en NL’. Als je dus in Duitsland eentje gaat gaan halen, kan het inderdaad nog steeds een herstelde ongevalswagen zijn, maar nooit een herstelde perte-totale.

                        Ik vind het ook jammer dat wat herstelde pertes betreft, de zeer malafide rol van de verzekeringsmaatschappijen nooit wat meer in vraag gesteld wordt! Iedereen weet vermoedelijk van mijn miserie die ik gehad heb met de opgelapte 993 4S met valse keuringspapieren. Ook die van oorsprong Belgische wagen was een perte totale geweest, die blijkbaar bij de DIV gerapporteerd stond als een “klasse 8”; zijnde een totaalverlieswagen die niet meer hersteld kan worden. Die wagen is door de verzekeringsmaatschappij dan ook geheel uitbetaald aan de eigenaar, MAAR de verzekering wordt dan eigenaar van het wrak. En wat doen die ermee? Verkopen aan de hoogste bieder… En wie zijn dus vaak helaas de grootste bieders voor dergelijke wrakken? Inderdaad… malafide klootzakken eerste klas… 👿 Een totaalverlieswagen zou dus ook as such behandeld moeten worden. Hoogstens onderdelen verkopen, geen totale wagen meer, en zeker niet meer met een chassisnummer!! Maar ja, de winstcijfers van de verzekeringsmaatschappijen zijn belangrijker, en we betalen die dutskens al zo weinig, nietwaar… 😈

                          mijn 911 sc komt van bij porsche en classics , ben der zeer tevreden , de wagens die hij toen te koop aanbod , zei hij tegen mij welke wagen wel mankement had ,
                          ik heb er in elk geval geen klagen van , kheb ondertussen al meer dan 30.000 km gereden met mijn sc van 1983

                            Ik kocht zelf mijn motor in Duitsland (BMW K1200RS, heb ik nog steeds)
                            voorheen een BMW Z3 Roadster, en nog vroeger een 944 II.
                            Heel recent gingen we naar Düsseldorf om een jonge BMW 318D Touring voor mijn zus.

                            Wel telkens een grondige inspectie gedaan naar ongeval-herstel. Nergens een probleem ondervonden. Wel gingen we telkens zelf naar ginder, de winst van die ‘handelaren’ steken we liever zelf op zak.

                            rjf

                              polowonder schrijft:

                              rjf schrijft:
                              [quote](Duitse import: laten staan)

                              En ik die altijd dacht dat je in Duitsland ‘zaken’ kon doen. Waarom laten staan eigenlijk?[/quote]

                              Heel wat duitse imports (pak grofweg pré 2000) zijn schadeauto’s die gerepareerd zijn, zeker als ze door handelaren worden aangeboden “zonder garantie”.

                              IN duitsland zelf kan je zeker koopjes doen, een (oudere) Duitse import daarentegen is veel risicovoller, het is een publiek geheim dat daar heel wat lijken tussen zitten. Ik ken iemand bijv. die ooit een uit Duitsland ingevoerde honda gekocht heeft, bleek achteraf een herstelde perte totale te zijn, met alle miserie vandien …

                                In mijn geval zou het om een ouder model gaan 🙂 geen idee of ze daar veel uit kunnen lezen

                                rjf

                                  SL33PY schrijft:

                                  errm, AKK?

                                  Aankoopkeuring 😉

                                  Kan je aanvragen bij elke officiële Porschedealer. Die zullen de wagen dan aan een zeer streng onderzoek onderwerpen (oa motor uitlezen om te zien of ie veel in het rood heeft gereden). Kost enkele euro’s maar als hij daar goed uitkomt ben je vrij zeker dat de auto goed is. Vaak komen daar verborgen gebreken aan het licht waardoor je jezelf achteraf veel miserie bespaart.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.