Porschkes te koop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porschkes te koop

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

1. Porsche 964 Carrera4

1989, 320k kms, rijdt als een nieuwe, GEEN garagequeen,

2. Porsche 991 50th

01/2014, 15k kms, rijdt ook als een nieuwe (ruikt er zelfs nog naar), WEL een garagequeen,

IGfe_h68NLrsR5D9vsrMFWBToZE4RJ98wUTaf1NVwkU.jpg

:up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
      • Edit: vp verwijderd op vraag topic starter.

Edit: vp verwijderd op vraag topic starter.

Datzelfde topic heropenen om er ook een groot nieuwtje (ongevraagd) aan toe te voegen kon enkele maanden geleden wel… 😉

Wete, ‘k heb geen zin meer in dit gedoe.
            Deepee for president! :first:
            Slotje graag

men pikt er nu een detail uit en maakt er de hoofdzaak van. dagelijkse bezigheid in de politiek en in de psychologie heeft met er mooie termen voor en gigantische studies over gemaakt.
              1) probeer eens te quoten vanuit een topic die afgesloten is ?!
              2) dus ik citeer zo duidelijk mogelijk zodat de brontekst traceerbaar blijft en zet in bold waar ik over repliceer en waar de voorgangers ook opmerkingen over maakten

het interesseert me trouwens niet hoeveel winst iemand wil pakken op de verkoop van een auto. ik houd me met mijn zaken bezig en heb daar mijn handen meer dan vol mee. :salut:

Is dit niet een beetje paranoïed?

mushroom :first:
                  Inderdaad weinig relevant wat deepee kwam neerpennen….

Neen, nen hond! :first:

(Grapje hé, voor dat ook dit hier weer een eigen leven gaat leiden)

Bekijk die quote nu eens…
                    Ten eerste is er netjes bijgeschreven “Jubi for sale, 1 jaar en 7 maand geleden”
                    Wat doet dit ter zake mbt al dan niet leasing, of al dan niet BIV betalen?
                    Ten tweede wordt (geheel per ongeluk waarschijnlijk :sarcastisch ) ook de prijs die toen gevraagd werd erbij vermeld.
                    Wat doet dat ter zake mbt al dan niet leasing, of al dan niet BIV betalen?

Dus ja, 1 jaar en 7 maand geleden hadden we net een huis gekocht en sch**t ik in mijn broek, en toen was de prijs 150k, en nu 180k wat het gemiddelde is van de Jubi’s bij Aecars en op Mobile. ‘k Denk dat de meeste forumleden die hun (bvb) 964 5 jaar geleden kochten voor 20k er nu ook meer zullen voor vragen dan 20k? Vraag en aanbod?
                    De leasing is inmiddels afgekocht en de auto opnieuw ingeschreven. We hebben de wittebroodsweken (opnieuw) beleefd en daarna kwam het besef dat ik toch goesting heb in iets anders. :salut:

Oei wat nu, ist weeral ambras in de keet ? Heeft DP ook al boxen verkocht aan Mushroom ?

@Mushroom: welke gaven je bezit is me niet helemaal duidelijk, maar weten waarom en wat anderen hier hadden moeten posten …

wat ik wilde duidelijk maken, en dat had ik nu blijkbaar fout onthouden, dat als een auto geleased is en na afloop privé ingeschreven er BIV moet betaald worden. aan de reacties die ik voor en achter de schermen lees was velen deze constructie niet duidelijk.

Héél leerzaam topic, dit! :popcorn:

De reply hierboven is trouwens NOG een reden waarom de interesse in Porsche sterk afgenomen is.

Een goedbedoelde reply zou geweest zijn “Iirc was de Jubi een leasing? Van financiële of operationele leasing naar natuurlijke of rechtspersoon betekent BIV aftikken toch?”

En dan zou ik geantwoord hebben dat de leasing via een éénpersoonszaak liep en dat de Jubi dus al vanaf dag 1 op mijn naam stond (en een hoop scheelde aan VAA).

De quote is spijtig genoeg om een totaal andere reden geplaatst, nl. om mij laten af te gaan.
                            Bij deze:
                            Ja deepee, je “hebt” me. Hij heeft idd al te koop gestaan en toen was ‘t voor het luttele bedrag van 150k, ‘t was eerst zelfs nog minder. Flink gewerkt jongen :respect2:

[quote=”Mushroom” post=197920]Jubi for Sale… (1 jaar en 7 maanden geleden)
                              Bouwjaar: 01/2014, dus nog een klein jaar onder volledige Porsche garantie
                              Prijs: 150K, of, je neemt de leasing over en, om het met de woorden van Gas Monkey te zeggen, throw me some money 8):[/quote]

van financiële of operationele leasing naar natuurlijke of rechtspersoon betekent BIV aftikken toch?

Mss 1 van de maatregelen om het gat in de begroting te dichten :what:

Het mag geen naam meer hebben ; bende incompetente geldverslinders :puke:

En van dat belasten op het gebruik i.p.v. het bezit van een auto komt ook al niets in huis :bounce:

[quote=”dirk l” post=242644]Bezwaarschrift ? Heb je dan effectief een aanslag ontvangen voor de BIV ondanks “herinschrijving” :think:[/quote]
                                  Yup :bounce:

Nog even voortborduren op mijn eerdere reply over de vervangers:

1. PK’s boeien me maar weinig, ‘t moet dus geen R zijn, noch een GT1, 2, 3, of een RS of eender wat.
                                  2. De verzekering hierboven genoemd is voor de Jubi aan dagwaarde. Als ik die laat taxeren kom ik waarschijnlijk met 5k niet meer toe.
                                  3. ‘t Is gewoon niet leuk meer. Een kleine 10k aan allerhande taxen en verzekeringen en eigenlijk mag je er dan nog niet mee rijden ook want rijden = waardeverlies. Mensen met véél meer geld dan ik moeten ‘m dan maar laten rijpen om er in de toekomst waarschijnlijk nog een hap meer voor te vangen. ‘t Blijft een gelimiteerde serie én… handgeschakeld :first:

[quote=”Mushroom” post=242632]
                                    Schaf de BIV en de van de pot gerukte VB af en we zullen nog eens praten :drink:[/quote]

+1

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.