Portieren sluiten niet

Home Forum Porsche Talk Portieren sluiten niet

  • Maker
    Discussie
  • Beste makkers,

    Peaches, mijn oranje 996, is al twee weken binnen. Probleem: de portieren sluiten niet meer! Als ik de auto op slot doe, volgt na de eerste klik een tweede, dan twee claxonstoten en hop: de auto is weer open! Dit gebeurt zowel met de afstandsbediening als met de contactsleutel. In de afgelopen weken hebben de monteurs allerlei dingen geprobeerd maar ze zijn er blijkbaar nog steeds niet uit. Is dit probleem bekend? Wat is de oorzaak en wat kan eraan gedaan worden?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Eind goed, al goed. :up:

      En nu gaan met die ban… eum… perzik! :mrgreen:

        Peaches is terug! Het slot aan de passagierszijde is uiteindelijk vervangen. Ze hebben wel 3,5 weken nodig gehad om de klus te klaren! Eerlijkheidshalve had ik gezegd dat ik haar niet dringend nodig had… op dat moment! :sleep:

        Enfin, ze is terug en het asbakje dat niet dichtbleef is ook onder garantie vervangen. :respect2:

        Dank voor jullie adviezen en inzichten. En dan nu de weg op! :driver:

            het probleem kan ook door één van de deurhendels of deursloten veroorzaakt worden. hierin zitten ook een contacten (zie bijgaande figuren bij punten 4 en 5) het 1ste laat je raam laat zakken zodra je aan de klink trekt. het tweede in het deurslot geeft een signaal naar de CV en het alarm om aan te geven dat de deur goed dicht is. wss is nu je deur fysiek wel toe maar geeft dit contact het niet door.
            … en zoals youyou al aangaf, het kan ook nog in de alarmmodule zitten (lees zijn onderwerp HIER op PFB). de andere zaken had een monteur via OBD2 eenvoudig moeten kunnen uitlezen.

            EDIT: niet direct aan gedacht omdat ik het zelf niet heb: is je schuifdak 100% dicht of gaat dit automatisch mee dicht als je de auto af sluit?

            986deurhendel.png

              heb je het probleem al gevonden? Ik heb ook een topic over mijn alarm op mijn boxsterje. Ondertussen ken ik het van binnen en van buiten.
              Enkel wat de sloten betreft heb je al een lijst van mogelijke daders maar ook het systeem zelf is niet feilloos. Ik heb een foto gepost hoe het systeem eruit zag toen ik het demonteerde, vol wit zoutachtig goedje. Hopelijk vind je je probleem snel.

                je kan eens proberen met de zoekterm “claxon” en dan kom je bijv HIER terecht. adhv de verlichting die blijft branden kan je mss de boosdoener al vinden.
                of door een aftermarket radio te (laten) plaatsen kan een soortgelijk probleem optreden. dan is er geen extra koppeling met de massa en de slede gemaakt zoals dat bij een OEM radio het geval is.

                  Al deze sensoren zijn al uitgebreid behandeld in andere topics van dit forum, dus even de zoekfuntie gebruiken. Het blijkt uit het aantal geposte problemen hierover, dat deze sensoren één van de (weinige) zwakke punten van de 986/996 zijn.

                  Dank voor het advies. Dat kan wel zo wezen, maar noch ‘sloten’ noch ‘deurslot’ noch ‘afstandsbediening’ noch ‘sluiten’ levert een bruikbare hit op hier op het forum. Suggesties?

                  Wim

                    😳 ik dacht dat deze pas vanaf de 997 ingebouwd waren.

                    maar tsjaa, ik ben ook net als mijn leeftijd beter thuis in de oudjes. :mrgreen:

                    Deepee :up:

                      Bij het niet compleet gesloten zijn (volgens de ingebouwde sensoren) van zowel deuren, schuif/cabrio dak is bij jou mss niet van toepassing (geheel open of geheel dicht), kofferklep voor EN achter of opbergvak in de middenconsole … zal er een korte claxontoon te horen zijn en de centrale vergrendeling niet functioneren (of juist wel, ‘t is maar hoe je het bekijkt).

                      Al deze sensoren zijn al uitgebreid behandeld in andere topics van dit forum, dus even de zoekfuntie gebruiken. Het blijkt uit het aantal geposte problemen hierover, dat deze sensoren één van de (weinige) zwakke punten van de 986/996 zijn.

                      Volgens mij kon je aan het knipperende ledje op je dashboard zien wat er niet goed is. (aantal keer dat ie kort achter elkaar knippert). dus mss hierop toch eens even goochelenden. 👿 maar die monteurs moeten dat evengoed kunnen uitlezen, toch?

                      Wim

                        Waarschijnlijk een massafout. 💡

                        Dus bedoel daarmee dat er ergens op uw massa stroom staat van de deuren, en deze na vastklikken gewoon weer open springen.

                        Ik heb n.l het zelfde voorgehad, en het is een zoekwerk want je moet het gehele circuit van deuren gaan nameten. 😕

                        Ik hoop in ieder geval wel voor je voor ze hier aan gaan beginnen dat ze de afstelling van aanslag gecontroleerd hebben, want als deze te strak staat komt hij ook terug los.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.