Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › Post hier foto van je huidige porsche
- Dit onderwerp bevat 435 reacties, 154 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Dirk Van de Gehuchte.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
bij mij primeert de snelheid ook niet, heb al met vele snellere wagens gereden en dat is wel is leuk maar als ik dan in men “oud” elfje zit,die nog altijd stukken sneller is dan de doorsnee wagen, geloof mij, die smile is veel geld waard, het is wat Joebarekke ook al aanhaalde, een oude Carrera, daar kan zelfs qua rijbeleving een nieuwe niet tegenop, wie nooit met een luchtgekoelde heeft gereden geloof t dat nooit, ik vroeger ook niet, maar het pure rijplezier van oude 911 is :lekker: :lekker: :lekker:
hoe minder snufjes hoe meer echte rijbeleving, maar dat is mijn persoonlijke meningdenk dat iedereen hier op het forum die 2 *porsche heeft, z’n voorliefde voor z’n oud elfje niet zal kunnen verbergen….
en idd, een ander zijn rekening maken, wie zich daar mee bezig wil houden is een :loser:
[quote=”Yellow Submarine” post=196985]Motortje van 2,7 liter is wel sneller dan de 3,6 uit de 964. :ass:[/quote]
eeeuh, nee.
zelfs eens 2.7 pdk sport chrono is niet sneller dan een 964 van 25jaar oud.sneller is volgens mij niet de essentie van de zaak, een moderne 2.7 motor kan je niet vergelijke met een oude luchtgekoelde motor qua prestaties, ik ken genoeg kleinere motoren die een stuk sneller zijn( zelfs sneller dan de boxter motor) maar wil je een moderne kappers auto dan zit je wel goed met die boxter 😀
voor mij persoonlijk kan een 997 of boxter totaal niet op tegen een klassieke Porsche, het gevoel ik krijg in mijn oude wagen is tot, heb zelf een jaar met een 997 cabrio gereden en na een week had ik al door dat deze niet lang zou blijvenWaar het mij om gaat is dat je nooit een ander zijn rekening moet maken
Als de vrouw waar je verliefd op bent, het door heeft, dan kost die ook héél véél geld 😆
Motortje van 2,7 liter is wel sneller dan de 3,6 uit de 964. :ass:
[quote=”stijnG” post=196977]pffffffffff :wtf:
ik snap gans die heisa niet rond dat inschrijven uitschrijven inschrijven uitschrijven…..Dat is toch een hoop gezever en gedoe.
Ik heb zo iets van “koop dan een oldtimer of koop iets anders waar de tax/biv minder hoog ligt”[/quote]voor de meeste zijn deze wagens geen daily drivers en als je verliefd bent op een 964 met 3.6 motor waar je elk jaar 1490 euro voor mag ophoesten dan is het toch héél normaal dat je op zoek gaat naar achterpoortjes om je wagen te kunnen sturen tijdens de zomer maanden
Ik heb nu ook een tweede klaar staan die opzij staat tot hij 25 jaar oud wordt maar echter, als ze hier de oldtimer grens ook gaan optrekken tot 40 jaar, dan schrijf ik hem ook in hoor en schrijf ik ze beide 6 maanden per jaar terug uit kwestie van het betaalbaar te houden, zo een 3.6 kost nu eenmaal een stuk meer dan het motortje uit een boxter :hail:
is idd vreemd dat wie daar een sport van maakt nooit rijtaks hoeft te betalen, buiten elke keer een nieuwe nummerplaat maar denk dat je verzekeraar er wel niet zo blij mee is hé al dat werk telkens opnieuw ..
@ stijn: kan me wel voorstellen dat sommigen dit wel een budgetvriendelijke wijze vinden om zo toch enkele maanden per jaar te kunnen genieten zonder te hoeven betalen voor een heel jaar. Moest ik in de verleiding komen van een auto die ik enkel en alleen in de zomermaanden wat zou gebruiken, zou zot zijn om het dan ook niet zo te doen he, zou het wel max twee keer per jaar doen want anders wordt het idd een heel gedoe ….@ oli: hier de applicatie: http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wmvpstv1?SUBSESSIONID=6059224 😉
@911cabrio enkel BIV moet je 1malig betalen, ookal is het maar voor 1dag.
inschrijven/uitschrijven trucje lukt oneindig.. Kruipt natuurlijk wel wat tijd in , maar loont opzich welpffffffffff :wtf:
ik snap gans die heisa niet rond dat inschrijven uitschrijven inschrijven uitschrijven…..Dat is toch een hoop gezever en gedoe.
Ik heb zo iets van “koop dan een oldtimer of koop iets anders waar de tax/biv minder hoog ligt”een vraagje: stel ik koop me ook een niet-oldtimer, en wil dit ook zo telkens doen, inschrijven voor net geen 1 of 2 maand om zo nooit de volle sloef voor een jaar te hoeven betalen.
kan je dan bvb inschrijven begin juni, dan uitschrijven tegen einde van die maand enkele dagen wachten en begin juli terug inschrijven voor dan net geen twee maand of gaat dat niet? Hoeveel maal per jaar kan je zo in en uitschrijven?
zijn ze in brussel dan zo dom dat wanneer je hem telkens voor het einde van dezelfde maand terug uitschrijft je dan nooit moet betalen?Inderdaad Koen 😉
Hoe kan jij zien wanneer die plaat is geschrapt?
Of zit je ook in de verzekeringssector?uitschrijven op 30maart en je betaald maar voor 1maand dan (februari)
of uitchrijven op 26februari en je betaald niets…maar je zal de trucjes wel kennen want 1HJU 318 is geschrapt op 30-09-2014 😉
Ja, maar beide platen staan wel op mijn naam 🙂
De voorste moet eigenlijk weer eens up to date gebracht worden 🙂Ja, nu 2 maand inschrijven en dan weer even terug op rust.
Ben in afwachting tot ze 25 jaar wordt… Fulltime inschrijven en de bodemloze put hier in België vullen vind ik wat te zielig :-p[quote=”Sensa911″ post=196901]Hi Youyou, jij mag ook niet klagen he!! En je hebt nog een schoon vrouw ook!!!! :D[/quote]
ja maar daar mag ik niet mee rijden wanneer IK wil :happy:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.