vandaag op een internetkrant:
Kauwgom vreten tegen de sterren op, een halve liter water drinken alvorens in de auto te kruipen, een ros centje onder je tong steken… We kennen ze allemaal, de zogeheten trucjes om negatief te blazen met een stuk in uw frak…
Maar Patrick Van den Kieboom heeft dit weekend dé manier gevonden om met twee Duvels en een pint toch vlotjes door de alcoholcontrole te geraken. “Ik rijd in een Renault Espace die ik van een Zuid-Afrikaan heb gekocht. Het stuur staat dus rechts.” De agente van dienst had blijkbaar niet door dat ze de passagier, Patricks vrouw, gevraagd had te blazen. “Ik kon nauwelijks in dat apparaat blazen, omdat ik mijn lach zo moest inhouden. Ik verwachtte dat die agente elk moment zou ontdekken dat ze een passagier aan het controleren was.”
Niet dus! Nog een mooie sleutelhanger en hup, terug de baan op! De flikken van dienst kunnen er ook nog wel om lachen: “Toen ik het verhaal hoorde, heb ik ook smakelijk moeten lachen. Ik sluit niet uit dat het is gebeurd, want onze agenten staan inderdaad links gepositioneerd én het is daar een donker gat. Die man heeft de grap van zijn leven meegemaakt.”, aldus onze blauwe vrienden.
U weet wat u in ‘t vervolg te doen staat: auto kopen met stuurtje aan de andere kant, nuchtere madam meepakken en hopen dat de flikken niet goed wakker zijn! Of gewoon niet zuipen voor je in je wagen kruipt kan ook altijd…