Power loss

• Maker
    Discussie
  • Sinds kort merk ik dat wanneer ik bij het fors accelereren (meestal van 2de naar 3de versnelling) of wanneer ik een heuvel op moet, gedurende een fractie van een seconde een terugval krijg van vermogen; het is als het ware of er niet genoeg brandstoftoevoer is.
    Dit lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien bij elke andere constante snelheid de motor perfect loopt.

Enig idee?
    Het betreft een 1.7 injectie, bouwjaar 1971

Alvast bedankt voor de info

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Ga dit WE zeker de test doen.

Gr.

Wim

[quote=”914/1.7″ post=255570]
        zou ik misschien beter kunnen omschrijven als “heel even hortend/sputterend” of het gevoel waarbij je het gaspedaal volledig indrukt maar waarbij er niets gebeurd.[/quote]

Kijk dat is beter omschreven, maar zie ik in de eerste post niks van terug.

Dus vandamme :up: omschrijft het waar je nu moet zoeken.

123

hortend sputtered:
          blaft/ploft ie in zijn uitlaat? Dat is normaal teken dat ie te arm staat

eens kijken of je niet ergens een vacuum lek hebt.
          lekkende o rings op de injectoren
          of elders in de inlaat.
          kun je testen door bij stationair links en rechts eens wat water te sproeien met planten spuit.
          gaat ie iets rommeliger lopen, dan zuigt ie daar water in

als er geen vacuum lek is : mogelijks motor gewoon iets te arm is ingesteld.
          gewoon een beetje te zuinig voor echte performantie.
          of de air intake temp sensor die verkeerd signaal geeft..

Ik twijfel toch dat dit de reden zou kunnen zijn.

De terugval in vermogen zou ik misschien beter kunnen omschrijven als “heel even hortend/sputterend” of het gevoel waarbij je het gaspedaal volledig indrukt maar waarbij er niets gebeurd.
            Dit echt wel maar gedurende een fractie van een seconde.

En nee hoor: tof karretje ondanks zijn beperkte PK’s.
            Dus no offense.

Wim

Zou het niet kunnen komen doordat je heuvel op gaat bij overschakelen wat snelheid verliest, en daardoor de motor net niet op zijn gunstigste punt staat van Nm om gelijk weer van leer te trekken.
              Want 79 PK is nu niet heel veel op bergopwaarts een auto van net geen 1000kg in beweging te zetten.

Pak dit nu weer niet verkeerd op hè. 😳

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.