Pre-serie

• Maker
    Discussie
  • En ik heb nu nog het COC niet!

Deze morgen telefoon gehad van D’Ieteren. Mijn GT3 is blijkbaar een prototype/ pre-serie wagen. Daardoor is het niet mogelijk een COC te krijgen.
    Enkel een technische fiche. Daarmee moet ik dan naar de keuring voor alleenstaand geval…

Benieuwd hoe lang het nog zal duren.

De wagen is blijkbaar een testvoertuig geweest van de fabriek.
    Zal wel goed onderhouden geweest zijn, maar toch vind ik dit wat raar.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
    • Niet meer naar de keuring, ze hebben blijkbaar door dat er aan geen enkele gordels in een 996 GT3 labels hangen. Dus niet enkel aan mijn wagen. 💡

0

Zo dan toch eindelijk goed nieuws.
        Je zou de P haast inruilen voor een andere P (Paard)
        Hoef je niet mee naar de keuring voor de gordels..

0
        Wim

Cedric :up: :up:

0

Super nieuws Cedric
            En nu genieten!!

0

Dus: “Wat hebben we geleerd vandaag?”

Punt 1 : Geduld is een mooie deugt 🙄

Punt 2 : Niet van iedere wagen is een COC te krijgen (ook al staat ie origineel)

Punt 3 : Bij D’Ieteren zijn ze niet echt behulpzaam, laat staan vriendelijk :what:

Punt 4 : Voor het sluiten van de koop alle papieren controleren en de ontbrekende stukken door de
              verkoper laten aanvragen…

Al is het bij mij allemaal goed afgelopen. Nu GENIETEN!! :driver: :driver:

0

Ook nog een leuk plaatsje is onderaan de bevestiging van de gordel aan de carrosserie, binnenkant van de lus waar uw gordel rond het bevestigingsframe is gestikt.

veiligheidsg.jpg

0

Heb al de helft van mijn interieur er uit gehaald om dat nummer te vinden. Zonder resultaat 😡

0

Bij sommige auto’s staat de E nr. In de plastic van de sluiting. Ik weet niet of dat bij Porsche zo is maar het zou mij straf lijken moest er geen E nr instaat.

0

[quote=”Ghost” post=145922]Ik heb net mijn gordels gecheckt 😯 bij mij ook geen E keur labels.
                      Hopelijk zien de heren hier op keuring het nooit …[/quote]

enkele weken geleden vertelde een presentator op een autoshow dat je zonder de papieren kon zien van welk bouwjaar een auto is door op het etiket van de autogordels te kijken. nadien gecheckt bij een te koop aangeboden boxster en gewoon GEEN etiketten gevonden.
                      nu bij mij in de boxster gecheckt en ook geen labels aan de gordels (bestuurder noch passagier) zichtbaar. ik kon niet kijken tot aan het rolmechanisme, dat zit achter de bekleding en deze kon ik niet losmaken zonder schroevendraaier.

evt naar een porsche afbraakbedrijf gaan en die (oranje) CE-labels door je vrouw op je gordel/harnas laten stikken
                      ofwel op PF hier of NL eens navraag doen. af en toe wil er wel eens iemand bijv rode gordels plaatsen en heeft die de zwarte nog in overtal.

0
                      PB

Als hij voor de Belgische markt gemaakt is wel. 😉
                        Wel jammer dat je in deze rompslomp terecht bent gekomen. :bounce:

0

Net gezien op Rosepassion dat ze de gordels nog nieuw verkopen. Mail gestuurd met de vraag welk E nummer er op staat. Indien het klopt is de miserie (voorlopig) opgelost.

Die nummers van de gordels moeten toch standaard zijn niet??

0

@RS: verkopen aan iemand aan het buitenland WAS een optie. Maar aangezien het dossier al in Brussel bekend is niet meer. Aanvraag voor alleenstaand geval is al lang geleden aangevraagd. Maar telkens dus een ander probleem.

De nieuwe wetgeving ivm COC zal voor mijn wagen niet toegepast kunnen worden, daar ze niet met terugwerkende kracht werken en de wagen reeds meer dan een jaar in België is.

Kunnen de eigenaars van een 996 (type maakt niet uit) zo vriendelijk zijn om ook eens te kijken naar hun gordels. Of er wel degelijk een label aanhangt met een E nummer ??

0
                            F

En dan verschieten als ne mens met een niet gekeurd voertuig zou durven rondrijden. Te triestig voor woorden…. 🙁
                              Sterkte van hieruit (ook al schiet je daar niks mee op)

0

[quote=”porsche914orange” post=145887]

Ik had dus de vraag gesteld van waar zij de Europese nummers haalden die ze vermeld hadden op de technische fiche van de wagen daar er geen labels te vinden zijn op de gordels.
                                [/quote]

Ik heb net mijn gordels gecheckt 😯 bij mij ook geen E keur labels.
                                Hopelijk zien de heren hier op keuring het nooit.

Is echt om van te :puke:
                                Dieteren kent U alleen als ze een rekening kunnen maken voor U.

Als de auto via hun naar België was gekomen zouden ze wel helpen.

0

Kl*te!!!
                                  En dan moeten wij ons hier thuis voelen?????

Een weekje intensief zonnebanken Cedric, zwart gebruind naar de keuring en kan je met groene kaart huiswaarts rijden!!!
                                  Dergelijke reactie helpt niet weet ik en ook een beetje uit zijn context maar allee, wat nu?
                                  Iemand in het buitenland zoeken die aankoopt, daar laten keuren (als dat daar mag,kan)en dan terug kopen… moeten ze met de nieuwe keuring buitenlandse wagens hier toelaten…? Dan hopen op volgend jaar een oplossing te hebben gevonden?

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.