Pre-serie

  • Maker
    Discussie

  • porsche914orange
    Deelnemer

      En ik heb nu nog het COC niet!

      Deze morgen telefoon gehad van D’Ieteren. Mijn GT3 is blijkbaar een prototype/ pre-serie wagen. Daardoor is het niet mogelijk een COC te krijgen.
      Enkel een technische fiche. Daarmee moet ik dan naar de keuring voor alleenstaand geval…

      Benieuwd hoe lang het nog zal duren.

      De wagen is blijkbaar een testvoertuig geweest van de fabriek.
      Zal wel goed onderhouden geweest zijn, maar toch vind ik dit wat raar.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
      • Wanhoop nabij !!

        Eindelijk antwoord van D’Ieteren. Dit na 7 mails verstuurd te hebben en enkele keren te bellen.

        Ik had dus de vraag gesteld van waar zij de Europese nummers haalden die ze vermeld hadden op de technische fiche van de wagen daar er geen labels te vinden zijn op de gordels.

        Hun antwoord:
        ” [i]Ik heb ondertussen contact opgenomen met de dienst Homologatie die mij bevestigd dat zij reeds met u contact hebben genomen en u reeds alles daarover hebben uitgelegd.

        Meer kan ik helaas niet doen.[/i]”

        Heeft iemand van jullie telefoon ontvangen??? Ik niet !!! :what: :what:

        MAW trekt uw plan, wij kunnen niets doen….

        Schandalig!

          Gewoon met die kar blijven knallen zoals je nu bezig bent Cedric :happydance:

            Is logisch dat de keuring een attest voor die gordels vraagt. De wagen wordt eerst aangeboden met 5 punt gordels en het is een auto voor de race, daarna aangeboden met 3 puntsgordels. Ze moeten zeker zijn dat de bevestigingspunten voor de 3 puntsgordels origineel zijn en geen zelf fabrikaat. Vermits het om een pre-serie gaat en bedoeld voor de race is het niet zeker dat alles identiek is aan een zelfde die gehomologeerd is voor op de weg. Kan natuurlijk maar in Brussel willen ze zekerheid he!

              :wtf:

                Wim ik denk dat Cedric na al zijn geduld al toe is aan een kanon ipv een Uzi . 😈 😥

                Wim

                  In 1999 werden helaas geen auto’s meer gebouwd zonder gordels. 😉

                  Het is inderdaad van de zotte daar wat jij meemaakt. 👿

                  Ik heb nog een Uzi liggen, anders kom je die maar even halen. 😉

                    The story continues…..

                    Nu zagen ze niet over die 5 punt gordels maar over de gewone 3punt.

                    Moet nu een schriftelijk bewijs aanvragen bij Porsche met daarin de bevestiging dat de ORIGINELE gordels er door hen is ingeplaatst bij montage van de wagen in de fabriek.
                    Werden er in 1999 mss nog wagens gebouwd zonder gordels? Ik vermoed van niet klojo’s !!

                    Waar zijn ze in godsnaam in België mee bezig. Mensen kloten noem ik dat!!

                      [quote=”Ghost” post=138937] Toen vroeg hij dan nog domweg waarom die gordels dan eigenlijk dienen, voor de show zeker zei hij toen :bounce: [/quote]
                      Deze deed me toch wel even lachen… 😆

                      OT: Veel succes met de keuring! Hoe gaat het gezegde weer? Vierde keer, goede keer? :mrgreen: 😉

                        Als al je inspanningen met resultaat afsluiten zal je dan toch maar een uniek karretje hebben.

                        :driver: :think: :driver:

                          [quote=”JoeBar_S2″ post=138930]hoe kan je dat zien?[/quote]

                          Zo heb ik geen transmissie koeling :wtf:

                            [quote=”porsche914orange” post=138916]En er komt weer schot in de zaak !! :relaxman:

                            Volgende week nog eens ( 4e keer geloof ik nu) terug naar de keuring zonder de Schroth gordels erin.
                            Ook al zitten de originele gordels er ook nog in, dat rood heeft blijkbaar hetzelfde effect als op een stier :bounce:

                            En dan kunnen we misschien na 18 maand op de weg !![/quote]

                            Hoop dat het gaat lukken nu.
                            Wat de gordels betreft :happy: vorig jaar is de mijne gekeurd geweest met 1 set 6 punts gordels aan de bestuurder zijde.
                            Dit jaar ga ik naar keuring met 2 sets erin.
                            Begint de gast van de keuring moeilijk te doen omdat de auto volgens hem een 2 + 2 moet zijn in plaats van de 2+1 dat op het keuring papier staat.
                            Toen ik hem vertelde dat het een 2 zitter is begreep hij niet waarom er dan achteraan gordel in die auto zijn.
                            Nadat ik dan de gordels door de zetels stak en instapte en ze dus ook een keertje aandeed begreep hij dat die auto toch een 2 zitter was 😯
                            Toen vroeg hij dan nog domweg waarom die gordels dan eigenlijk dienen, voor de show zeker zei hij toen :bounce:
                            Daarop heb ik niet meer geantwoord 🙄

                              hoe kan je dat zien?

                                Bedankt voor de tip, maar geloof me. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd.

                                Het is namelijk onmogelijk voor mijn wagen een Coc te krijgen daar deze in de tijd als circuit wagen geleverd is. Nooit een COC van bestaan.

                                Enkele weken geleden iemand op bezoek gehad die eind jaren 90tig in de fabriek gewerkt heeft,wat interessante zaken te weten gekomen hoe ik kan zien dat het een Pre-Serie is.

                                Er rijden er blijkbaar nog een paar zo rond.

                                  Geachte,
                                  Ik hoop dat op termijn alles in orde komt….heb een beetje een gelijkaardig verhaal met een recente aankoop van een 996 carrera 4s (vorige eigenaar vond het gelijkvormigheidsattest niet (meer)). En dan begint het…auto was oorspronkelijk in Duitsland nieuw aangekocht..(dus een Duits COC).contact met Porsche Duitsland…(mail en Tf) die dan verwijzen naar D’Ieteren – terwijl D’Ieteren stelde het COC te moeten aanvragen in Duitsland???(verhaal van kastje en de muur. Bovendien alles behalve behulpzaam.
                                  Uiteindelijk is het wel in orde gekomen…. maar er bestaat nog een mogelijkheid…er werd door mijn garagist (kan je ook als particulier) een aanvraag ingevuld via http://www.eurococ.eu – (je moet maar eens kijken) – kost wel, als ik me niet vergis 260 euro (spoedprocedure) en duurt ongeveer 1 maand (ik ga kortelings een 2de COC hebben (eerste eigenaar heeft na lang zoeken het origineel terug gevonden)‎
                                  Is maar een suggestie, en misschien een mogelijkheid ‘achter de hand’….

                                    Succes ❗

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.