Pre-serie

  • Maker
    Discussie

  • porsche914orange
    Deelnemer

      En ik heb nu nog het COC niet!

      Deze morgen telefoon gehad van D’Ieteren. Mijn GT3 is blijkbaar een prototype/ pre-serie wagen. Daardoor is het niet mogelijk een COC te krijgen.
      Enkel een technische fiche. Daarmee moet ik dan naar de keuring voor alleenstaand geval…

      Benieuwd hoe lang het nog zal duren.

      De wagen is blijkbaar een testvoertuig geweest van de fabriek.
      Zal wel goed onderhouden geweest zijn, maar toch vind ik dit wat raar.

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
      • En er komt weer schot in de zaak !! :relaxman:

        Volgende week nog eens ( 4e keer geloof ik nu) terug naar de keuring zonder de Schroth gordels erin.
        Ook al zitten de originele gordels er ook nog in, dat rood heeft blijkbaar hetzelfde effect als op een stier :bounce:

        En dan kunnen we misschien na 18 maand op de weg !!

          [quote=”de_koen” post=125865]

          Heb je al geprobeerd om in Duitsland een COC tepakken te krijgen? Dus buiten D’ieteren om. Gewoon bij een dealer.
          Vrees dat je via de keuring terug voor ettelijke maanden vertrokken bent…
          kijk eens op je vignet 705, staat daar een pvg nummer ingevuld bij vakje R5 ???[/quote]

          Ja, via vorige eigenaar. En online geprobeerd. Maar er heeft nooit een COC bestaan van de wagen omdat het een Pre-serie is.

            [quote=”porsche914orange” post=124541][quote=”de_koen” post=124502]Ook een wagen met een EU goedkeuring kan alsnog een keuring als alleenstaand geval ondergaan? Mogelijke reden, verbouwingen die in het buitenland gekeurd zijn.

            Er zijn meerdere keurings stations waar ze zulke keuringen doen, dus ga gewoon naar een ander organisme.

            Heb je al geprobeerd om online een COC aan te vragen? Zie volgende link:
            http://www.eurococ.eu/en/certificate_of_conformity

            tenslote, op je vignet 705, staat daar al een pvg nummer ingevuld, zoja door wie? Genre 40/xxxx[/quote]

            Een Coc is absoluut niet te krijgen van deze wagen. Dat staat vast.

            Die sticker is er gewoon uit routine ingeplakt. Deze moet ik dus verwijderen en een bewijs laten maken door D’Ieteren dat deze niet telt. Dan op nieuw proberen.[/quote]

            Heb je al geprobeerd om in Duitsland een COC tepakken te krijgen? Dus buiten D’ieteren om. Gewoon bij een dealer.
            Vrees dat je via de keuring terug voor ettelijke maanden vertrokken bent…
            kijk eens op je vignet 705, staat daar een pvg nummer ingevuld bij vakje R5 ???

              D’Ieteren zal een nieuw attest maken voor de keuring met alle uitleg! Dus geen racerij gedoe :hail:

              Dus bedankt D’ieteren! (als iets goed is mogen we het ook vermelden hé 😉 )

                [quote=”de_koen” post=124502]Ook een wagen met een EU goedkeuring kan alsnog een keuring als alleenstaand geval ondergaan? Mogelijke reden, verbouwingen die in het buitenland gekeurd zijn.

                Er zijn meerdere keurings stations waar ze zulke keuringen doen, dus ga gewoon naar een ander organisme.

                Heb je al geprobeerd om online een COC aan te vragen? Zie volgende link:
                http://www.eurococ.eu/en/certificate_of_conformity

                tenslote, op je vignet 705, staat daar al een pvg nummer ingevuld, zoja door wie? Genre 40/xxxx[/quote]

                Een Coc is absoluut niet te krijgen van deze wagen. Dat staat vast.

                Die sticker is er gewoon uit routine ingeplakt. Deze moet ik dus verwijderen en een bewijs laten maken door D’Ieteren dat deze niet telt. Dan op nieuw proberen.

                  Ook een wagen met een EU goedkeuring kan alsnog een keuring als alleenstaand geval ondergaan? Mogelijke reden, verbouwingen die in het buitenland gekeurd zijn.

                  Er zijn meerdere keurings stations waar ze zulke keuringen doen, dus ga gewoon naar een ander organisme.

                  Heb je al geprobeerd om online een COC aan te vragen? Zie volgende link:
                  http://www.eurococ.eu/en/certificate_of_conformity

                  tenslote, op je vignet 705, staat daar al een pvg nummer ingevuld, zoja door wie? Genre 40/xxxx

                    maar België voelt zich blijkbaar niet bij de EU aangesloten.

                    Op de oldtimercursus heeft bijna iedereen een zelfde verhaal ivm.een aanvaring met de NV België. Absoluut niet te begrijpen eigenlijk,maar langs de kassa passeren, tuurlijk draait het daar niet om in dit land :bounce:

                    S2

                      [quote=”Igordiver” post=124422]Ik heb misschien een mogelijke oplossing. Volgens mij je wagen terug exporteren naar Nederland of Engeland, daar laten keuren, terug invoeren ….[/quote]

                      De UK route mag je intussen ook al schrappen, dat is niet meer mogelijk. De auto kan in UK enkel nog gekeurd worden indien hij ingeschreven is op een UK resident met een vaste verblijfplaats aldaar. Ik vermoed niet dat je de auto op iemand anders naam wil registreren (risico).

                        Voor de duidelijkheid keuringsinstantie doet enkel wat het ministerie (FOD) oplegd. Keuringsinstantie is trouwens een privé bedrijf dat controle krijgt van de FOD en kan gesanctioneerd worden indien het de regels niet naleefd.. Dus zou men het ministerie moeten voortrekken ipv de keuring. Nog misschien een weetje, er zijn europese regels waar ieder land van de europese unie zich dient aan te houden maar ieder land op zich mag de regels strenger maken. Bv.: remevenwicht volgens europese unie is max 30% maar in belgie wordt max 25% gehanteerd.

                        Wim

                          Hoe dikwijls ik dat hier al op het forum geschreven heb wil je niet weten wat jij nu schrijf.
                          maar België voelt zich blijkbaar niet bij de EU aangesloten. :what:

                          Ik wacht nog steeds op het moment dat ik ergens bij jullie kan lezen dat er een persoon een proefproces tegen de keuringsinstantie begint.
                          Daar moet toch wel in België een advocaat voor te porren zijn om zo zijn naam ook bekender te maken. 💡

                            Ik heb misschien een mogelijke oplossing. Volgens mij je wagen terug exporteren naar Nederland of Engeland, daar laten keuren, terug invoeren en dan heb je hier een gekeurde wagen. Een nieuwe Europese richtlijn zegt dat een ingevoerde wagen niet mag herkeurd worden in België maar dat de keuring ook hier geldig moet zijn!
                            Het is de procedure die men toepast bij kitcars. Het is zo gegaan bij mijne maat, die heeft ne patron gebouwd http://www.lepatronbelgium.be en uiteraard ook een hoop lol beleefd met de NV België :puke:
                            heeft de wagen gebouwd, dan uitgevoerd naar Nederland, daar gekeurd, ingevoerd en zo gelijkvormigheid ed. gekregen.
                            Ik zet het ook nog is in PM met mijne gsm nummer er bij. bel mij gerust indien ge deze weg wil proberen dan geef ik mijne maat zijne nummer door. Ik geef geen garantie natuurlijk dat het zo gaat maar schat de kans heel hoog in. :up:

                              Bedankt voor uw inbreng in dit topic. Na het lezen vermoed ik dat dit zo een geval is 😥

                              COC is dus idd uitgesloten.

                              S2

                                Ik werkte vroeger bij een autoconstructeur, en de motoren die verkocht werden voor de racerij hadden ook wel degelijk een chassisnummer en eu nummer, maar … die werden bij verkoop onmiddellijk aangevinkt als “race only”, dwz geen garantie (zelfs niet mogelijk om garantie aan te vragen, je krijgt onmiddellijk een pop-up dat dit een racemotor is), geen papieren, …

                                Via de constructeur kreeg je die onmogelijk opnieuw in gebruik voor de openbare weg. In dit geval had dit vooral te maken met aansprakelijkheid van de constructeur.

                                Maar ook, gelijk welke dealer die dit chassisnummer ingeeft in een officieel systeem, zou onmiddellijk de melding moeten krijgen dat dit een racemotor is. Ik versta niet hoe dit bij Porsche anders zou kunnen zijn.

                                Ik weet niet hoe een “éénmalige keuring” werkt, maar de “constructeur / CoC” route lijkt me onbegonnen werk.

                                Sorry als dit niet het antwoord is dat je graag zou willen horen, maar dit is enkel mijn persoonlijke ervaring (en totaal niet Porsche gerelateerd)

                                  man,man,man… één Europa? idd :ass: wel de lasten maar niet de lusten.
                                  Om uwen wegentaks en BIV te innen zullen ze wel weten hoe rap dat in orde is.
                                  This country: :puke:

                                    Toen ik daarnet thuis kwam zat de brief al in de bus. Mooie enveloppe, veel show enz…

                                    Ik citeer ” Beste, wij kunnen geen COC leveren voor het voertuig met chassisnummer WPOZZZ…. omdat deze wagen origineel geleverd is voor de racerij. ”

                                    WTF? zo maken ze het alleen nog maar erger! Niets van die sticker die niet geldig is. Want dat was het grootste probleem. Op de keuring hebben ze die sticker al gezien, dus weten ze dat er EU nummers in staan.

                                    Ben het nu echt wel kotsbeu! Ze mogen een nieuwe brief schrijven met:
                                    – uitleg waarom die sticker niet geldig is
                                    – de wagen origineel staat en kan/mag toegelaten worden op de openbare weg (het is tenslotte en originele CS)

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 78)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.