Pre-serie

• Maker
    Discussie

• porsche914orange
    Deelnemer

En ik heb nu nog het COC niet!

Deze morgen telefoon gehad van D’Ieteren. Mijn GT3 is blijkbaar een prototype/ pre-serie wagen. Daardoor is het niet mogelijk een COC te krijgen.
      Enkel een technische fiche. Daarmee moet ik dan naar de keuring voor alleenstaand geval…

Benieuwd hoe lang het nog zal duren.

De wagen is blijkbaar een testvoertuig geweest van de fabriek.
      Zal wel goed onderhouden geweest zijn, maar toch vind ik dit wat raar.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 78)
      • [quote=”Funny” post=124163]Het zal een meerjarenplan worden ! 😥 😥

Als de wagen standaard is kunnen ze toch een Coc afleveren ?!!!!!![/quote]

Zo komen er niet veel km’s bij. 😀 Zit nu op 65000km.

Dat dacht ik dus ook, maar ook al is hij standaard kunnen ze het niet geven daar hij origineel verkocht is voor de racerij…
        En dat snap ik ook niet, als een wagen gemaakt/verkocht wordt voor de racerij, koop jij hem dan standaard?
        -Volledig ingevuld onderhoudsboekje met facturen
        -Gewoon chassisnummer
        -Radio, airco,
        -Alle optiecode’s op de sticker kloppen niets speciaal

Dat de wagen ooit circuit gedaan heeft, ja kan ik volledig mee akkoord gaan. Maar afgeleverd voor te racen? Waarom heeft de eerste eigenaar hem dan ingeschreven op de openbare weg?

We spreken dan van Europese Unie , my ass! :ass:

Het zal een meerjarenplan worden ! 😥 😥

Als de wagen standaard is kunnen ze toch een Coc afleveren ?!!!!!!

Op 1 Mei heb ik de wagen precies 1 jaar! :wtf: 😆

je bent nog maar 4 maanden bezig… valt nog mee hé (cynisch bedoeld)

Wat een gedoe allemaal :puke:
                Zo zie je alweer dat er meer problemen zijn met stikkers en papieren dan met de auto zelf, bureaucratie :puke:
                Moed erin houden Cedric, keuren als alleenstaand geval en alles komt in orde.

Eindelijk antwoord van Porsche AG. Je moet daarvoor een maand geleden contact opgenomen hebben. Heel snel zijn ze daar ook niet.

Zij communiceren zelf niet met hun klanten, enkel via de importeur van het betreffende land.
                  Dus D’Ieteren belde me op:

D’IETEREN: “Dag mijnheer ik heb nieuws: De wagen is origineel afgeleverd als circuitwagen. Daardoor is er geen COC van deze wagen. De sticker in de deur heeft eigenlijk niets van betekenis. Telt niet op deze wagen. Dit gebeurd nog, wagens voor circuit gebruik die een sticker krijgen met EU nummers, maar die voor niets dienen en dit geeft dan problemen.”

IK: “Euhm, en wat nu? Kan ik deze wagen ooit keuren in belgie? Wat ik niet snap is, dat de wagen een volledige standaard Clubsport is en toch problemen geeft…”

D’IETEREN: “Wel, de wagen is idd standaard, kan toegelaten worden in België maar zal lang duren. U heeft de vorige keer van ons een technische fiche gekregen. Wij zenden u nog een schriftelijk bewijs met de uitleg voor de keuring. Daarin zal staan dat de wagen standaard is en die sticker geen belang heeft. Laat dan de wagen keuren voor alleenstaand geval en alles komt in orde. Als er nog problemen zijn mogen ze mij bellen.”

Nu hopen dat het toch ooit eens in orde geraakt :bounce:

[quote=”Peter_Targa_84″ post=119852]Apen, waar?? In dit land hier?? :D[/quote]

rue du Mail 50 1050 Brussel :what:

XXX

Apen, waar?? In dit land hier?? 😀

Nog een anekdote van gisteren. Ik hoorde iemand van in het kantoor bij D’ieteren roepen:
                        Een 996 GT3 CS hebben ze nooit ingevoerd in België en zal je nooit kunnen inschrijven!
                        :loser: :loser:

Dat inschrijven zal ooit wel lukken, maar van dat eerste ben ik niet zo zeker.
                        Zijn deze nooit ingevoerd in ons apenland?

XXX

:respekt: Cedric voor je geduld.
                          Heb D’Ietern ook ooit eens gecontacteerd om een keuring voor gelijkvormigheid, heb het opgegeven :puke: Buik van vol van die kerels.

:wtf:

Veel succes, en hou de moed erin zou ik zeggen!

Ja 1 europa is echt een feest voor de normale burger. 😆 succes Cedric….

D’ieteren is zeker niet de meest klantvriendelijke firma op zijn zachtst gezegd
                                Het is ook een soap aan het worden net zoals ik er een paar lopen heb
                                Doorzetten is het enige wat je kan doen maar helaas heb ik geen ervaring in deze zaken om je te helpen 😳

😐

Wat een gedoe allemaal om een wagen op de weg te krijgen. Ze doen hier net of het weet-ik-veel-wat is. Heren in Brussel: Het is gewoon een auto!

Cedric: Volhouden man! Het gaat de moeite waard zijn! :up:

Cedric,

Ik bewonder je doorzettingsvermogen!!!
                                    Ik blijf mij de vraag stellen hoe ons landje eigenlijk blijft functioneren!?
                                    Benieuwd welke stappen men nu voorstelt…

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 78)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.