Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Pre-serie
- Dit onderwerp bevat 78 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door porsche914orange.
-
MakerDiscussie
-
17 oktober 2012 om 09:53
En ik heb nu nog het COC niet!
Deze morgen telefoon gehad van D’Ieteren. Mijn GT3 is blijkbaar een prototype/ pre-serie wagen. Daardoor is het niet mogelijk een COC te krijgen.
Enkel een technische fiche. Daarmee moet ik dan naar de keuring voor alleenstaand geval…Benieuwd hoe lang het nog zal duren.
De wagen is blijkbaar een testvoertuig geweest van de fabriek.
Zal wel goed onderhouden geweest zijn, maar toch vind ik dit wat raar. -
MakerDiscussie
-
Even de lijdensweg overlopen 😐
Mei 2012: De wagen gaan bekijken in Duitsland. Niet 100% origineel (who cares).
Enkel geen COC aanwezig. De dag zelf gebeld naar 2 OPC’s.
Antwoord: geen probleem mijnheer. Origineel zetten een laten keuren bij
D’Ieteren. Door de prijs en algemene staat van de wagen kon ik hem niet laten
staan dus maar direct er mee naar huis gereden.2 Weken later naar de douane voor de papieren. Alles in orde! Roze
inschrijvings formulier op zak, met alle nodige stempels.Sept 2012: Ondertussen al enkele trackdays gedaan met de wagen.En op zoek geweest naar
originele onderdelen, bijna niet te vinden. En tegen welke prijzen 😯
Ghost hier op het forum, net dezelfde gekocht, de onderdelen kunnen lenen en
een afspraak gemaakt voor een COC keuring. 23 september was de afspraak.“Sorry mijnheer, ook al staat de wagen origineel kunnen wij u geen COC geven
van deze wagen. Enkel een technische fiche”. WTF ?? “Dit is een pre serie
GT3CS en is nooit officieel op de band gemaakt” Met die technische fiche
moet je naar de keuring en de wagen laten keuren als alleenstaand geval.Feb 2013: Keuring alleenstaand geval! “ja, da zal niet gaan ze!” Euhm waarom niet? “Ik
kan de wagen niet keuren als alleenstaand geval omdat er op bepaalde plaatsen
EU nummers staan en die wijzen op een Europees COC en trouwens is dat nummer
al bekend in onze database en staat het op uw duaneforumulier.”
:censored: “Dus je moet bij D’Ieteren een COC aanvragen ”
IK HEB DAT AL GEDAAN KLOJO !Ik bel gisteren naar D’Ieteren ( zo vriendelijke bedienden :puke:) .
“Ja mijnheer er zit idd zo een sticker op de wagen, maar die zou moeten door
ons doorschrapt zijn” Euhm nee “Trek hem er dan uit en ga opnieuw naar de
keuring” Srry Mevr, ik ga zo maar niet officiële stickers uit de wagen gaan
scheuren waar er EU nummers op staan!Vandaag bel ik terug naar OPC om een tel nummer of email adres van Porsche AG
om daar eens te vragen als ik een COC kan bemachtigen. “Ik heb niet direct
een tel nummer van Duitsland” Yeah right :what: “Maar we gaan zelf eens
bellen naar D’Ieteren” Daarnet tel terug gekregen “D’ieteren zegt dat je de
wagen moet komen keuren voor een COC ” :bounce: :bounce:Morgen eens bellen naar D’ieteren om te vragen wat ze nu voorstellen!
Het houd niet op Cedric 😕
Die stomme papiermolen in België :bounce:Het is precies de processie van Echternach. Een stap voorwaards, 2 terug :bounce:
Blijkbaar moest de garagist vandaag naar de keuring. Zo gezegd, zo gedaan. Daarnet een telefoontje gekregen. De wagen is gekeurd, kan ik direct inschrijven MAAR enkel voor 3 maand.
D’ieteren heeft zijn werk niet goed gedaan. Er moet toch een Europees COC te krijgen zijn voor de wagen. Want blijkbaar zitten er op bepaalde plaatsen een plaatje met bepaalde nummers die wijzen op een COC.
Nu mag ik weer proberen een COC te bemachtigen via D’ieteren. Dit keer mogen ze het gratis doen hoor!! :bounce: :bounce:
Volgende woensdag naar de keuring! Ben benieuwd wat ze nu weer gaan uitvinden om het nog wat langer te doen duren :popcorn: :bounce:
Eerst info vragen Cedric ❗ :happy:
Die mannen in Geel zijn niet de makkelijkste.
[quote=”Ghost” post=114606][quote=”WES-RS” post=114566]Geduld, geduld… Je hebt de papieren toch al. 😉 Alles komt goed. :mrgreen:[/quote]
Cedric
Na keuring moet je op 4 à 5 maanden rekenen 👿Ik heb echter vorige week iemand gesproken die zei dat wanneer een auto in Duitsland meer dan 1 jaar is ingeschreven je direct kan overgaan naar Belgische inschrijving.
Hij regelde dit op de keuring hier in Geel. Dit met een Saab 95 waar een V8 motor met 4 wielaandrijving werd ingebouwd in Duitsland.Ik weet niet of het waar is, misschien toch nog eens verder informeren.[/quote]
Kzal naar de keuring in Geel komen 🙂
[quote=”WES-RS” post=114566]Geduld, geduld… Je hebt de papieren toch al. 😉 Alles komt goed. :mrgreen:[/quote]
Cedric
Na keuring moet je op 4 à 5 maanden rekenen 👿Ik heb echter vorige week iemand gesproken die zei dat wanneer een auto in Duitsland meer dan 1 jaar is ingeschreven je direct kan overgaan naar Belgische inschrijving.
Hij regelde dit op de keuring hier in Geel. Dit met een Saab 95 waar een V8 motor met 4 wielaandrijving werd ingebouwd in Duitsland.Ik weet niet of het waar is, misschien toch nog eens verder informeren.
Geduld, geduld… Je hebt de papieren toch al. 😉 Alles komt goed.
Vandaag eindelijk de papieren in handen! :relaxman:
Het voordeel is dat er niets op staat ivm de remmen. Dus die zullen eventueel nog veranderd worden.
Dan een afspraak maken bij de keuring voor alleenstaand geval, ben benieuwd hoe lang het zal duren tegen de wagen op platen staat… 😕
[quote=”RS” post=110032]Pre serie? Worden die dan ook verkocht?
Aanpassingen doen Cederic!!! Stalen remleidingen, grotere schijven, regelbare schokdemperkes 😈 ,…[/quote]
Blijkbaar als je iemand kent bij Porsche AG wel..
Pre serie? Worden die dan ook verkocht?
Aanpassingen doen Cederic!!! Stalen remleidingen, grotere schijven, regelbare schokdemperkes 😈 ,…
[quote=”Funny” post=109983]Cedric bekijk het positief ,je hebt een exclusieve wagen . 😉
Eigenlijk zou het ook op mijn systeem gaan werken . :evil:[/quote]Tegen wie zeg je het. 😥
Al een geluk dat er nog circuit bestaat :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.