Premier League 911 koesteren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Premier League 911 koesteren

  • Maker
    Discussie

  • Mart WTL
    Deelnemer

      Weet niet of het jullie ook al is opgevallen, maar je kunt op verschillende manieren met je bolide omgaan. We hebben er hier echte cracks tussen zitten hoor, respect! Heb dus in het verleden alles gedaan wat in mij vermogen lag om de auto helemaal top te krijgen. Ben inmiddels 12 jaar verder en als je dan heel kritisch gaat kijken, kun je aan de gang blijven. Zo ook, heb er hele dikke lak op zitten, maar is zeker niet de beste job ever geweest, maar om um nou helemaal te laten polieren (kosten te maken) is ook weer zo wat. En eigenlijk wil je dat al je onderdelen (blijven) glimmen als nieuw, maar met die enorme warmtes die vrij komen is dat ook een lastige om op termijn vol te houden.

      De auto is een bijzondere met een hele mooie km-stand van bijna 115.000 en is technisch super voor ene van 1993. Ik ben altijd meer van het sturen geweest dan van het poetsen en sleutelen. Sinds mijn aanwezigheid op het forum, getuige zijnde van een aantal fraaie projectjes, of de eindresultaten daarvan, ik vind het geweldig, maar ik kan beter aan mezelf bekennen dat dat voor mij niet haalbaar is (vorig jaar een maand gepoetst), ik vind het persoonlijk te vervelend worden als je vooral focust op de dingetjes die net wat beter kunnen in plaats van op de dingen die gewoon heel erg goed zitten. De belangrijkste waarde is in eerste instantie toch het plezier dat je er tijdens het rijden aan beleefd!

      Kortom, ik ga maar weer meer gewoon meer lekker sturen i.p.v. erom heen lopen met m’n loep, logisch dat zo’n bolide wat gebruikschadetjes heeft toch. En als het leven meezit, ik nog een tijd in goede conditie op deze aardbol mag zijn, dan eerst nog een tonnetje kilometers maken alvorens het geheel weer een keertje uit mekaar te laten halen, alles na te lopen en er een 3.8 van te maken, ofwel gaan voor de powerlol in plaats van de krasjes en perfect ogende onderdelen …

      Ofwel, ik hou de Elf maar gewoon op zijn huidige niveau, deze zomer maar een keer een paar nieuwe stofkappen op de schokbrekers en nog es goed naar de raamblower bijrijder kijken of die helemaal meewerkt, dan zijn we weer compleet wat functioneren betreft. Ik kan het vooralsnog niet opbrengen om er een museumstuk van te maken.

      Als komend projectje eerst maar es aan de gang met mijn 323 ti bmw’tje van ’98 om die na 8 jaar stilstand weer helemaal in orde te krijgen, daar valt nog wel wat eer te behalen. :mrgreen:

    5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Ik ben blij dat ik niet de enige ben met namen voor mijn wagens… 😆
        Niet dat ik ze een naam gegeven heb, de misses houd zich daar mee bezig… 🙄

        Ik moet je wel gelijk geven, een wagen dient op de eerste plek om mee te rijden en om van te genieten. Maar niets weerhoud mij ervan om voor het rijden ervoor te zorgen dat ie blinkt… :coolness: En ja, er zal altijd wel iets mee gebeuren: krasje, steenslag,… Dat zijn dingen die je niet kunt vermijden. Maar een beetje in ere houden moet wel vind ik. Is de lak dof geworden dan mag de wagen toch wel eens gepolierd worden enz…

          Denk dat dat het belangrijkste is, op enig moment doen wat je doen kan, en het dan vooral loslaten, niet meer krap kijken en lekker sturen … en alles wat niet direct met de techniek te maken heeft op sparen tot na een jaartje of 10 rij plezier, dan weer netjes maken en weer scheuren met die bak … zoiets … :respect2:

          Zo ff lekker met m’n moedertje een stukkie rijden, zelfs als je 84 bent, kun je ook nog lol beleven aan zo’n autootje. Ik heb die bolide trouwens wel naar m’n vader vernoemd, Jaap heet ie, als eerbetoon aan m’n ouwe en de techniek!! :drink:

          Succes met de ronding van Karmann, klinkt al geweldig, de basis is er, een stoel erop en gaan … :happydance:

          Wim

            Ik ben ook bijna perfectionistisch en Karmann moet ook zo ik het zeg en wil, maar als die klaar is gaat hij wel gebruikt worden en onderhouden worden.
            Dus zal best wel wat vuiler worden dan op bepaalde plaatsen. 😉

              Wim, mijn vader was een hele handige gozert en een perfectionist in alles wat hij maakte en deed. In mijn geval, ik heb wel het perfectionistische oog meegekregen, maar niet zijn geduld, technische durf en handigheid. *luv

              De meeste mensen kijken niet zo krap, dat maakt het leven wel es wat makkelijker … :coolness:

              Wim

                Mart, lekker sturen en gewoon poetsen als een normale auto.
                Nieuw kun je ze toch niet houden, want dan moet je hem in de kamer zetten.

              5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.