- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 mei 2014 om 09:29
Weet niet of het jullie ook al is opgevallen, maar je kunt op verschillende manieren met je bolide omgaan. We hebben er hier echte cracks tussen zitten hoor, respect! Heb dus in het verleden alles gedaan wat in mij vermogen lag om de auto helemaal top te krijgen. Ben inmiddels 12 jaar verder en als je dan heel kritisch gaat kijken, kun je aan de gang blijven. Zo ook, heb er hele dikke lak op zitten, maar is zeker niet de beste job ever geweest, maar om um nou helemaal te laten polieren (kosten te maken) is ook weer zo wat. En eigenlijk wil je dat al je onderdelen (blijven) glimmen als nieuw, maar met die enorme warmtes die vrij komen is dat ook een lastige om op termijn vol te houden.
De auto is een bijzondere met een hele mooie km-stand van bijna 115.000 en is technisch super voor ene van 1993. Ik ben altijd meer van het sturen geweest dan van het poetsen en sleutelen. Sinds mijn aanwezigheid op het forum, getuige zijnde van een aantal fraaie projectjes, of de eindresultaten daarvan, ik vind het geweldig, maar ik kan beter aan mezelf bekennen dat dat voor mij niet haalbaar is (vorig jaar een maand gepoetst), ik vind het persoonlijk te vervelend worden als je vooral focust op de dingetjes die net wat beter kunnen in plaats van op de dingen die gewoon heel erg goed zitten. De belangrijkste waarde is in eerste instantie toch het plezier dat je er tijdens het rijden aan beleefd!
Kortom, ik ga maar weer meer gewoon meer lekker sturen i.p.v. erom heen lopen met m’n loep, logisch dat zo’n bolide wat gebruikschadetjes heeft toch. En als het leven meezit, ik nog een tijd in goede conditie op deze aardbol mag zijn, dan eerst nog een tonnetje kilometers maken alvorens het geheel weer een keertje uit mekaar te laten halen, alles na te lopen en er een 3.8 van te maken, ofwel gaan voor de powerlol in plaats van de krasjes en perfect ogende onderdelen …
Ofwel, ik hou de Elf maar gewoon op zijn huidige niveau, deze zomer maar een keer een paar nieuwe stofkappen op de schokbrekers en nog es goed naar de raamblower bijrijder kijken of die helemaal meewerkt, dan zijn we weer compleet wat functioneren betreft. Ik kan het vooralsnog niet opbrengen om er een museumstuk van te maken.
Als komend projectje eerst maar es aan de gang met mijn 323 ti bmw’tje van ’98 om die na 8 jaar stilstand weer helemaal in orde te krijgen, daar valt nog wel wat eer te behalen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.