Home › Forum › Porsche Talk › Prices gone mad !
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door Vangansewinkel.
-
MakerDiscussie
-
10 mei 2014 om 21:15
Vandaag deze aanbiedingen zien hangen op Porsche Days Francorchamps van onze Duitse vrienden, rare jongens die Germanen, precies geld teveel… Of anders bekeken, wat een belegging mijn oud elfje, stijgt precies alle dagen in waarde…
-
MakerDiscussie
-
[quote=”python” post=168487]Weet iemand per toeval de 0-100km/u en 404m tijden van de beide ?[/quote]
Volgens de Peter Morgan Guide:
3.0SC 204pk (’81-’83): 5,7sec
3.2 carrera: 5,6sec[quote=”cabrio wim” post=168471]
En dat komt door de 915 bak, verhoudingen liggen beter als bij een G50 bak.
Een 3.2 met goede 915 bak trekt een 3.2 met G50 bak uit.[/quote]Dat is interessant, hier had ik geen idee van! Ik heb wel altijd geweten dat de G50 bak zowat ‘de bak’ zou zijn en dat deze stukken aangenamer schakelt en ‘degelijker’ is. Al zouden de 915 bakken, mits goed onderhouden, ook erg degelijk zijn. Allé, leuk om te weten aangezien er een 3.2 met 915 bak aan zit te komen! :driver:
Mijn 964 wtl was ook Franse wagen ,was in nice verkocht aan eerste eigenaar daarom nooit veel regen gezien
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Inderdaad rare jongens die duitsers! Voos sommige wagens drijven ze de prijs enorm ver op…
Gelukkig is er nog een spaanse en franse auto markt 🙂 Daar zijn ook pareltjes te vinden!
thx voor de info, heb ook altijd horen vertellen dat de 3.2 één van de beste motoren was vandaar dat ik er zo ééntje heb gekocht en heb het me nog geen seconde beklaagd *luv , de lijn van de G-reeks blijft voor mij de mooiste die door *porsche ooit geproduceerd is, tijdloos , sportief en sexy :happydance:
Heb in het verleden met de NPC heel wat slaloms met mijn SC tegen een 3.2 gestreden :driver:
Ook ritten naar de Fabriek in Stuttgart en de 3.2 tjes waren gewoon sneller, weet dat sommige de teller uit liepen.
Reed zelf met een 3.0 met 204 pk en de meeste 3.2 hadden rond de 230 pk en floten ook zo mooi bij het doortrekken :up:
Denk dat de 3.2 wel een van de beste motoren zijn die Porsche gemaakt heeft :salut:
Gevonden :up:
Weet niet of het allemaal klopt maar is wel fijn om de verschillende modellen te vergelijken :coolness:SC in 204 pk versie (Euro versie) doet 0-100 km/u in 6,5 sec.
Ik meen dat het verschil vooral tot uiting komt in het hogere koppel (267/284)
waardoor de 3.2 wat “soepeler” rijdt.[quote=”911cabriog50″ post=168459]klein vraagje: heb nooit met een 3.0 SC gereden, hoe doet die het qua prestatie’s eigenlijk vergeleken met de 3.2 ? :hail:[/quote]3.2 rijdt op de snelweg wat makkelijker-net iets feller dan een SC. In de stad is het net omgekeerd. Persoonlijk vind ik een SC net wat lekkerder rijden. Maar ik rij er dan ook dagelijks mee en zelden-zeg maar nooit op top snelheid.
[quote=”911addict” post=168462] Ikzelf heb een SC, mijn maat had een 3.2 G50. Bij gebruik op de baan waren de prestaties vrijwel vergelijkbaar. [/quote]
En dat komt door de 915 bak, verhoudingen liggen beter als bij een G50 bak.
Een 3.2 met goede 915 bak trekt een 3.2 met G50 bak uit.dan zal ik het niet vaak merken 😆 heb immers geen ervaring met circuit en ben niet het type dat het uiterste uit de 3.2 wil halen, voor je dat doet moet je denk ik je wagen echt “kennen” en weten wat er kan mislopen en dan nog…
denk dat het het verstandigste is voor iedereen die net als ik, een hobbyrijder is en nog lang wil genieten van z’n *porscheHet verschil tussen een SC met 204 pk en een 3.2 Carrera van 230 pk is bij gebruik op de baan volgens mij quasi verwaarloosbaar. Ikzelf heb een SC, mijn maat had een 3.2 G50. Bij gebruik op de baan waren de prestaties vrijwel vergelijkbaar. Bij gebruik op circuit waar het uiterste gevergd wordt, en elke pk een verschil maakt, zal het verschil allicht duidelijker zijn. Enkel bij rijden boven de 5000 toeren speelt de 3.2 zijn voordeel uit.
klein vraagje: heb nooit met een 3.0 SC gereden, hoe doet die het qua prestatie’s eigenlijk vergeleken met de 3.2 ? :hail:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.