Prijs/budget 993 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Prijs/budget 993 4S

  • Maker
    Discussie
  • Hello P-lovers,

    Ik heb mijn zinnen gezet op een nieuwe “oude” Porsche.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een 993 4S. Kan iemand mij een idee geven van wat een “normaal” budget is voor zo’n wagen waar alles “matching numbers” is, in (zeer) goede staat en met niet al te veel kilometers (laat ons zeggen rond de 50.000km)?

    Ik zal mijn zoektocht hier posten maar moet eerst weten in welke prijscategorie ik deze wagen moet plaatsen.
    Als de 993 er komt zal de 997 wel de plaats moeten ruimen… Niet dat de garage te klein is; het budget daarentegen is niet oneindig :sarcastisch

    Greetz,

    Plumber

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • Een Omnium voor een ‘youngtimer’ (tussen 15 en 24 jaar oud) is ook mogelijk bij Marsh.

      Voor een Omnium moet je op ongeveer 2% van de te verzekeren waarde rekenen, het kan minder zijn als je bijna geen kilometers doet per jaar (vb minder dan 2000 km).

      Een 993 4S heeft natuurlijk een heel hoge waarde :up: , afhankelijk van het aantal kilometers heb ik er al van rond de 100,000 Euro gezien! Moet je inderdaad laten schatten door een expert zoals FirstP zei.
      Dus 2% geeft 2000 Euro per jaar… Daarnaast moet je nog je gewone BA rekenen! 🙄

      Je moet bij Marsh inderdaad lid zijn van een oldtimer club. Het lidgeld is echter maar een fractie van de verzekeringspremie per jaar… 😆

      F

        Gewoon de auto laten schatten en nadien kan deze obv dat verslag verzekerd worden.
        Ik moet wel zeggen dat ik ook maar weinig verzekeraars heb gevonden die dit doen.
        Zou geen slecht idee zijn om eens een lijstje met verzekaars te hebben waar we terecht kunnen.
        Momenteel ben ik verzekerd bij LeDoux&Mortelmans maar in het geval van een echte oldtimer kan je via Marsh ook nog zo’n verzekering krijgen (maar dan moet je ingeschreven zijn bij een oldtimerclub?).
        Dat zijn dan ook de enige die ik ken. Ongetwijfeld zullen anderen hier nog meer tips kunnen geven. :salut:

          Andere vraag ondertussen; zijn er mensen die een 993 of 964 “omnium” verzekeren?
          Volgens mijn makelaar gaat dat meer kosten dan een verzekering voor een nieuwe wagen aangezien wisselstukken voor “classic cars” duurder zijn dan voor moderne wagens.

          Iemand hier ervaring mee?

            Verleden week zondag naar een 993 4S gaan zien in Duitsland. “Eventjes” 600km gereden hiervoor :driver:

            Wagen zag er zeer goed uit maar dan begonnen over de prijs. Aangezien ik hem op de zaak wil kopen wil ik de wagen op factuur uiteraard (ik had dat voordien al aan de verkoper gemeld). Blijkt dat hij zomaar eventjes 25.000€ “in het zwart” wou krijgen…

            Dus dat was daar rap afgelopen… Heb wel zitten vloeken in de wagen; 600km om te horen dat er een stuk “zo” moest betaald worden.
            Had ik dat op voorhand geweten was ik zelf niet vertrokken…. :bounce:

            Ik vervolg dus mijn zoektocht…

              TÜV keuring zou door GOCA overgenomen kunnen worden in Belgie (die van porsche niet). dat ik combinatie met een voertuig jonger dan 1997 met een europees goedkeuringsnummer zou de inschrijving in belgie tot een miniumum aan papperassen en kafka kunnen beperken.
              maar een 993 is sowiso ouder, dus zou ik zeker voor de keuring gaan in een OPC. en dan kan je tegelijk een duits gelijkvormigheids certificaat opvragen bij de dealer.

                AFAIK is TUV meer algemeen, ik zou meer vertrouwen hebben in een Porschekeuring. Zij weten in theorie toch wat te checken.

                  Hello Folks,

                  Ben net terug uit verlof en ga mijn zoektocht herstarten naar een 993.
                  Ik ga zondag kijken naar eentje in Duitsland.

                  Wat is volgens jullie het beste: vragen achter een keuring bij Porsche of een TUV keuring.
                  Volgens de verkoper is een TUV keuring “grondiger” dan een Porsche keuring.

                  Iemand ervaring hiermee?

                  Thnx,

                  Plumber

                    In 1996 hadden ze nog geen 2S, of beter gezegd: Carrera S.
                    En in de omschrijvingen staat: “4S REPLICA”.
                    Ik vind het dan een erg dure prijs voor een “normale, niet originele” 993.
                    Iedereen kent de prijzen, koopjes ga je echt niet vinden. Of er is veel meer aan de hand.

                    En die Vesuvio van hierboven….ken ik maar al te goed, en steekt mijn ogen uit :happy:

                    Mocht ik in de UK wonen…dan wist ik het wel: http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/porsche/911-993/porsche-911-carrera-s-coupe-1997/2656905?isexperiment=true

                      een Pearlescent blauwe 2S met zwart leder interieur in de UK. is een LHD voor net geen 45K met 75 dkm op de teller.
                      turbospoiler eraf, split grill monteren en :driver:

                      de link naar de adv hier:


                        Kweetnie hoe het in Belgie is maar een dikke 993 met 50 K op de teller is behoorlijk kostbaar in Nederland.
                        Heb ze in Essen Dld zien staan, helemaal nieuw maar prijzen dicht tegen een ton aan 😳
                        PICT3752.jpg

                        Deze heeft reeds 150 K gereden en bijna 10 jaar in bezit :up:

                          mmmm, arena red :hail:

                              Ik denk inderdaad dat je rond de 75K + zit.
                              Indien net wat te hoog…. :mrgreen: Neem eentje met wat meer kilometers.
                              Die zijn echt niet slechter… Teveel stil staan ==> is ook niet goed !

                                100K :wtf: , met een iets meer gematigd prijskaartje hier

                                  Met nog een iets ruimer budget :engeltje:
                                  http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=244139838&asrc=st|sr,as

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.