Prijs onderhoud

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Prijs onderhoud

• Maker
    Discussie
  • Hey,

kan er iemand mij de prijs geven van een klein onderhoud en van een groot onderhoud bij een Porsche garage van een 996 bijvoorbeeld? Dat moet geen exacte prijs zijn, maar zo ongeveer de grootorde.

Het is misschien een rare vraag, maar ik ben aan het sparen om mijn droom te kunnen verwezenlijken en ik ben zo wat aan het uitrekenen over welk budget ik elk jaar moet kunnen beschikken om de wagen te kunnen onderhouden.

Dank bij voorbaat voor de hulp!

p.s.: Ik kan al bijna niet wachten tot ik ooit zelf een Porsche heb… 🙂

Groetjes

David

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • moeilijke vragen

je heb jaren dat je misschien 500€ uitgeeft en zegt ,ik heb een goed porscheke

en een jaar dat het er 5000€ zijn en hopelijk heb je die niet te dikwijls
      want anders staat hij te koop

Het belangrijkste is dat je er goed voor zorgt dan wel technische gezien regematig alles controleren dan kan je veel brokken voor zijn

dan is het voor de garage waar je komt ook veel gemakkelijker om herstellingen uit te voeren en zijn de kosten beperkt

het is gelijk met welke wagen je rijdt ,er is meer dan die sleutel in het contactslot steken en hem doen blinken om uw onkosten budget laag te houden

Groeten

Gino

[quote=”Mushroom”:ui2o6tb1]Mij is gezegd geweest dat een klein onderhoud ongeveer een 300 Euro kost, en een groot 600.
        Mijn eerste onderhoud echter kostte 1875 en m’n tweede een klein 1200 Euro. ‘k Hoop dat ik er nu een beetje vanaf ben.[/quote]

Deze kosten waren niet enkel je onderhoud. Daarom zeg ik het nog eens dat het heel moeilijk is om daar een prijs op te plakken. VB, Banden, Waterpomp, remblokken, remschijven, uitlaat, enz dit kan ook voorkomen met een ander merk van wagen.

Mij is gezegd geweest dat een klein onderhoud ongeveer een 300 Euro kost, en een groot 600.
          Mijn eerste onderhoud echter kostte 1875 en m’n tweede een klein 1200 Euro. ‘k Hoop dat ik er nu een beetje vanaf ben.

Dat is ten eerste afhankelijk van de stat van de Porche die je koopt.
            Dan is ook het aantal kilometers zeker niet onbelangrijk die je jaarlijks wilt maken.
            Ten derde het gebruik 😀 agelijks , weekens , enkel mooi weer , …
            En dan wordt er niet gepraat over de eventuele onverwachte onkosten die je zelfs met nieuwwagens kunt hebben , verzekering , wegentaks , BIV , …

Laten we cru stellen , houdt het eerste jaar 5000€ aan de kant en de daarop volgende jaren 2500€ (exclusief benzine prijzen wel te verstaan) en dan kan je een goed gemiddelde hebben.

mm ‘t is ni echt duidelijk wat ik vraag percies 🙂

Ik bedoel hoeveel kost het gebruik van een Porsche op jaarbasis ongeveer.

merci 🙂

David

Dat helpt me inderdaad al wat vooruit.
                Ik zal de vraag anders stellen: hoeveel moet ik voorzien aan onderhoud per jaar, geen rekening gehouden met eventuele onderdelen die stuk gaan.

Dankjewel

David

Ik kan hier heel moeilijk een prijs gaan zeggen 😕 wink:

De Luc zal u daar wel een ‘ruwe’ schatting van kunnen geven … is het niet Luc …?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.