prijsverschil 991

Home Forum Zeverhoekje prijsverschil 991

  • Maker
    Discussie
  • prijzen nieuwe 991 (basisversie)
    Nederland:112900
    Belgie:90750
    Duitsland:88037
    Luxemburg:85515

    En dan zetten we de wagen op de boot en zetten hem in Amerika aan land en wonder boven wonder kost hij dan nog 61600.
    met andere woorden,wij in Europa worden langs alle kanten GENAAID

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Wim

      [quote=”911_NL” post=86158]
      Correctie … na exact 17 jaar en 6 maanden is een auto BPM vrij (althans, dat is in dit jaar zo … eerder was die grens al bij 100 maanden) ..[/quote]

      Waarom mochten wij dan 2 maand geleden bij invoer op een auto die ouder is dan 100 maand nog 10% rest BPM betalen.
      Is dat dan vanwege de nieuwe regeling die je hierboven schreef. 🙄

      Anoniem

        Mushroom ,den andere Bart begrijpt het nu ook 😉 😉 😉

          [quote=”cabrio wim” post=86136][quote=”funny” post=86134]Neem aan dat bij een 2-de handse wagen de bpm enkel van toepassing is bij invoer vanuit het buitenland.[/quote]

          Inderdaad, maar word verrekend naar het aantal jaren, met een rest waarde van blijvend 10%[/quote]

          Correctie … na exact 17 jaar en 6 maanden is een auto BPM vrij (althans, dat is in dit jaar zo … eerder was die grens al bij 100 maanden) ..

          Bij een voertuig met eerste Nederlandse tenaamstelling vanaf 16 oktober 2006 krijg je sinds 2007 ook een stukje BPM terug bij uitvoer, maar dat terzijde …

          Wim

            Zou het niet weten, maar je weet wel gelijk wat de totaalprijs is. 😉

              [quote=”cabrio wim” post=86128]
              Ik hoop dat het zo duidelijk is Bart.[/quote]
              Een stukje wel, alleen vraag ik me nog af waarom die BPM in Nederland blijkbaar rechtstreeks bij de catalogusprijs geteld wordt (en dus zo geadverteerd) en onze BIV niet, waardoor dezelfde auto bij ons rond de 20.000 Euro goedkoper lijkt?

                [quote=”plumber” post=86123]Waarom is de BIV met PDK zoveel goedkoper :?:[/quote]

                BIV voor een 991 met PDK is goedkoper omdat de CO2-uitstoot net onder de 200 duikt. De manuele is net boven de 200 = duurder.
                De 991 met PDK is hierdoor ook 60% aftrekbaar voor zelfstandigen.

                Wim

                  [quote=”funny” post=86134]Neem aan dat bij een 2-de handse wagen de bpm enkel van toepassing is bij invoer vanuit het buitenland.[/quote]

                  Inderdaad, maar word verrekend naar het aantal jaren, met een rest waarde van blijvend 10%

                  Anoniem

                    Wim nu heb ik er een duidelijkere kijk op .Voor een nieuwe wagen lijkt me dat correct ,maar voor een tweedehandse van 5 a6 jaar een dure bedoening .
                    Neem aan dat bij een 2-de handse wagen de bpm enkel van toepassing is bij invoer vanuit het buitenland .Kan toch niet zijn dat er 2 maal bpm moet betaalt worden op een Nederlandse wagen ?

                    Luc en plumber een mogelijke uitleg kan zijn dat de Co2 van een pdk lager is dan van een handgeschakelde .

                    Wim

                      [quote=”funny” post=86112]De BPM ,is dat een taks die gebaseerd is op de c02 uitstoot ?Of houdt de taks verband met de aankoopprijs ?[/quote]

                      Bij de berekening van de BPM gaan ze uit van de Netto CatalogusPrijs (NCP) Deze prijs is de basis voor de belastingen op een auto. Over de NCP wordt BPM berekend (45,2%) en over de NCP wordt ook 19% BTW de berekend. Er wordt dus geen BTW over BPM berekend ofwel er wordt geen belasting over belasting geheven. Het tarief is per 1 februari 2008 gedaald naar 42,3% en daalt met ingang van 1 januari 2009 naar 40%.

                      Ik hoop dat het zo duidelijk is Bart.

                        Da weet ik ook niet , staat zo in Autowereld 😎 😎 😎

                          Waarom is de BIV met PDK zoveel goedkoper ❓

                            Volgens Autowereld: 991 Carrera :BIV 2.292.49 (1371.59 met PDK)
                            991 Carrera S : BIV 3165.9 (1885.39 met PDK)

                            Anoniem

                              Wat betreft prijzen vind ik dat we inderdaad nog niet mogen klagen .
                              Hoe men die hoge meerprijs in Nederland verklaart versta ik niet .
                              De BPM ,is dat een taks die gebaseerd is op de c02 uitstoot ?Of houdt de taks verband met de aankoopprijs ?

                                berekening is gemaakt euronorm 5

                                  Wagens met een hogere Euronorm zullen een lagere BIV moeten betalen. De Euronorm is een maat voor de uitstoot van NOx, CO, koolwaterstoffen en fijne stofdeeltjes. Via de Euronorm wordt de luchtkwaliteit in rekening gebracht …

                                  Eric, ik zou de BIV voor een 991 niet berekenen obv euronorm 6 😯 zo zou je hier vele mensen blij kunnen maken …

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.