Prijzen 924 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Prijzen 924 Turbo

• Maker
    Discussie
  • Was net even op mobile aan het kijken… zo te zien zijn de prijzen serieus aan het stijgen of zie ik dat verkeerd?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • [quote=”icepo” post=217622]Een exemplaar met 55000km op de teller kan er ook al 255000 hebben en dan is een revisie niet ver meer af.
      Heeft die er 155000 gelopen kan die nog langer mee maar dat kan je niet gaan uitlezen op die dingen :-)[/quote]

Of goede sluitende (onvervalste) historie erbij zodat je kan aantonen dat het 155000 km is, ze bestaan…. :respekt: :driver:

[quote=”icepo” post=217622]Een exemplaar met 55000km op de teller kan er ook al 255000 hebben en dan is een revisie niet ver meer af.
        Heeft die er 155000 gelopen kan die nog langer mee maar dat kan je niet gaan uitlezen op die dingen :-)[/quote]

Of goede sluitende (onvervalste) historie erbij zodat je kan aantonen dat het 155000 km is, ze bestaan…. :respekt: :driver:

van de week onze reis geboekt: Italië.. zal tegen dan maar al eens kijken wat er in de buurt zoal te koop staat 😉

Twee jaar terug ook op reis in Italië en ben ik daar naar een Zagato, Maserati en Fiat 130 gaan kijken… maar niet wat het leek in de advertentie.

Wegens bezoek atelier kunstenaar nog door een klein, absoluut niet toeristisch dorpje gereden en daar een 912 te koop gezien. Vroeg 12.5k… heb die toen laten staan :bounce:

van de week onze reis geboekt: Italië.. zal tegen dan maar al eens kijken wat er in de buurt zoal te koop staat 😉

Twee jaar terug ook op reis in Italië en ben ik daar naar een Zagato, Maserati en Fiat 130 gaan kijken… maar niet wat het leek in de advertentie.

Wegens bezoek atelier kunstenaar nog door een klein, absoluut niet toeristisch dorpje gereden en daar een 912 te koop gezien. Vroeg 12.5k… heb die toen laten staan :bounce:

Het huidige probleem met de 924 turbo is dat er een pak projecten te koop staan voor een laag bedrag.
              Als er dan exemplaren zijn die er iets beter uitzien dan zouden die een pak meer waard moeten zijn volgens de verkopers.
              Zeker de eerste serie turbo 924 die zijn lastig. Die hebben bvb standaard minder roestbescherming.

Als mun cgt verkocht is dan plan ik wel er nog een of 2 aan te schaffen.
              Prijsstijging, gohja als je die dingen goed wil blijven houden dan gaan ze vroeg of laat toch wel stevig geld kosten.
              Een exemplaar met 55000km op de teller kan er ook al 255000 hebben en dan is een revisie niet ver meer af.
              Heeft die er 155000 gelopen kan die nog langer mee maar dat kan je niet gaan uitlezen op die dingen 🙂

In Italië zijn er met hopen te koop omdat het daar helemaal geen speciale wagen is.
              Dus hup met een vrachtwagen er snel wat gaan kopen en in een schuur onder een doek zetten is de boodschap.
              Hoor ik daar groepsaankoop?

Bedoel je die van in Geel voor €9500? Die is al enkele maanden geleden verkocht… weet ook in wie zijn garage die staat 😉
                Die heeft echt niet lang te koop gestaan, de advertentie daarentegen blijft wel online

Dat een 924 Turbo meer gaat dan een gewone 944 lijkt me niet meer dan normaal

Tja, denk ook al een tijdje dat die prijsstijging zal stoppen.
                Denk niet dat er een prijzencrash zal komen, maar eerder stagnatie…

Als de prijzen met bv 10% gaan zakken dan gaan mensen ze terug meer beginnen kopen en gaan ze terug stijgen…

Enfin, zo te zien, en zoals ik een beetje had veerwacht (gehoopt) zit de 924 Turbo nu ook mee in de lift en goed investering… for now.
                Ze worden zeldzaam…
                Dat de guru van de luchtgekoelde Porsche er ook al een tijdje eentje heeft zegt ook wel iets

De VRAAGprijzen wel blijkbaar. Maar of ze dat er ook voor krijgen ??? Bvb op autoscoot24 staat er al een tijdje één aan 9500 euro. Duurder dan gewone 944, er staan zelfs enkele boxsters en cayennes aan lagere prijzen. Inderdaad niet dezelfde auto’s en zeker niet het temperament van 924 turbo (heb er ooit ook één gehad), maar ‘k heb zo toch mijn twijfels. Bovendien zijn sommige onderdelen van een 924 turbo verschrikkelijk duur (bvb de uitlaat). Ik veronderstel dat de potentiele koper/kenner van dergelijke wagens aan die prijzen dat ook weet.
                  Ik denk dat de prijzen nu artificieel veel te hoog staan en dat we een prijzencrash gaan krijgen zoals ooit al eens gebeurd is in de jaren ’90. Zeker Porsches staan nu verschrikkelijk duur in vergelijking met andere merken. Volgens mij gaat dat niet blijven duren. My guess…binnen dit en 12 à 24 maand is ‘t gedaan en wordt alles terug normaler.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.