Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Prijzen 964
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door raf ceulemans.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
is toch simpel: al diegene die al lang te koop staan zijn gewoon hun vraagprijs niet waard.
de hype van de oldtimer 911 is over en er zijn er nog steeds die denken dat ze hun auto kunnen verkopen voor de prijs die gevraagd kon worden 2 à 3 jaar terug.is het een goede inverstering: als je een auto koopt om mee te rijden is toch elke afgelegde km de investering waard :driver: en als je nadien je auto kan verkopen voor de prijs die je zelf betaald hebt heb je toch gewonnen ook al heb je geen winst gemaakt, verkoop je hem met verlies dan is dat op zich toch niet erg want je hebt genoten van elke km.
zoek je winst denk ik dat er ondertussen wel andere zaken zijn dan een gewone 911 oldie waar je geld mee kan verdienen :salut:
Ik zoek een 3.2 of 964 maar er staan er zo veel te koop. Ik denk dat de markt wat aan het stilvallen is.
Is het nog wel een goede investering? De emissiezones zitten er wel voor iets tussen.Ik ben de markt een beetje aan t opvolgen en merk toch dat er veel redelijk lange tijd te koop blijven staan. Is dus nog altijd een groot verschil tussen vraagprijs en effectuele verkoopprijs
Algemeen zakken de prijzen van de niet zeldzame porsches,
en raken nu moeilijker verkocht dan enkele jaren geleden.Oldtimer prijzen over het algemeen dalen idd ligt, maar volgens het toonaangevende Hagerty Porsche’s nog lang niet
Bedankt voor reacties . Ik ben dan wel te laat voor 1 in te schrijven. De 964 die net te koop staat op het forum is spijtig over men budget anders had het nog gelukt.
Staan 924 en 944 te duur te koop? Wanneer ze nog steeds de leidingen en rubbers van 30 jaar geleden hebben wel. Als ik kijk op autoscout dan kan je voor de prijs van de gewone 944 en 924 S/turbo niet eens alle slijtage onderdelen van het onderstel betalen. Mijn gedacht. :coolness:
Vraag me ook soms af of onze wagens nog lang dagdagelijks zullen bruikbaar zijn. Misschien eerder voor de lange afstand, om de week af te sluiten in Parijs? 😉
:think:
En of de mijne uit 1988 of eentje van 1990 ooit echte klassieke wagens worden? Een “old timer” of klassieke wagen was 10-20 jaar geleden per definitie een oude wagen met oude techniek en er waren er toen m.i. minder. Een P uit 1990 heeft standaard uitrusting, die zelfs een Dacia vandaag standaard heeft, je rijdt dus eigenlijk met een moderne wagen dan.[quote=”Vincent_991″ post=250296]… wagens met gebreken en iets van 25 jaar oud is niet echt betrouwbaar te noemen …[/quote]
alsof alle sensoren en elektronica in een nieuwe auto wel feilloos zijn. je ziet in verhouding veel meer nieuwe duitse auto’s uit het premium segment op de pechstrook dan eender welk ander merk van 10+ jaar oud.
ik durf trouwens zonder twijfel of angstig voorgevoel naar het noorden of zuid van europa te rijden met één van mijn wagens die 25-30 jaar oud zijn.on topic: er is idd een tendens merkbaar dat de prijzen stagneren/zakken, maar dat geldt dan vooral voor de exclusieve modellen van 100+ K euro; en in mindere mate voor de gewone oldtimers waar jan met de pet op zondag mee buiten komt.
1/ Wagens die in orde staan blijven dikwijls bij de eigenaar of worden als ze toch te koop komen veel te hoog geprijsd.
2/ De goedkoper in de markt geplaatste modellen hebben meestal een pak verborgen gebreken.
3/ Prijzen worden door handelaars hoog gehouden omdat ze zwaar hebben geïnvesteerd.
4/ Wat de prijzen in de toekomst gaan kijken blijft een vraagteken.
5/ Emissienormen gaan in de toekomst nog strenger worden zodat zelfs de 993 modellen van de baan gaan moeten.Momenteel vind ik elke Porsche overgewaardeerd en te hoog geprijsd. Zeker als je gaat kijken naar de prijzen van een 964 turbo (3.3 en vooral 3.6), alle RS modellen, 993 4S/turbo … Voor veel mensen wordt het ook een vorm van investering – belegging omdat centen op de bank toch niets meer opbrengen. Wekelijks krijg ik de vraag welke wagen ze best als investering zouden kunnen kopen. Maar welke wagen is dat vandaag nog? Als je nu ziet wat zelfs een 934/944/968/928 van prijs gaat. Compleet van de pot gerukt. Wagens die 5 jaar geleden geen geld gingen maar nu nog snel onder oldtimerstatuut worden ingeschreven. Maar het blijven wagens met gebreken en iets van 25 jaar oud is niet echt betrouwbaar te noemen. En de onderhoudskosten blijven voor sommige wagens enorm duur (voorbeeld 928). Of je moet bij een plaatselijke garagist-na-zijn-uren-in-een-schuur kunnen gaan. Maar er is een grote afzetmarkt voor dus er is ook een grote handel voor.
Wil je een Porsche kopen genre 964 verwacht dan onvoorziene kosten. Soms zijn het kleine bedragen maar tel die allemaal samen en je komt op een serieuze extra kost. Is het als oldtimer dan moet je snel zijn want vanaf 1 mei 2017 is het 30 jaar oud dat de wagen moet zijn. Koop je dit om op een zonnige zondag wat te gaan rond rijden dan zal het te doen zijn. Koop je het als een vorm van investering dan is het koffiedik kijken wat de prijzen gaan doen. Handelaars en eigenaars zeggen stijgen en anderen zeggen dat deze markt zal imploderen zodra overal strengere emissienormen zullen komen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.