prijzen 993

• Maker
    Discussie

• Erik
    Deelnemer

Ik probeer mij met het oog op eerste aankoop een idee te vormen van de porsche tweedehandsprijzen, maar als ik de prijzen zie van tweedehands 993’s dan schrik ik toch eens. Ok het is kwestie van vraag en aanbod en de 993 is een gegeerd model maar dalen die prijzen nog of zijn ze aan het stijgen ?

bijvoorbeeld deze 993 turbo, prachtige wagen natuurlijk maar 65k ? :

http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php?p=occasie&pg=detail&auto=73

Koop je zoiets om mee te rijden of als verzamelstuk om in je garage nog 20 jaar te laten droogstaan ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 108)
      • Leuk om weten .
        Bedankt voor het charen .
        Ben wel benieuwd of men geen argwaan gaat krijgen als je dit een tweede of derde keer doet .

Ondertussen zijn de festiviteiten al lang voorbij en ik kan bevestigen dat je geen wegentaks moet betalen voor 1 maand inschrijving.

Wagen moet natuurlijk wel ooit op je naam gestaan hebben.

Hoe te werk gaan:
          1. Je gaat langs bij je verzekeraar met al je oude documenten. Je vraagt alles opnieuw op je eigen naam te activeren voor de 1ste van de komende maand (ik ben 30 mei geweest voor activatie 1 juni). Je zegt ook dat je zelf naar DIV gaat
          2. 1ste van de maand ga je naar DIV (moest 30min wachten in Brussel), alles wordt rechtstreeks ingegeven en je krijgt al papier met referentie mee als bewijs dat de ambtenaar alles goed heeft ingegeven.
          3. Nummerplaat wordt met post gestuurd, 2 juni was feestdag en 3 juni amtenaren feestdag maar toch nummerplaat ontvangen op vrijdag 3 juni rond 10u en betaalt 20euro
          4. Je gaat naar je plaatselijke plaatslager voor zo’n 2de IMMENS GROTE NUMMERPLAAT 😆 en je betaalt opnieuw 20euro (ik heb dan ook maar ineens 2 nieuwe plastiekskes voor erachter genomen met kleine rand).
          5. Je gaat naar autokeuring indien nodig (mijn wagen was al meer dan 1,5j niet meer ingeschreven)
          6. Ik heb mij trouw gereden en weekske met de cabrio op verlof gegaan.
          7. Op 27/6/2011 tijdens middag even nummerplaat terug in platenbak van DIV gestoken
          8. Weekje later bevestiging van schrapping ontvangen
          9. Eind juli factuur ontvangen van de (nu) Vlaamse wegentaksdienst
          10. emailtje gestuurd (gegevens te vinden op http://belastingen.vlaanderen.be )met alle gegevens en verwijzing dat de wagen in zelfde maand werd uitgeschreven.
          11. Dan eventjes wachten (4 weken) en je krijgt een mooi berichtje terug:

[color=#4000FF]Geachte heer,

Ingevolge de verwerking van uw dossier PORSCHE 911, nummerplaat 1BHO965,
          ontstond een recht op ontheffing van de verkeersbelasting. Gezien de
          maand van schrapping samen valt met de maand van inschrijving is er geen
          enkel bedrag meer verschuldigd. De datum van inschrijving was 01/06/2011.
          De schrapping gebeurde op 27/06/2011.

De kennisgeving van een onwaarde van 1381,25 EUR op kohierartikel
          xyz zal u eerstdaags worden toegestuurd in bijlage aan een
          ontheffingsbrief.

Beantwoord deze e-mail indien u nog vragen heeft over dit antwoord.

Met vriendelijke groeten,

Agentschap Vlaamse Belastingdienst
          Bauwensplaats 13 bus 1
          9300 Aalst[/color]

12. Voila, wel geen idee hoeveel keer je dit kan doen per jaar… Voor mij kwam het mooi uit want ik heb geen tijd meer om te rijden tot lente 2012.

Als je echt 2 tot 3 weken moet wachten op je nummerplaat, is het je verzekeringsagent die het gewoon laat liggen, hier worden elke week een 20-tal wagens ingeschreven en nog geen enkele klant heeft langer dan 2 dagen moeten wachten op zijn plaat.
            Maar ik weet wel dat “Het ministerie” een goed excuus is voor een vergeetachtige verzekeringsagent 😉

goed nieuws de nummerplaat is dan toch toegekomen, blijkbaar gaat het vrij snel nu.

ben snel nog duplicaat en groen papier verzekering gaan halen dan kan ik morgen de baan op zodra het droog ligt 😀

Yep ga ik ook proberen bladerunner. Zou inderdaad moeten lukken 😛 .

Setakira schrijft:

Goed om te weten deze tip. Ik wil de cabrio opnieuw inschrijven enkel voor de maand juni. Maar ik moet wel de nummerplaat hebben voor 10juni.
                  Ik ga 31ste formulier bij verzekering halen en dan hier in Brussel 1 juni naar de DIV gaan, zit wel met dat (hele) lange weekend (2 – 5juni want ik denk dat ze wel de brug zullen nemen de ambtenaren van de DIV)maar dan zou het toch nog moeten lukken.

TIP: vraag je plaat aan vanaf 1 juni en stuur, of nog beter, geef je plaat binnen voor 30 juni, dan dien je GEEN wegentaks te betalen.
                  Heb deze tip van mijn verzekeringsagent en heb het zelf ondervonden 😆 😆

in Brussel was het wel nog 1,5u wachten 🙁

maar nog steeds VEEL beter dan 3 tot 5 weken 🙂

Anoniem

Gaat je zeker lukken.
                      De inschrijving gebeurt terwijl je erbij staat.
                      De rest word door de post geregeld.
                      Max 2 werkdagen 😀

Goed om te weten deze tip. Ik wil de cabrio opnieuw inschrijven enkel voor de maand juni. Maar ik moet wel de nummerplaat hebben voor 10juni.
                        Ik ga 31ste formulier bij verzekering halen en dan hier in Brussel 1 juni naar de DIV gaan, zit wel met dat (hele) lange weekend (2 – 5juni want ik denk dat ze wel de brug zullen nemen de ambtenaren van de DIV)maar dan zou het toch nog moeten lukken.

Klopt .
                          Ik ben op donderdag naar Alken DIV geweest en de maandag erop werd de plaat hier aangeboden .
                          En geen files aan de DIV was . Daar zitten de drie kantoorklerken zich bijna stierlijk dood te vervelen .
                          Vroeger was dat anders . Nummertje terkken en dan twee uren wachten in een bomvol klein kot tot je aan de beurt was .

de online achterstand is tussen 3 en 5 weken anders :-S

Ik weet daar de truuk voor heb net toegepast, nummerplaat op 1 dag 🙂

truuk is met je verzekeringspapier (allee roze formulier met sticker en stempel van verzekering)
                              naar een DIV kantoor gaan, zij mogen/kunnen geen plaat meer meegeven,
                              MAAR: ze verwerken het onmiddelijk, je krijgt een papier met je nieuwe nummerplaat reeds op
                              en de dag nadien (max 2 dagen) komt iemand ze afgeven en mag je 20 euro aan die mens betalen. en je hebt je plaat 🙂

Anoniem

Manueel ging bij ook op 2 dagen hoor 😀
                                Dag na inschrijving kwam de postbode al met de plaat en inschrijvingsbewijs.

heb pech, verzekeraar kon de wagen niet online inschrijven omdat chasisnr niet in systeem zat, nu moet het manueel door DIV gebeuren en die zitten paar weken achter door de nieuwe europese nummerplaten, dus enkel poetsplezier eerstkomende dagen 🙄

De avatar troubles zijn gekend, the admin is working on it afiak

Heb er een tijdje terug nog een draadje voor gestart

sjieke vervangwagen luc, voor hoeveel doe je die van de hand? 😆

Porsche handelaar is mss een nieuwe roeping 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 108)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.