prijzen 993

• Maker
    Discussie
  • Ik probeer mij met het oog op eerste aankoop een idee te vormen van de porsche tweedehandsprijzen, maar als ik de prijzen zie van tweedehands 993’s dan schrik ik toch eens. Ok het is kwestie van vraag en aanbod en de 993 is een gegeerd model maar dalen die prijzen nog of zijn ze aan het stijgen ?

bijvoorbeeld deze 993 turbo, prachtige wagen natuurlijk maar 65k ? :

http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php?p=occasie&pg=detail&auto=73

Koop je zoiets om mee te rijden of als verzamelstuk om in je garage nog 20 jaar te laten droogstaan ?

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 108)
  • Anoniem

1-0 😉

0
      PT

reys schrijft:

Ewel mannen, moest het van mijn vrouw afhangen vliegt de 997 4S er onmiddellijk uit en komt de 993 4S er direct terug in!
        Zo erg zelfs dat ze niet met de 997 wil rijden 😕 De 993 was wel haar dagelijks vervoersmiddel, en dat heb ik geweten!!!
        Nu ik zou graag de twee hebben …beetje twijfel…toch kies ik ook voor de 993!

Ik heb hier anders nog een mooi exemplaar staan JP…. 😆 😆

0

😀 Sowieso, altijd muziek uit en raampje open als er iets lekker klinkend voor me staat.
          EN idd, overlaatst die Maseratie Gran Turismo horen wegtrekken 😮 😯
          Zonder twijfel mijn favoriet klinkende auto hoor. Damn

0

Mooi geluid heeft die maserati wel, dat is ook de reden dat ik twijfel 993 vs 996/7. Als je er zoveel geld in steekt mag je een ander daar toch ook van laten meegenieten…

0

Audiotronics schrijft:

Gij precies 😆 😉

Maar dan zitten we weer met hetzelfde kinderenprobleem en voor elke dag ben ik dat na een paar maanden evengoed beu. Zondag met een maserati quatroporte meegereden (4 deuren!!!). De kleinste was verkocht 🙄 (ik ook maar totaal niet te onderhouden volgens mij).

Al eens gedacht aan de nieuwe CLS 65 AMG.
              Is zowel kindvriendelijk, als snel, als doenbaar in onderhoud, en met die nieuwe versnellingsbak en generator kan je er ook vrij “zuinig” mee rijden indien gewenst.
              Volgens mij een meer dan waardig alternatief voor de pana.
              (alhoewel die nieuwe Panamera Hybrid S wel mijn daily keuze van het moment zou zijn…)

0
              Anoniem

Ewel mannen, moest het van mijn vrouw afhangen vliegt de 997 4S er onmiddellijk uit en komt de 993 4S er direct terug in!
                Zo erg zelfs dat ze niet met de 997 wil rijden 😕 De 993 was wel haar dagelijks vervoersmiddel, en dat heb ik geweten!!!
                Nu ik zou graag de twee hebben …beetje twijfel…toch kies ik ook voor de 993!

0

@ Audiotronics
                  Een 997 turbo van 65000€ is wel de eerste de beste met 150000km met binnen de kortste keren voor minstens 10000 € kosten tenzij je het niet zo nauw neemt op alle vlakken.

0

Jullie hebben gelijk dat een 993 Turbo of 4S veel geld is voor een oude wagen,
                    maar je ziet ze wel minder en minder,en dat geeft je ook een trots gevoel ,snappen
                    jullie?..Pascal911.

0
                    Anoniem

Audiotronics schrijft:

Elke keer als ik de Chris hier in de streek zie rondrijden begin ik te vloeken…
                      Zondag met een maserati quatroporte meegereden (4 deuren!!!). De kleinste was verkocht 🙄 (ik ook maar totaal niet te onderhouden volgens mij).

Da begint hier ernstig op Porsche verraad te gaan lijken. Ik zal met de mijne terug eens wa meer moeten gaan buiten komen en in je buurt komen rondrijden denk ik … 8)

luc993cabrio schrijft:

… en ne 993TT voor het weekend hé. 8) 8) 8)

Nee, voor in ‘t droog… 😆

0
                      Anoniem

Ik ben zot van een 993 turbo .Persoonlijk vind ik dat de mooiste P .
                        Ik zie me al rijden in het weekend in mijn 993 tt ,dromen kan toch zalig zijn .
                        Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat hij hier ooit op een dag zal staan .

Voor in de week zou ik een panamera turbo ook wel gewoon kunnen worden .

0

Luc : mijn droom is ongeveer zoiets ja. Een panamera voor in de week en een 997TT voor in de weekends te spelen. Gelukkig dat een mens nog kan dromen 😆

0

Ideaal is natuurlijk ne 997TT voor tijdens de week en ne 993TT voor het weekend hé. 8) 8) 8)
                            Ja ben weer aan het dromen zeker. 🙁 🙁 🙁

0

Pascal4s schrijft:

Vind je voor 65000 al een 997TT ?
                              In ieder geval zal de 993TT zijn waarde behouden en zelfs nog in waarde stijgen, wat zeker niet van de 997 kan gezegd worden…

In Duitsland vindt je al een propere 997TT voor 70-75000 euro. Dat zijn garagisten dus die nemen daar enkele duizenden euro’s op (ik weet van een autoverkoper dat die minstens 10000 euro op een recent 997-model moet hebben). Een 993TT zal inderdaad wel in waarde blijven stijgen dus de ideale belegging als je iets mooi in de garage wilt hebben staan 💡 😉

0

Gij precies 😆 😉

Ik wil DIRECT een 993TT in mijn garage. Elke keer als ik de Chris hier in de streek zie rondrijden begin ik te vloeken, wetende dat een arenarode 993TT ooit in mijn garage kon staan (lang verhaal). Maar zelfs de 996 vind ik voor elke dag te rijden niet meer plezant. Daarom dat ik dat ding k..tsbeu ben en een 997TT wil. Maar dan zitten we weer met hetzelfde kinderenprobleem en voor elke dag ben ik dat na een paar maanden evengoed beu. Zondag met een maserati quatroporte meegereden (4 deuren!!!). De kleinste was verkocht 🙄 (ik ook maar totaal niet te onderhouden volgens mij).

0

Een 356 is dan ook iets totaal anders…
                                  Da’s een old timer met zijn eigen identiteit.
                                  De 993 en de 996 en 997 vissen veel meer in dezelfde vijver.

Ik wil zeker niet zeggen dat de 993 niet goed of mooi is, maar als ik *nu* moet kiezen tussen een auto van bijna 20 jaar, of (voor minder of evenveel geld) eentje van een jaar of 5, ik het wel zou weten.

Nog eens, hats off voor die die reeds een 993 hebben, en als ik de avatar van Pascal911 zie krijg ik direct goesting in een 993, maar als ik voor ‘t zelfde geld een veel modernere, jongere, even mooie P kan kopen…

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 108)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.