prijzen 993

• Maker
    Discussie

• Erik
    Deelnemer

Ik probeer mij met het oog op eerste aankoop een idee te vormen van de porsche tweedehandsprijzen, maar als ik de prijzen zie van tweedehands 993’s dan schrik ik toch eens. Ok het is kwestie van vraag en aanbod en de 993 is een gegeerd model maar dalen die prijzen nog of zijn ze aan het stijgen ?

bijvoorbeeld deze 993 turbo, prachtige wagen natuurlijk maar 65k ? :

http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php?p=occasie&pg=detail&auto=73

Koop je zoiets om mee te rijden of als verzamelstuk om in je garage nog 20 jaar te laten droogstaan ?

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 108)
      • In de Flat Six stond er ooit eens een opmerkelijke reportage. Een Parijzenaar had in de jaren ’70 een splinternieuwe 911 2.7 gekocht. Toen de wagen 800 (!) kilometer had, moest de man voor zijn werk naar het buitenland, en werd de wagen in een verwarmde ondergrondse garagebox gesteld. Maar het contract in het buitenland van enkele maanden werd er uiteindelijk een van een jaar, en daarna weer verlengd, en weer… en je voelt het al komen; de man is nooit meer naar Frankrijk teruggekeerd. Iemand heeft dus enkele jaren geleden die wagen gekocht die dus al die tijd in een verwarmde garage had gestaan…, en dacht de koop van de eeuw gedaan te hebben. 🙄 NOT!! De uiteindelijke kosten om alles te vervangen van rubbers en leidingen, tot en met de benzinetank en dergelijke die verweerd waren na al die jaren kwam op meer dan 20.000 euro 😯

wij hebben het zelf ook voor nu met onze impreza, heeft ongeveer een 3 jaar stil gestaan in de garage.
          Nu dus dichtingen en dergelijke vervangen om de motor en boite weer dicht te krijgen.

Anoniem

Ja, das idd de keerzijde van de medaille. Weinig km heeft als resultaat dat hij er veel mooier en nieuwer uitziet (weinig gebruiksschade). Maar anderzijds is er motorisch soms wel e.e.a. aan te doen. Heb ik bij de mijne ook voorgehad. Maar eens dat gedaan is heb je wel een wagen in quasi nieuwstaat.

B.t.w. 75.000 euro voor die 4S ? Die vraagt er ook niet neven… 🙄

Anoniem

Dat denk ik dan ook direct.
              Heb het zelf ooit gehad met een BMW E30 M3.
              Had de laatste 4 jaar ook maar 2000 km meer gereden en verder netjes in de toenzaal gestaan. Heeft ons veel geld gekost om alles weer dicht te krijgen, ging zover dat de verkoper na 9 maand de auto wilde terugnemen en mijn geld zou teruggeven.
              Hij ging eraan fait zij hij mij. Na het vervangen van heel wat dichtingen en rubbers had ik dan wel een top auto 😀

Beste Wim,

Is dat niet zo’n typisch voorbeeld van een “verzamelstuk” dat gedurende 13 jaar bijna niet heeft gereden: gemiddeld nog geen 2 700.00 km./jaar.

Bijvoorbeeld: bij herinrijden gegarandeerd lekkende dichtingen (met eventueel olieverlies) overal, cilinders vol olie, retourpijpjes, airco defect, …

???

hmmm, bij nader inzien toch maar niet: de prij… ik bedoel de kleur staat mij niet aan… 😉

Wim

Hier een voorbeeld van een perfecte 993 met zeer weinig km’s. 😯

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhg2ux3vfmgf

Wim

kleinekastenteufel schrijft:

Wij hebben een 993 car. 4 cabrio met 180 000.00 km full option.

Wat zou dat waard zijn ?

Ik denk tussen de 30000 en 37000 euro’s, gelang de staat en als particulier verkoper.
                      Km’s zullen u een klein beetje de das omdoen. 💡

Zullen velen denken aan een komende revisie, terwijl ik achter jouw standpunt sta,en dat is liever een waar dagelijks met gereden is, dan alleen maar in 3 zomer maanden met weinig km.

Misschien weten sommige hier nog wat er gebeurde met mijn mooie droge en goed motor na 14 maanden stil liggen vanwege carrosserie restauratie. 😥

Anoniem

@ ronvos, een kameraad van mij zocht er eentje (liefst grijs) maar heeft zich net een donkergroene gekocht …
                        Stuur mij toch eens uw prijs door per PM. Ik geef het aan hem door, de zijne is nog niet ingeschreven, you never know…

heb een zilvergrijze 4 s met 145000 km op de teller
                          motor is volledig gereviseerd op 140000 km, na een olielekje heb ik toen beslist om alles in een keer tegoei te doen.
                          Komt van eerste eigenaar en is Belgsiche wagen van carreramotors
                          Heb alle gegevens, onderhoudsboek, facturen etc….
                          Voor een goed bod mag hij weg….

Mvg

Attachments:
                          • 100_1742.jpg

Terwijl jullie hier bezig zijn:

Wij hebben een 993 car. 4 cabrio met 180 000.00 km full option.

Wat zou dat waard zijn ?

…dat zou volgens mij kunne oplopen naar de 70000 euro,als je
                              er ne goeie zot voor vind,en die zijn er ,geloof me:)
                              Pascal911.

Anoniem

Rocco schrijft:

Koop je zoiets om mee te rijden of als verzamelstuk om in je garage nog 20 jaar te laten droogstaan ?

Beste oplossing : alleen rijden als het droog is 😉

cabrio wim schrijft:

Deze ziet er erg mooi uit, en natuurlijk de km stand is ook prijs bepalend.
                                Als die klopt is de wagen waarschijnlijk meer vertroeteld als zijn vrouw. 😆

Vooral de Turbo zal zeker niet meer zakken, en de prijs, ze staan soms nog voor meer te koop. 💡

Ik begin mij kalmkes aan af te vragen wat mijne 993TT inmiddels waard zou zijn met zijn… 26.180km… 😀

Als je ne 993 cabrio zoekt, de mijne is te koop. 8) 8) 8)
                                  Indien interesse moet ge mij maar nen PM sturen. 😆 😆 😆

Anders moet je eens achter een 4S of een 2S op zoek gaan,
                                    is juist dezelfde body als een turbo en goedkoper,maar toch nog wel prijzig.
                                    Zocht ook eerst naar een gewone 993 ,maar als je de brede kont graag ziet dan ga je toch een beetje moeten opleggen vrees ik.
                                    grtz pascal911.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 108)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.