prijzen 993

• Maker
    Discussie

• Erik
    Deelnemer

Ik probeer mij met het oog op eerste aankoop een idee te vormen van de porsche tweedehandsprijzen, maar als ik de prijzen zie van tweedehands 993’s dan schrik ik toch eens. Ok het is kwestie van vraag en aanbod en de 993 is een gegeerd model maar dalen die prijzen nog of zijn ze aan het stijgen ?

bijvoorbeeld deze 993 turbo, prachtige wagen natuurlijk maar 65k ? :

http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php?p=occasie&pg=detail&auto=73

Koop je zoiets om mee te rijden of als verzamelstuk om in je garage nog 20 jaar te laten droogstaan ?

3 reacties aan het bekijken - 106 tot 108 (van in totaal 108)
      • een gewone handgeschakelde 993 C2 met een km stand van meer dan 150dkm vind je onder de 30K euro. zijn ze goedkoper dan is er meestal heel wat achterstallig onderhoud of een revisie te verwachten.
        de prijzen gaan vanaf 30k euro omhoog naarmate ze weinig kilometers hebben of voor specialere edities zoals de C4, S2 of targa. cabrio’s zijn, anders dan bij andere merken of modellen, vergelijkbaar qua prijs omdat de puristen vinden dat de typische daklijn van de 911 minder mooi is bij de dakloze.
        totslot zullen de prijzen volgens mij niet gauw gaan zakken, dat voorrecht is momenteel enkel de waterkokers gegeven.

Koop je zoiets om mee te rijden of als verzamelstuk om in je garage nog 20 jaar te laten droogstaan ?

Zonde, grote zonde als je dat doet. Is als een koerspaard kopen om het op de weide te zetten.

Een P is gemaakt om mee te rijden, na 20 jaar stilstand, Oei, Oei, Oei, …

Liever veel km. en regelmatig gereden (lees onderhouden) dan weinig km. en stil gestaan.

🙂 😈 🙂

Wim

Is natuurlijk de laatste lucht koeler en een icoon voor velen voor de water koeler kwam.

Ik denk verder zelf dat een goede 993 niet veel in prijs zal zakken, maar eerder zal stijgen net als een goede 3.2.

Deze ziet er erg mooi uit, en natuurlijk de km stand is ook prijs bepalend.
            Als die klopt is de wagen waarschijnlijk meer vertroeteld als zijn vrouw. 😆

Vooral de Turbo zal zeker niet meer zakken, en de prijs, ze staan soms nog voor meer te koop. 💡

3 reacties aan het bekijken - 106 tot 108 (van in totaal 108)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.