Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › Prijzen evolutie 944
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door
Drowaert Willy.
-
MakerDiscussie
-
11 januari 2017 om 12:22
http://www.supercarreport.com/porsche/944/
Interessante link voor de prijzen evolutie te zien van de 944
-
MakerDiscussie
-
Het is een kwestie van vraag en aanbod ook hé.
Er worden weinig 944’s in goede staat aangeboden waardoor de prijs uiteraard hoger is. Er is voldoende aanbod van Cayman’s waardoor de waarde een normale evolutie kent.
Vergeet overigens niet dat er verschillen zijn tussen de prijs en de waarde van een voertuig. Als ik zie dat sommige wagens (en dan meestal 911) meer dan 2 jaar bij gerenommeerde verkopers staan, dan weet je dat de prijs ver boven de waarde is bepaald.
Ik zou niet meteen van een bubbel spreken, ik denk wel dat er een groter verschil zal komen tussen voertuigen in uitstekende(al dan niet gerestaureerde) staat, met gekende historiek (en ik bedoel heus niet het onderhoudsboekje van op ebay 😉 ) en de meeste aangeboden duistere voertuigen. (Gek bijvoorbeeld, maar in Japan wordt er bijna enkel gekeken naar de auto’s als we de kilometerstanden van de afgeragde modellen die in Europa worden aangeboden mogen geloven)
Een goed onderhouden classic is dan ook terecht duurder, misschien zal de Cayman ooit deze status bereiken, hoewel de productieaantallen nu eenmaal niet meer vergelijkbaar zijn.
hier helaas geen 944 bezitter, zou er best een willen…(maar liever nog een 968)
Nog een statement voor wat het waard is:
Een 911 of een 944 (S) is na 30 jaar hoe dan ook perfect te renoveren, tot aan zgn nieuwstaat, daar zijn talloze voorbeelden van.
Laat ons wachten tot de 987 na dertig jaar en 250 000 km. dient gerestaureerd.De oude karretjes van Porsche zijn bijna oneindig vernieuwbaar. Wij vrezen dat in dat opzicht voor alles wat P-watergekoeld is.
Let op de titel, slap of niet.
Pik getrapt, helemaal niet gelezen !
Maar tegenspreken en onzin of verwijten ook NIET, lees het maar nauwkeurig na.Zouden verliefden niet objectief kunnen zijn ?
:engeltje: 😈 :engeltje:
Maar de aanschaf van een sportwagen is per definitie niet rationeel. Nieuwe Porsches zijn bijvoorbeeld uiteraard objectief beter dan luchtgekoelde oude elfjes, toch dien je voor een 964 of 993 vandaag de dag minstens evenveel te betalen als een gloednieuwe Cayman…
Dat transaxles dus eindelijk een beetje erkenning krijgen vind ik dus niet zo gek, zeker niet als ze ook nog eens voordelen kennen door een oldtimerstatuut (verschil met bijvoorbeeld een Cayman S 3.4 gaat dan meer dan 1000 euro zijn op jaarbasis als we verkeersbelasting, verzekering etc. in rekening nemen).
Zelf ben ik grote fan van de specifieke, unieke look en de rijkwaliteiten van transaxles. Maar moest ik ook dagdagelijks een wagen nodig hebben zou een Cayman zeker hoog op mijn verlanglijstje staan… weliswaar naast mijn 968 CS :engeltje:
prijs evolutie hangt toch echt wel af van de vraag en waarde voor wie ze wil kopen hoor.
En per definitie ook van wat er nog te krijgen is in de markt, naast de 944.Als er volgend jaar een hoop BMW Z4’s in goede conditie op kapaza te koop staan voor 9000 euro zal dat een invloed hebben op de prijs evolutie van de 944s en van de Caymans.
944’s leven niet in hun eigen microcosmos.
Bovenstaande zijn enkel meningen dus waardeloos
Dit in tegenstelling tot het feit dat een Golf GTI Clubsport S veel beter is dan een miljoen pond aan supercars.
Empirisch bewezen door Sabine :driver:dit topic gaat over de prijsevolutie van de 944, niet over welke recente porsche beter is en daarentegen toch maar evenveel kost.
en neen ik heb geen 944 (meer) 😎
hoe kun je nu discussieren over prijs evoluties als je niet mag praten over welke dingen er meewegen in de prijs bepaling.
Beetje slap hoor.
Het gaat over vraag en aanbod van de markt.
en prijs/kwaliteit van het aanbod
Hoeveel fun kun je halen uit een bepaald bedrag.als Ik uitleg uit wat ik zocht in een auto en waarom ik de 944’s die ik kon vinden niet gekocht heb en in de plek een Cayman verkoos.
Dan zijn er blijkbaar een hoop mensen op hun pik getrapt.. Want oh wee hij praat de 44 niet de hoogte in.Let’s face it, jullie hebben een 944, en jullie willen de prijzen zien stijgen.
Dat is subjectief. Niks mis meeMaar verwijt mij dan niet omdat ik objectief zeg waarom ik een Cayman verkoos boven de 944’s.
Voor het zelfde geld is de nieuwere Porsche meer capabel. Als je dat wil tegenspreken, wil je eigenlijk zeggen dat Porsche er niets van gebakken heeft de laatste 20 jaar. Wat gewoon onzin is.
Dit https://www.2dehands.be/autos/porsche/944/superbe-porsche-944s2-cabriolet-3000cc-338521684.html zou een interessante koop kunnen zijn. In Wallonië vallen deze nog niet onder Oldtimer, daar zijn de vraagprijzen dus ook iets lager.
Discussiëren al dan niet een Cayman is niet aan de orde. Bedoeling van een leuke 944 cabrio is niet om te speculeren, maar om deel te nemen aan leuke classic rally-tjes.
sorry, maar ik ben gewoon realistisch
Een Cayman is meer wagen dan een 944S.
Dat is gewoon logisch want het is een chassis design en techniek die minstens 20 jaar moderner is.
Het zou pas echt triestig zijn dat Porsche op 20 jaar er niet in zou slagen om een auto te maken die gewoon op alle vlakken beter is.Dat gaat niet over verloochenen, ik heb al gezegd, de 944s IS een leuke auto.
Maar als je NU een auto moet komen en je moet kiezen tussen een 944S,S2,Turbo of een Cayman
Dan moet je ze wel vergelijken, en dan kom ik tot de conclusie dat de Cayman meer waar voor mijn geld geeft.Appels met citroenen …
987 – BMW 1 – 944 S, mooi parcours, dat wel.
no-brainer !
Vergelijk een oldtimer van 30 jaar NIET met een 987-2007 toch ?Wij zijn ervan overtuigd dat er hier eentje opnieuw zeer verliefd is en daar is NIETS op tegen. Verloochen echter de vorige liefde, en zeker de 944 S, NIET. 👿 👿 👿
Transaxles zijn leuk, daar hoor je me niet over klagen
Maar ze zijn niet 987 leuk dus als ik moet kiezen tussen een 944S of Turbovan 25 jaar voor 20 000€ en 150 000 km (wat er evenveel 200 of 250000 kunnen zijn carpass doet niks voor die oudjes)
of een 987 van 10 jaar oud voor rond de 20-25000€..met 100-130000 km en volledige documentatie.
Dan is de keuze snel gemaakt, dat is echt een no-brainer.Ik ben van 944S naar BMW 1 serie overgeschakeld toen ik er een kreeg als firmawagen in 2008.
De 1 serie is dermate goed van chassis dat het niet kosten effectief was om een 944S (toen nog geen oldtimer) als weekend auto te houden. Afgezien dat de Bimmer meer koppel voor minder pk, laag in toeren bood was dat een leuk scheurijzer op de binnenweggetjes.
Het chassis is vergelijkbaar op vele vlakken. spoor, lengte, stuur gevoel… Enkel een iets ander geluid en veel meer comfort.Een 1 serie tegen een Cayman in het weekend is een heel andere vergelijking.. Dan wil ik daar wel voor betalen. op vlak van onderhoud, verzekering, BIV en belastingen. Er is tenminste meer verschil tussen week en weekend auto.
Het Chassis is een 944 of 1 serie in t kwadraat.. En dan zwijgen we nog van de muziek vanaf 5000 toeren, die je met de Cayman krijgt.Das dan ook een verkoops advertentie die gewoon nergens op lijkt.
Slechte foto’s die de auto geen recht aan doen.Zet die auto piek fijn in orde
Haal een certificate van authenticitity voor in StuttgartMaak een echt foto/Video reportage en hang het internationaal aan de grote klok.
En laat ze bieden met een goeie reserve..Het feit dat ze dat niet doen doet iedereen denken dat het een gebakje is
Ignorance is … good saying David !
Over smaken en kleuren valt niet te twisten maar ben het ook eens met statement dat transaxles echt wel onverwacht veel rijplezier bieden. En plezier werkt verslavend … :salut:PS:
Ik heb ondertussen blijkbaar al 5 968-jes :bounce: :wtf: ;
Net vandaag de “O”- plaat van de cabrio binnen :drink: :first: , er mogen dus 2 coupe’s (1992 manueel & targa) weg :coolness:1x “in orde” aan de nieuwe prijs
1x “met wat werk (TLC)” aan de prijs van 12-24 maanden geleden :engeltje:Omhoog geknald het laatste jaar (24 maanden):
944 cabrio & turbo
(1991-1992 :engeltje: ) 968 cabrio + coupe
928 GTVolgt op een iets gezapiger tempo
944 S2 Coupe en Type 2
968 CS stond altijd al wat hoger
928 S4 (en nu ook langzamerhand de andere 928-jes) terwijl de GTS al een 12 maanden vooruit liepGoed nieuws is dat er zoals hierboven werd aangegeven er nu ook wat vlugger geld gepompt wordt in de wagen zelf.
Niet in allemaal, maar als ik de staat van de gemiddelde TACB-er zijn TA zie, dan zijn die meestal wel echt goed in orde hoor. Ze gaan deze waarschijnlijk dan ook niet meer laten gaan voor de aankoopprijs.
Bijkomend de meeste TA bezitters hebben door dat goede TA geweldig rijdt :driver: en zoeken er eerder nog eentje bij.
Maw aanbod van de goede exemplaren zakt terwijl de vraag stijgt. En zo is de cirkel rond.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.