Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › Prijzen evolutie 944
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door
Drowaert Willy.
-
MakerDiscussie
-
11 januari 2017 om 12:22
http://www.supercarreport.com/porsche/944/
Interessante link voor de prijzen evolutie te zien van de 944
-
MakerDiscussie
-
Allemaal waardevolle overwegingen, en … eigen kind schoon kind.
Uit de praktijk:
een maat van ons heeft zich recentelijk een toen zogenaamd perfecte 944 S gekocht: 12 K
volledig laten in orde zetten met orig. onderdelen en verbeterd waar kon (S2 stabi, Koni, enz..): voor nog eens naar schatting 12 K.
Nu heeft hij een zo goed als nieuwe 944 S 1987, op heden kan hij zijn geld (nog) niet terugkrijgen bij verkoop. Zijn geluk kan echter niet op.
Auto’s kopen om te speculeren … wij weten het in elk geval niet.
:driver: 👿 :music:
cabrio > Top Goes Down, Price Goes UP! goes 4 every brand / model
Dat is er idd wel stevig over
Wat ik echter wel vaststel vandaag zijn de 944 cabrio’s die serieus in ‘vraag’prijs gestegen zijn. Het aanbod is ook redelijk beperkt in vergelijking met andere modellen. :think:
[quote=”vandamme” post=249084]een carrera GT is geen 944
compleet andere markt. Die moet het hebben van verzamelaars of period racers.Die van 20K heb ik nog niet gezien, de vraag is zoals altijd welke conditie…[/quote]
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=37617
dezelfde wagen :first:
https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/125258-924-carrera-gt?limitstart=0
Bubbel of niet maar je koopt nog steeds “maar” een 924/944/968. Meestal door mensen die een 911 te duur vinden.
een carrera GT is geen 944
compleet andere markt. Die moet het hebben van verzamelaars of period racers.Die van 20K heb ik nog niet gezien, de vraag is zoals altijd welke conditie…
Ik heb in september 2015, dus nog in de na-zomer een blauwe 944 type 2 op 17″ cup velgen, gekeurd klaar om in te schrijven ,verkocht voor onder de 4k en heb er weken mee moeten leuren…. De koper heeft hem daarna terug te koop gezet en heeft er ook mee moeten leuren… de verkoper daarna vroeg er een jaar later (dus in 2016 ) dan 6.5k voor en heeft ook maanden te koop gestaan…
Ik geloof er dus niet zo in, tis niet omdat iedereen veel vraagt voor die sleuren dat ze ook verkopenhier staat op het forum staat al 2jaar een 924 carrera gt :puke: te koop voor wat is het 60 of 70k, met 5min google werk vind je die dezelfde wagen met dezelfde foto’s terug op pf.nl voor rond de 20k en hij heeft toen ook al lang te koop gestaan voor die prijs… 🙄
maar al die handelaars die nu een 44 staan hebben, die houden er ook aan vast.Die willen hun winst.
Dan heb je een hoop slopers die er hoop hebben ‘geconverteerd’ naar onderdelen stock.
en de racers zoals bv in NL die 944s 10 jaar geleden goedkoop opkochten om mee te racen of als motor donoren/onderdelen reserve.Voeg daar aan toe dat spaargeld geen zak waard is, en je geld verliest als je het 5 jaar parkeert op een rekening.
De markt van de Goede 944s word kleiner en de vraag naar goedkopere instap Porsches blijft..
Er is elk jaar een nieuwe lichting jonge gasten.. Vraag en aanbod.. dus prijzen stijgen wel degelijk.In mijn mening is dat deel van de markt redelijk zacht.. veel gebakjes, weinig waar voor je geld.
Idem voor de 914’s.. je vind geen goeie voor minder dan 25.. Alles wat je eronder gaat zul je op korte termijn er terug moeten bijleggen als je echt een auto wil die in orde is.
Maar dan peuter je nog altijd rond met maar 80 pk en een niet gegalvaniseerd koetswerk.. Rust never sleeps. En het zijn Targa’s dus Double trouble.Tussen vragen en krijgen, zit dikwijls een groot verschil. Ik heb weinig geloof in dit soort statistieken. 😉
Het is een bubbel..44 prijzen komen te dicht van de veel nieuwere Caymans en Boxsters.
Veel handelaars zijn erop gesprongen met het idee mee te spelen waar de 911 bubbel al veel geld heeft “gegenereerd”En voor het geld dat ze vragen voor sommige 44’s het weegt niet op tegen hoeveel 986 of 987 je kan vinden voor een beetje meer.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.