Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › prijzen in vrije val – wat zit hier achter
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
17 januari 2013 om 21:56
De prijzen van tweedehands 997 zijn op dit moment lijkt het in vrije val. Is het vertrouwen hier een probleem?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”WES-RS” post=125274]Lekkere eerste post Charles. 😡
Misschien jezelf eerst eens voorstellen in het juiste topic alvorens oude posts op te rakelen?
Als je de nieuwprijs van een dergelijke P in gedachte houd dan is het een eerlijke prijs lijkt mij.
Zowiezo, we spreken hier over iets anders dan een Nissan of Hyundai… ;)[/quote]Ach, ik ben een bezitter van een 5 jaar oude A6, die denkt aan een nieuwe 5 reeks. Of misschien toch een oudere Porsche als weekendwagen, en de A6 houden als daily, al verklaart miss Charles mij gek als ik spreek van 35K uitgeven aan een 8 jaar oude auto.
Ik denk niet dat ik zo interessant ben dat ik meer voorstelling dan dat nodig heb. Maar het verklaart wel waarom mijn eerste post in het prijzentopic van de 997 zit, samen met de 964 mijn favoriete Porsche.Ik heb ook de indruk dat een Gt3 iets waardevaster in prijs is .
Wat betreft de verkeersbelasting naar de toekomst toe op basis van de Co2-uitstoot hou ik mijn hart vast .Een Gt3 heeft zomaar eventjes een Co2-uitstoot van 307 gram . 😳 😳 😥 .idd, alle prijzen van auto’s met een iets hogere co2 gaan met de snelheid van het licht naar beneden… In juni zal de BIV dan zijn laatste aanpassing krijgen op 2ehandswagens waarbij de berekening volledig op co2 zal komen (nu is er nog een verdeelsleutel rekeninghoudende met de oude berekening).
Men spreekt ook over de jaarlijkse rijtaks over de co2 te laten gaan. Voor recentere (na 2010-2011) waar de co2 reeds een rol begon te spelen zal dit een verbetering zijn. De oudere recente porsches oa 997 zullen hier nog een “klopke” extra mogen verwachten met een co2 level richting 300…Is niet alleen het fenomeen bij Porsche , maar algemeen bij de wagens .
Ook de prijzen van de subaru’s (WRX of STI) die jaren bijna ongewijzigd bleven (was al jaren aan het rondkijken) zijn de laatste maanden enorm (tussen 3 en 5000€) gezakt .
Als ik nu zie wat ze nog maar kosten en wat ik anderhalf jaar geleden na veel zoeken betaald heb is het om te huilen 😥[quote=”BLUGT3″ post=125308]Gewoon een GT3 kopen, die zijn al meer dan 2J ongeveer hetzelfde van prijs :drink:[/quote]
Als je kan, zeker doen !!! 😉
Gewoon een GT3 kopen, die zijn al meer dan 2J ongeveer hetzelfde van prijs :drink:
Tegenwoordig een kans voor de “would-be”-koper en een ramp voor de P-bezitter !
Kwestie van vraag en aanbod. Ik ben niet boos dat ik voor 21k met een heerlijk scheurijzer rond kan crossen.
Een 997 van 2005 met rond de 100tkm gaat eerder rond de 30.000euro
De s versie gaat rond de 33 a 34. De tiptronic krijgt ook weer de adem van de pdk die in de gewone versie rond de 53 draait maar alles voor ieders budget. Binnen een jaar is het nog steeds ding dong en dan zal het aan de nieuwere generaties zijn….991 loopt ook al begin 80 waarbij je een paar maand geleden onder de 100 nog niet moest kijken….
Maar tja, das nu eenmaal automobiel he, als je daar teveel aan denkt rijden we binnenkort allemaal op de fiets…. :bounce:Lekkere eerste post Charles. 😡
Misschien jezelf eerst eens voorstellen in het juiste topic alvorens oude posts op te rakelen?
Als je de nieuwprijs van een dergelijke P in gedachte houd dan is het een eerlijke prijs lijkt mij.
Zowiezo, we spreken hier over iets anders dan een Nissan of Hyundai… 😉Een 997 uit 2005 met 100k km kost nog tussen de 35 en 40 K.
Da’s zowat een derde van de nieuwprijs.
Maar anders bekeken : toch nog een stevige prijs voor een auto van 8 jaar oud. Dat is toch niet echt “in vrije val”.Of die prijzenval een goede zaak is, hangt gewoon af in welke situatie je zit. Ben je nu privé op zoek naar een “frisse” 997, dan kan je gouden zaakjes doen 😀 , heb je echter een 997 en wil je die verkopen, dan is het heel wat minder 🙁 .
Enkel de classics in “goede” staat, en in het bijzonder de 3.2 Carrera’s met G50 bak, stijgen in prijs. Hoogstwaarschijnlijke oorzaak : de 3.2 G50 is dit jaar 25 jaar oud = oldtimer = € 30 tax + € 150 verzekering…Volgens mij gaan de waterkokers nooit de classicstatus halen (niet te verwarren met het oldtimerstatuut) : Met classicstatus bedoel ik hier dat ze vanaf een bepaalde leeftijd weer serieus in prijs gaan stijgen omdat de vraag groter is dan het aanbod. Er is maar 1 “oerporsche”, en dat is de luchtgekoelde 911 met zijn broertjes 964 en 993. Deze zullen steeds gegeerd blijven en de goede exemplaren zullen in prijs blijven stijgen naarmate ze moeilijker te vinden worden. Hoe goed en zoveel beter qua techniek, rijgedrag, baanligging, rijcomfort enz… de 996,997 en 991 ook mogen zijn, zij zullen nooit de cultstatus van de luchtgekoelde bereiken.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.