- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
20 februari 2013 om 12:36
Luchtgekoelde 911’s zijn dezer dagen zeer gegeerd. Verschillende forummers, waaronder mijzelf, rijden met een ex-US 911, andere dan weer met een EURO versie.
De meningen over de voor- en nadelen van US Porsche zijn verdeeld. Sommige zijn pro, andere contra. Vandaar de topic : wat zijn nu volgens jullie de voor- en nadelen aan een US en EURO 911.
Vermits ik zelf een 1983 ex US sc bezit zal ik het lijstje openen :
PRO :
Indien echte Californische P (te controleren via VIN number in de deur), de roestvrije kas
Motor heeft minder afgezien door rijden van lange afstanden aan beperkte snelheid.
Amerikaanse 911’s zijn meestal full option (open dak, airco, cruise control…)
De lagere aankoopprijs dan een EURO versieCONTRA :
Invoer rompslomp
Ontbreken van een gelijkvormigheidsattest = starten met O-platen
Ombouw naar EURO versie – Stootblokken achterbumer vervangen door kleinere EURO exemplaren
reflectoren verwijderen – standlichten omleggen.
Indien sc met full US engine : 180 PK ipv 203 : De laatste series, zoals de mijne, zijn echter geleverd met de EURO motor van 203 pk, te herkennen aan de metalen ipv flexibele brandstofleidingen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.