Probleem A/C controller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Probleem A/C controller

• Maker
    Discussie
  • Ik heb raad nodig… Mijn 993 heeft plots een probleem met de airco. Als je het contact aanlegt, blaast ie direct vol vermogen en maakt ie een ongelofelijke herrie. Dat lawaai is precies een soort van buzzer die blijft gaan zolang het contact aan ligt en je voelt het als een trilling in the ‘head unit’ (993 659 047 00). Niet doenbaar om zo te rijden.

Toen we een controller van een andere 993 in het dashboard schoven, was het geluid er niet en werkte de airco normaal. Het lijkt dus aan mijn controller te liggen.

Nu rijd ik even zonder maar dat kan toch niet lang blijven duren want de winter blijkt er toch uiteindelijk aan te komen. Ik ben dus mijn opties aan het nagaan.

1.Nieuwe controller maar ben nogal verschoten want dat ding kost tussen de 800 (Ebay) en 1400 Euro (Rose Passion)! 😯
    2. Tweedehands controllers zie ik voor een 600 Euro maar dat insop altijd veel en welke garantie heb je dan??
    3. Laten herstellen: het gemak om die optie te vinden toont aan dat het niet zo abnormaal is om met dit onder deel problemen te hebben. Ik vind op het Net adressen waar je je onderdeel kunt naar opsturen om het te laten herstellen. Prijs nog altijd 300 tot 400 Euro.

Optie 2 zie ik echt niet zitten tenzij de prijs veeeel lager ligt. Eerste optie 3 wat onderzoeken denk ik dan.

Heeft iemand van jullie iets gelijkaardigs meegemaakt?
    Weten jullie een adres waar ik mijn controller kan laten nakijken/herstellen?
    Wat vinden jullie van de oplossing een onderdeel op te sturen? Iemand dat al gedaan? Bv. http://www.hitzpaetz.de : Kent er iemand dit, kan ook zelf naar daar gaan, is niet zo ver in Duitsland…

Het zou kunnen dat het probleem van deze controller ook aan de basis ligt van mijn, ondertussen vervangen, batterij, nagaand wat ik vind over problemen met de controller…

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • stuur eens een mailtje naar http://www.bergvillfx.com/index.php/services.html
      je vind op dit forum over deze Noor nog een paar positieve rubrieken mbt PCM en GPS repair

of je vind op z’n wibsite ook DIY info, schema’s, tips, …

stuur eens een mailtje naar http://www.bergvillfx.com/index.php/services.html
        je vind op dit forum over deze Noor nog een paar positieve rubrieken mbt PCM en GPS repair

of je vind op z’n wibsite ook DIY info, schema’s, tips, …

Als er iemand in het bezit is van het elektrische schema van de controller wil ik dit wel even nakijken wat de oorzaken kunnen zijn .

Als er iemand in het bezit is van het elektrische schema van de controller wil ik dit wel even nakijken wat de oorzaken kunnen zijn .

Wim

Zijn meestal moeilijke en dure opties die overblijven. 🙁

Maar als de accu dezelfde sterkte heeft als voordien lijkt het mij stug dat dit aan vervangen van accu is.
              Ook als de waarde van accu iets hoger of lager is van Amp.

En electronica is nu eenmaal duur als het vervangen moet worden.

Vorige week aansturing (blokje van 3 op 2 cm) van onze vaatwasser kapot, nieuw laten komen en 364 euro lichter, maar moet toch zijn werk kunnen doen. 😉

Dus even door de zure appel bijten en weer genieten. 💡

Wim

Zijn meestal moeilijke en dure opties die overblijven. 🙁

Maar als de accu dezelfde sterkte heeft als voordien lijkt het mij stug dat dit aan vervangen van accu is.
                Ook als de waarde van accu iets hoger of lager is van Amp.

En electronica is nu eenmaal duur als het vervangen moet worden.

Vorige week aansturing (blokje van 3 op 2 cm) van onze vaatwasser kapot, nieuw laten komen en 364 euro lichter, maar moet toch zijn werk kunnen doen. 😉

Dus even door de zure appel bijten en weer genieten. 💡

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.