probleem alarm immobiliser

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 probleem alarm immobiliser

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Vorige week ben ik men porsche gaan ophalen na groot onderhoud en nieuwe koppeling. Sindsdien krijg ik het probleem dat het alarm zomaar kan afgaan. Er is geen tijdspanne op te kleven wanneer het alarm van zich laat horen..dus na15min, 1u, midden in de nacht 🙁 Startonderbreking werkt normaal, dus met de afstandsbediening deur van slot doen, met de sleutel in het contactslot 1draai rechts , afstandsbediening 1x induwen, sleutel verder naar rechts draaien en starten.
    Ook op slot doen en direct erna van slot doen geeft geen probleem.(dus alarm staat niet aan, voor zover ik het goed heb) na het openen van het portier gaat de startonderbreking wel werken.(ook normaal dacht ik)

Als ik het alarm aan zet, gaat eerst het ledje in de middenconsole knipperen, als dit 10x heeft geflikkerd, beginnen de lichtjes in de portieren dubbel te knipperen. Nu knippert het ledje in de middenconsole nog, en ik denk dat dit vast ging branden op dit ogenblik?? Is mijn gedacht, maar ik ben hier niet zeker van.

onder de bijrijderszetel vind ik de stuurdoos hiervan
    f g megamos gmbh ; xxx 618 260 02 (928 618 260 02?)

Graag had ik dit terug in orde gezien… :sleep:
    Iemand een ideetje?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • @pietlapin: zoals gedacht dus idd een aftermarket. Heb je meer info over dit GT alarm? Ik heb toen voor mijn aftermarket alarm de (technische) handleiding en installatie-instructies online gevonden. Met die info kan je dan zien wat ze bedoelen met ‘anti-shock’ en ‘anti-hef’ en waar die modules zich bevinden.
      Ik zie in de handleiding dat dit alarm speciaal ontwikkeld werd voor D’Ieteren (?!). Dus allicht kan je daar ook terecht voor deze documenten?

Ter info : bij mij zaten er 2 gelijkaardige modules achter de middenconsole. Gewoon even de middenconsole naar je toetrekken en die 2 plaatjes komen er gewoon uit en dan je zien wat er daarachter zit. Ook langs de zijkant (passagierszijde) kan je er wss aan als je eerst een plaatje dat met 2 schroefjes wordt vastgehouden verwijderd.

De mooiste oplossing voor dit probleem is natuurlijk de GT16 volledig verwijderen en alleen het Porsche alarm en de originele afstandsbediengen gebruiken. Maar dat kan wel een heel avontuur worden! :coolness:

[quote=”pietlapin” post=185692]Deze foto ziet er niet zo best uit idd!
        Welk onderdeel is dit?…kan je mij zeggen waar…[/quote]

zoals youyou al aangeeft, check de binnenkant van je alarmmodule in de ruimte naast je batterij aan de passagierskant. :salut:

PB

Dit is een oude Mac pc op de foto. :mrgreen:

>>Klik<<

best aan Mush vragen, dit is een foto die hij gepost heeft als antwoord op mijn bericht 148400 ook ivm mijn alarm. Je zal je alarm moeten openen. Het zit binnenin je doos.

Deze foto ziet er niet zo best uit idd!
              Welk onderdeel is dit?
              Maar ik zie niet direct groen spul op mijn foto’s…kan je mij zeggen waar…

Niks met vocht te maken hoor. Jouw batterij (dat groene spul op je foto’s) is aan ‘t uitlopen. Asap vervangen die handel want dat vreet de electronica in je alarm weg…

deze foto heb ik van Mush, de mijne zag er ook zo uit maar een ander model, dus geen vocht maar batterij die uitloopt

ik heb ooit ook last gehad van corrosie in mijn alarmsysteem, heb dat toen nog gepost, heb ook lang gezocht tot ik het alarm zelf heb opengemaakt. Hoop dat je het vind want ik ken die slapeloze nachten en stress die er mee gepaard gaat.

Die stuurdoos GT16 lijkt mij idd een aftermarket GT alarm te zijn. Ook te zien aan de afstandsbedieningen die ik heb. Cfr: http://www.dgce.nl/handzenders-alarm-c-24_125.html
                    handzender GT 82 TXC en GT 2320 (op de 2e handzender zouden de knopjes ingesteld zijn om hetzelde signaal te geven….maar dit maakt verder niets uit lijkt me)
                    IMG_3132.jpg

Ik heb het alarm nog eens laten afgaan en kreeg als foutmelding van led3 (middencosole) 2knipperingen = alarm door anti-shock of anti-hefsysteem. Waar zitten deze? Hoe te testen of deze sensoren werken?
                    IMG_3133.jpg
                    IMG_3134.jpg

Er was ook wel wat corrosie te vinden op de zekeringen onder de passagierszetel. De P heeft
                    wel een tijd last gehad van vocht binnenin. Corrosie in een suringssysteem zou ook kunnen en houd ik ook voor mogenlijk…

vind het wel raar dat het begonnen is nadat hij is binnen geweest, mssch eens nagaan waar ze allemaal hebben zitten aan sleutelen. Iedereen kan eens iets vergeten afsluiten of vastzetten hé.

Ik geloof dat er ook een draadje vastzit aan het chassis van de radio (groene connector en doet dienst als anti diefstal van de radio). Misschien is deze losgekomen? Of is ze vastgezet geweest terwijl dit in sommige gevallen niet mag en dus een vals alarm geeft.

Stoeien, zweten en af en toe lichte paniek 😯 maar we hebben het in orde gekregen. Vooral Carcentric is blijven zoeken en het kan soms simpel zijn maar je moet weten wat de storing veroorzaakt en das niet altijd evident.
                          Mijn gok ergens slecht contact op één van de checkpunten van het alarm.

F

Carcentric & Daxmanian hebben onlangs nog de eer gehad om te stoeien met alarmsystemen in de 993. Zij zullen je zeker wel kunnen helpen :drink:
                            En zoals Carcentric al aangaf: eerst controleren welke alarmen er precies gemonteerd zijn. Pas dan kunnen we iets gerichter beginnen zoeken. :salut:

Beste,

Er is normaal gezien geen ledje in de middenconsole, alleen 2 ledjes in de deuren.
                              Ik had ook een ledje in de middenconsole maar dat bleek van een aftermarket alarm te zijn dat ‘bovenop’ het Porsche alarm werd geinstalleerd (dat aftermarket alarm heb ik ondertussen verwijderd – en ook het ledje in de middenconsole).

Ben er dus vrij zeker van dat er bij u dus ook nog een ander alarm in zit. Op uw foto staat naast het Porsche alarm de Nokia amplifier en daarnaast staat een doosje dat het aftermarket alarm zou kunnen zijn, met GT16 op. GT is een merk van auto alarmen…

Gebruik je de standaard Porsche afstandsbedieningen om uw deuren te openen/sluiten? Waarschijnlijk niet. Indien niet zeker misschien best even een fotootje posten.

Als bovenstaande juist is kunnen we beginnen zoeken wie het probleem veroorzaakt. Het aftermarket alarm of het Porsche alarm…

Meestal is het trouwens iets eenvoudig dat een probleem veroorzaakt. Zoals bvb handschoenkastje dat niet goed sluit (daar zit ook een sensor).
                              Er is ook een interessant draadje van een GT alarm in een 993:

GT alarm in 993

Succes!

Kan ook zijn dat de lichtschakelaar van je koffer of motorkap aan blijft staan…ook al de lampjes eruitzijn of niet werken krijg je dat snel knipperen (foutmelding)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.