Probleem met druk of turbulentie in een 993 coupé

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Probleem met druk of turbulentie in een 993 coupé

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Met dat prachtige weer de laatste dagen 😀 oops:
      Tussen 40 tot 70 per uur valt er met het dak open (en de ramen dicht) bijna niet te rijden. 😥 Het zijn geen “windstoten” maar de druk die ik op m’n oren krijg is enorm. Doe ik het dak iets minder open (pakweg 5 cm minder) of doe ik een raam wat open dan valt de hinder bijna volledig weg. De lip die, als het dak open gaat, vooraan omhoog komt werkt nochtans prima dus daar kan het niet aan liggen.

🙁

Ik wou eens vragen of er soms nog zijn die in hun 993 met open dak zo’n probleem hebben ❓ ❓ ❓

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Zal wel inorde zijn dan.

Anoniem

Nee, dat geloof ik graag 😆

[quote=”jokke”:1gnhgd7q]De “lip” van mijn schuifdak in 993 werkt normaal.Nochtans is het lawaai bij het opendak rijden soms onuitstaanbaar afhankelijk van de grote van de opening.[/quote]
          Moet eerlijk zeggen dat ik boven de 100 ook niet snel met open dak zal rijden vanwege het lawaai. Mijn probleem stelt zich echter bij lage snelheden. En het is geen lawaai maar wel een gevoel alsof je oren zich in je kop gaan boren vanwege de druk die er op komt. 1 dezer doe ik de test met het flapje omhoog.

Heb ik geen last van 😛 8)

[quote=”chris_lbr”:39av7dip]Met dat prachtige weer de laatste dagen 😀 oops:
              Tussen 40 tot 70 per uur valt er met het dak open (en de ramen dicht) bijna niet te rijden. 😥 Het zijn geen “windstoten” maar de druk die ik op m’n oren krijg is enorm. Doe ik het dak iets minder open (pakweg 5 cm minder) of doe ik een raam wat open dan valt de hinder bijna volledig weg. De lip die, als het dak open gaat, vooraan omhoog komt werkt nochtans prima dus daar kan het niet aan liggen.

🙁

Ik wou eens vragen of er soms nog zijn die in hun 993 met open dak zo’n probleem hebben ❓ ❓ ❓ [/quote]

De “lip” van mijn schuifdak in 993 werkt normaal.Nochtans is het lawaai bij het opendak rijden soms onuitstaanbaar afhankelijk van de grote van de opening.

Dat drukprobleemhebben w everleden jaar gehad met de 951 toen we op Francorchamps Targa wilden rijden.
                Bleek ook het klepje te zijn die niet naar boven kwam.
                Ik dacht dat mijn oren van de druk zouden exploderen , zo luid was het.
                Waarschijnlijk ook vanwege de helm.
                Klepje omhoog gedrukt en probleem volledig verdwenen

Ik vroeg mij al af waar dit klein “extra” lipje voor diende. Komt bij mij omhoog dus heb ik dit probleem nog niet opgemerkt.
                  Heb dit lipje enkel op de 964. Op de andere wagens hebben we ook een schuifdak (zonder lipje) en daar hebben we toch ook geen druk probleem.

Als je snel rijdt uiteraard wel wat lawaai…

Chris, wel goed kijken dat er op de rand van je schuifdak een “clipje” zit dat het extra lipje “begeleid” bij het openen en sluiten. Als dit om de een of andere reden verdwenen is kan het blokkeren.

Anoniem

Ik heb dezelfde vraag gesteld op het Hollands forum. Daar heeft iemand mij er attent op gemaakt dat op de grote lip in het midden ook een klein flapje zit dat ook omhoog komt als het dak open gaat. Heb ik net nagekeken en dat komt NIET omhoog. Is waarschijnlijk het veertje dat wat vast zit of zo.
                    Turbulentie kan soms veroorzaakt worden door kleine dingen dus dit is zeker iets om na te kijken. Volgende keer rijden met open dak zal ik het eens manueel omhoog zetten en kijken of het “druk”-probleem weg is…

Ik rijd soms zelfs op de autostrade met mijn dak constant open, maar ik moet toegeven dat het lawaaierig is aan hoge snelheid… Als ik echter met mijn Mini hetzelfde doe, maakt dat zeker niet minder lawaai.
                      Volgens mij is het dus normaal. Het kan natuurlijk ook aan uw of mijn oren liggen 😆 😆 😆

Heb dit al gehad met alle autos met open dak, raampje op ‘n kiertje en ‘t is opgelost… 😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.