Probleem met hydraulische achtervleugel

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Probleem met hydraulische achtervleugel

  • Maker
    Discussie
  • Toen ik vorige week mijn garage open deed, stelde ik aan de achterzijde van mijn 911 (997) turbo vast dat het motordeksel aan beide hoeken (links en rechts) besmeurd was met een olie-achtig produkt. Hetzelfde goedje was ook tussen de naden van mijn achterlichten gelopen, en was zo verder naar beneden afgelopen naar de achterbumper. Er waren wel geen druppels op de grond te zien, maar ik had eigenlijk al zeer snel door dat er iets mis was met de hydraulische achtervleugel 
    Ik heb mijn auto snel een wasbeurt gegeven om het vet te verwijderen en heb toen een testritje gemaakt om te zien of de vleugel nog functioneerde. Ik kreeg bij het starten geen enkele foutmelding, en bij het inrijden verliep ook alles normaal. Toen ik na een half uurtje echter de autosnelweg opreed om wat snelheid te ontwikkelen, kwam de achtervleugel omhoog en kreeg ik onmiddellijk een foutmelding ivm het hydraulisch systeem van de vleugel. Gevolg is dat de vleugel momenteel omhoog staat en niet meer naar beneden kan, ook niet met de bedieningsknop op het dashboard.
    Zijn er hier mensen die dergelijk probleem ook al ervaren hebben? 
    Ik heb dit weekend al wat gelezen over een haperende spoiler op het www, en de conclusie is dat het een dure aangelegenheid zal worden… 

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ook al goede ervaring met dit bedrijf bij mn vorige 996. Bij mij waren ook de plastic stukken in de pomp kapotgedraaid.

        Kijk, dat is heel bruikbare info voor anderen die, hier maar wie weet wanneer, op zoek gaan naar een oplossing voor een soortgelijk probleem aan hun troetel-P.
        tnx4sharing

          Zoals gevraagd door Deepee, even een update:
          Het probleem met de hydraulische vleugel is van de baan. Na enig zoekwerk had ik de keuze uit 2 opties: ofwel nieuwe hydraulische pomp en openers laten plaatsen (€3600), ofwel een revisie laten uitvoeren voor een fractie van de nieuwprijs (échange standard) in het enige bedrijf in België dat hieraan wil beginnen (dh-automotive) en die een garantie geeft van 5 jaar op het gereviseerde systeem. Voor mij was de keuze snel gemaakt…
          Eerlijk gezegd, de man achter dh-automotive levert specialistenwerk af. De gereviseerde pomp en openers werken perfect. Geen wonder dat hij zelfs OPC’s tot zijn klantenbestand mag tellen.

            Hiermee gelukkig geen ervaring.
            Keep us informed.
             

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.