Probleem met li deur 997 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Probleem met li deur 997 Cabrio

• Maker
    Discussie
  • Probleem :
    Bij het openen van de li deur gaat het venster (zoals het moet) een beetje naar beneden, maar van zodra de deurgreep gelost wordt, keert het venster al terug (niet de bedoeling). Maw als je de deur in deze toestand dicht doet slaat het venster tegen het deurkader met het risico dat ze breekt. Dus bij het instappen moet ik het venster zelf even laten zakken alvorens de deur dicht te doen. Niet echt handig.
    Bij het sluiten van de deur (na het uitstappen) moet ik de deurgreep in open toestand houden (venster een beetje omlaag) en vervolgens de deurgreep net op tijd loslaten zodat de deur dicht is en het venster terug omhoog gaat. Echt prutsen dus!
    Oorzaak? Wellicht een deursensor die niet functioneert want samen met het vensterprobleem zijn er nog een aantal andere dingen die niet meer werken : instapverlichting, waarschuwingssignaal lichten aan bij uitstappen en het vergrendelen slaat ook in de knoop. Na eerste klik (bij het uitstappen) op sleutel wordt er ontgrendeld ipv te vergrendelen. Na tweede klik pas wordt er vergrendeld.

Iemand die weet wat er aan de hand is? Denk niet dat dit een zekeringsprobleem is.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • er zit maar één micro switch in elke deurgreep langs de buitenkant. de binnenkant is gewoon daarmee fysiek verbonden via de zogenaamde “bowden cable”

bowden.jpg

Heb herprogrammering raam gedaan zoals beschreven, maar geen effect. Dus zal dus wel een microswitch probleem zijn. Zijn er dan twee microswitches (binnengreep en buitengreep) betrokken in het verhaal? Immers, ook wanneer ik de binnengreep los (terug naar neutrale positie) bij het uitstappen gaat het raam al terug omhoog. Of is dit één printplaatje dat de werking van de beide deurgrepen (binnen en buiten) stuurt?
        Deepee, dank voor de technische tekeningen, maar ik neem aan dat ik voor het oplossen van dit probleem best langs de P garage kan gaan dan zelf te proberen die buiten deurgreep te demonteren. Ik ben best een handige harry, maar ik heb geen idee hoe ik die klink moet demonteren, laat staan brokken ga maken…

ik denk in dezelfde richting als youyou

991deur.jpg

dit ruikt naar een microswitch in de deur die niet meer goed werkt. Heb je al geprobeerd het raam te herprogrammeren?
            Deur sluiten, raam helemaal naar boven met het contact op, de knop raam dicht gedurende een tiental seconden omhoog houden, contact uit.
            Indien naderhand dit niet gelukt is het probleem wrsschlk de microswitch of de fiche die niet goed contact meer geeft achter je deurgreep aan de binnenkant.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.