Probleem met velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Probleem met velgen

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Na vele uren is men 911 bijna klaar ,
    Ik heb alleen nog een paar problemen..

men voorste wiel steekt uit de kas terwijl dit aan de andere kant niet zo is.

Kan dit afgesteld worden? of komt dit door een acident?
    de gardeboe is nog origineel.

wat fotos voor de duidelijkheid[hide][/hide]

Attachments:
    • IMG_2240.JPG
10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
    • Ik denk niet dat je problemen zal hebben op de keuring met je ombouw, tenzij de wagen nog nooit gekeurd zou zijn in België en het je eerste keuring is.

Bij een normale keuring kijkt men alleen naar lichten, banden, remmen, ophanging, speling e.a.
      De rest van ombouw intresseerd hun niet.

Je verhaal van de banden vind ik op zijn minst toch zeer vreemd en zoals Wim als zei krijg je dit zeker niet weg met uitlijning of camber stellen.

Hopelijk voor jou zit hier geen verborgen probleem door een ongeval zoals je zelf al aangaf in je eerste bericht.

ok dat ga ik strak een na meten.. Nu zijn hier oplossingen voor?
        En voor de keuring ik heb men 911 aangepast naar 964 geeft dit een probleem op de keuring (belgie) ik wou hem als dagelijks laten keuren..

Wim

Om het simpel uit te leggen. 😉
          Waar de wielen op geschroefd zitten zijn klossen die apart vastzitten op de voorwiel ophanging.
          Deze klossen kunnen verschillende diktes hebben.
          Dus meet met wielen er vanaf de dikte eens op, kan best zijn dat links en rechts verschillend zijn.

Dit krijg je met uitlijning of camber stellen niet weg.

AFAIK is dit een bekend euvel. Mijn SC had ‘t en mijne makker zijne Carrera SC had het ook. Wissel links en rechts eens om en zie of het hetzelfde blijft?

Staat de velg en band mooi recht? Geen positief camber?
              Na dit heb ik geen idee meer… 😐

uiteraard zelfde banden , voorste steken vanvoor ja .. achterste zijn 255 ..
                dermee ik snap het niet echt. hoogte regelen heeft hiermee niets te maken ?

Ik weet niet over welke velgen het gaat, maar de simpelste dingen ook al nagekeken?
                  Zelfde merk banden (links en rechts)? Ooit scheelt bijv. een 225 in breedte van Yokahama en Toyo.
                  Zelfde breedte banden?
                  Voorste met achterste velg verwisseld?

PB

Volkswagen Golfkes. 😉 Puur als voorbeeld dat ik dit aanhaalde.

golfkes? , anyway ik heb de velgen hier gekocht van iemand op het forum hier..
                      Zou degelijke kwaliteit zijn . En niet verschillen in ET waarde.. Kan het soms iets anders zijn?

PB

Golfkes hebben dit probleem vaak, puur omdat er links en rechts een verschil op zit van de fabriek af. :mrgreen:

Een andere reden kan zijn dat je velgen afwijkende ET-maten hebben. Heb je dit al bekeken gehad?

10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.