Probleem met verwarming Porsche 964 Cabrio 1990

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Probleem met verwarming Porsche 964 Cabrio 1990

• Maker
    Discussie

• Devriendt Kris
    Deelnemer

Bij aankoop van m’n Porsch werkte de verwarming zeer goed (zelfs steeds altijd zeer warme lucht want de airco werkt niet)

Toevallig nadat een Porsch garage m’n vervelend VV2 alarm had verwijderd, werkte de ventillor niet meer.
      Het was een zekering (achteraan) die er blijkbaar was uitgetrild.
      Nieuwe zekering, de ventilator werkt terug, maar nu krijg ik geen warme lucht meer!?
      Ik zie ook dat de temperatuur van de olie niet (veel) stijgt tijdens het rijden.

Weet iemand van jullie wat de oorzaak nu zou zijn?

Groeten
      Kris

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • DIY=Do It Yourself :salut:

DIY? Ken ik niet…?

Heb ik ook gehad bij van kessel 75 euro neem wel een batterij van 9v mee
            Dan kan je ginder testen of hij werkt van de 5 die ik teste daar werkte er maar 1 :mrgreen:

Je kunt deze middels DIY vrij eenvoudig zelf (proberen) te repareren.

Anders kun je servo laten reviseren of via Ebay aanschaffen.

Zijn nogal prijzig ben ik bang….

Het is idd de servo van de mix klep die niet meer werkt. Ik heb hem losgekoppeld en de klep opengezet zodat ik nu toch verwarming heb.
                Bedankt voor de tips! Ik kan nu op zoek gaan naar het onderdeel.

Kris

ik had vroeger ook een 964C4 van 1991 en had ook veel problemen met de airco, ventilator & verwarming. Dit is echt wel een gevoelig punt bij dit type. (en dure reparaties) !
                  Dit was de eerste generatie met wat extra electronica en dat kon je ook wel merken.
                  Met een beetje op te leggen heb je een 997 en zijn al die problemen van de baan.

😀
                    ok, bedankt voor deze tip!

Hallo Kris,
                      Kijk eens of de servo’s van de verwarming (op de hoogte paravaan) nog werken?
                      Mix klep werkt zo te lezen niet. Kan zijn dat de bediening van de klep van de servo’s is losgeschoten.

Op de website van Tore Bergvill is hier veel over geschreven.

Even googlen en er gaat een wereld aan info voor je open over het verwarmingssysteem van je P.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.