Probleem na platte accu

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Probleem na platte accu

• Maker
    Discussie
  • Kan er iemand raad geven i.v.m. een 996 cabrio van 2000, na een platte accu werken geen van beide afstandsbedieningen meer, weet iemand hoe deze terug aan te leren. Ook vraagt de radio navigatie een code, radio speelt wel, maar enkel bij overschakelen naar navigatie vraagt hij een code. Iemand raad?

Alvast bedankt
    Mark

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Wim, zal het allemaal nog eens proberen en anders naar de dealer. Toch bedankt voor al de moeite die je hebt gedaan. Mocht ik je eens kunnen helpen 😉

Mvg. Mark

Wim

Heeft net gebeld, en er staat in boekje niet omschreven hoe de sleutels terug te moeten activeren.
        Zou normaal automatisch moeten gaan, dus denk dat er iets mis is na de platte accu.
        Enige wat je nog eens kan proberen is min pool accuklem los nemen, deze even laten liggen, en na een paar minuten terug aansluiten.
        Alles zou zich dan weer resetten.
        Als het infrarood lampje op de sleutel brand op het moment je de deur wilt openen en reageert niet, zou ik langs de dealer gaan mijn idee, voor er meer schade ontstaat.
        Jammer dat ik je niet verder kan helpen. 😕

Wim

Zwager is hier, en legt mij net uit dat hij als de auto langer als voor 2 weken stil staat, hij er de accu klem vanaf haalt.
          Als hij deze er weer op legt kan hij gewoon met de sleutels van afstand de auto openen, hij doet hierbij wel de auto niet op slot in zijn garage.
          Het enige wat hij dan moet doen is inderdaad de code van de navigatie ingeven, radio speelt ook gewoon.
          Hij weet dat er manier bestaat om de sleutels te activeren, maar heeft zijn handleiding niet bij.
          Hij zal vanavond even kijken en het laten weten hoe en wat, als het in de beschrijving staat.

Wim

Mijn zwager uit Duitsland komt straks naar ons met de 996 cabrio, zal dan eens kijken in zijn instructie boekje, of misschien weet hij het zo uit zijn Duits koppie. 😉

Heb je zelf geen handleiding bij de auto, of staat dit er niet in vermeld.

Hey Wim,

Alvast bedankt voor je reactie, maar volgens mij is er een verschil tussen opnieuw coderen (nieuwe sleutels) en intialiseren (bestaande sleutels die niet meer werken) en daar had ik graag de procedure van geweten. Voor de rns is het ook raar, de radio werkt perfect maar wil je de navigatie gebruiken moet je een code ingeven, ik weet dus niet of ze hier de radio code bedoelen die je idd via chassisnummer kan opvragen.

Nogmaals bedankt, mocht er nog iemand raad hebben, graag, anders zullen we de dealer moet raadplegen.

Mvg. Mark

Wim

Moeten volgens mij bij de dealer opnieuw ingelezen worden, deze hebben normaal gesproken ook de code van je autoradio via chassisnummer.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.