Probleem-stoel TT

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Probleem-stoel TT

  • Maker
    Discussie
  • Hoi hoi,

    -Ik zit met 2 klein problemen met men bestuurder (luxe)stoel …
    Hij zit namelijk rechtsachter een beetje los …nu heb ik al uren onder mene stoel gehangen ….en ik vind niks dat los staat (moeren) …heeft iemand een idee waar ik exact moet zoeken (miss een erkend probleem ??)

    -Nu heb ik ook ondervonden dan mijn elec. niet goed werk …soms werk er niks en als ik eens rommel onder mijn stoel aan de draden dan werk alles terug ! (ook met de sleutel werkt het soms niet,soms wel)
    Maar dat zal een draadje zijn dat geen goede verbinding heeft …maar daar ist probleem welk draadje is het juist ?…want ik heb 3 uur zitten zoeken draadje per draadje en niks gevonden grrrr 😀
    Dus de 2 vragen zijn …weet iemand (beetje) exact waar ik moet zoeken voor mijn 2 problemen ?

    PS ; op de foto’s zie je dat er 2 draaden los hangen maar normaal kan dat het niet het probleem zijn want die hangen al meer als een jaar los en was nooit een probleem geweest ….maar kweet ook niet van wat juist die 2 draden zijn eigenlijk …..

    De wagen is een 996 TT 2004 (luxestoel)

    Thx 😉

    IMG_1300.jpg

    IMG_1299.jpg

    [attachment:3]IMG_1293.JPG[/attachment]

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Hallo, na wat zoeken of er nog mensen problemen hebben gehad met een losse bestuurders stoel kwam ik deze oude topic tegen.
      Ik vind wel wat op buitenlandse forums waar het blijkbaar toch een gekend probleem is zowel bij de Boxter, Cayman als 996/997 modellen. Wel weinig concrete oplossingen tenzij het laten vervangen van het frame onder garantie.

      Het probleem op mijn Cayman v 2009:
      De stoel zakt een klein beetje in als je instapt, op zich niet voelbaar en geen probleem tot je over een drempel rijdt en het wipje dat je krijgt van de achteras heel de stoel omhoog laat wippen en het voelt alsof er iemand een stomp in je rugleuning geeft. Niet fijn.
      Op zich voelt alles solide aan, ik kan het enkel simuleren door achterstevoor op je knieën te gaan zitten en ferm aan de rugleuning te trekken. Dan voel je de stoel duidelijk op en neer klikken.

      Helaas kan ik het filmpje niet uploaden, de foto toont onder de voorkant van de stoel het mechanisme van de hoogteregeling. Het geklik komt blijkbaar van hier. Het tandwieltje zit rechtstreeks achter de hendel van de hoogteregeling.
      Op het tandwieltje zit max een paar mm speling, achteraan de zitting is dit mss 0,5cm maar bovenaan de rugleuning is dit wel enkele cm dus duidelijk voelbaar.
      In de hoogste stand beweegt de zetel niet omdat hij dan tegen de stops komt, hoe lager de zetel staat hoe meer hij beweegt want dan komt er meer een hefboom effect over de scharnierpunten.

      Heeft er nog iemand dit gehad en kunnen oplossen zonder heel het frame te vervangen? Mss enkel het tandwielmechanisme vervangen?
      Als dit “gewone slijtage” is vind ik het toch straf dat na amper 40.000km het mechanisme al versleten is. Als heel het gewicht van de stoel + bestuurder rust op dit 1 tandwieltje zou het wel kunnen natuurlijk, dan is het gewoon slecht ontworpen.

      Fotos v de hendel en het tandwieltje onder de stoel waar speling op zit.

      Grtn,
      Tom

        bij deze (luxe)stoelendans heeft de Wim aldus alweer gewonnen?? 😀

          Stoel: hoogstwaarschijnlijk gewoon slijtage…op de glijders of bewegende delen vd hoogte verstelling, … weinig aan te doen vrees ik buiten nieuw onderstel…
          Nu ik heb (sportstoel 997) er ook al last mee! Stoel al meerdere malen gedemonteerd gehad, weinig resultaat.
          Is natuurlijk afhankelijk van de soort belasting dat erop komt te zitten. Weeg zelf 88.5 kg maar bij extreem bochtenwerk drukt er wel iets meer op dat zetelmechanisme!
          En zijn geen stoelkes meer zoals vroeger hè!

          Loshangende bedrading is vragen om problemen 🙄

          En Wim was mij weer voor 😈

          Wim

            Eigenlijk niet te vergelijken qua stoel, maar ik had het zelfde probleem met mijn 3.2 cabrio elektrische stoelen.
            Ik heb deze er toen uit gehaald, en bleek dat toch na de jaren er speling gekomen was op de draaibare/beweegbare delen.
            Daar deze dikwijls geborgd zitten met pasbussen (waren de boosdoeners) en deze vervangen had, was het probleem opgelost.

            Voor de stroom, zou ik als oplossing geven, eerst alle draden door meten op OHM met piepsignaal of weerstand als je de waardes hebt om te zien of er ergens misschien draadbreuk is, en daarna alles goed cleanen en inspuiten met contact spray.

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.