probleem tank-indicatie

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster probleem tank-indicatie

• Maker
    Discussie
  • Heb sinds kort een probleemke met mijn indicatie om te gaan tanken met mijn Boxster Spyder. Ik heb een tank van 45liter en wanneer ik hem vol getankt heb kan ik ongeveer 400km rijden. De indicator met het streepje stond ongeveer op de helft maar de boordkomputer zei ‘actieradius >100km’. Vlak erna sprong het lampje tanken aan (onder de 80km actieradius) en versprong letterlijk mijn meternaald naar onder. Ik ben toen gaan tanken en er zat nog ongeveer 20 liter in de tank. Iemand ooit hiermee een probleem gehad?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Moet hem straks gaan terughalen dus ben eens benieuwd wat ze nog te vertellen hebben.

0

Wat een ellende!
        Google translate is your friend…

Jouw auto is trouwens net zo zuinig als de mijne!, ik rij ook 400km met een volle tank :mrgreen:

0

sommige zijn vnl van toepassing op het vorige model, maar toch hoop ik dat je er wat aan hebt:

The Porsche TSB for 2001 and earlier 986/996 says that the cause of an erroneous fuel gauge reading is the way the two fuel hoses in the tank are zip tied together. They advise removing the old ties and retying the hoses so that they are perfectly parallel. I simply removed the ties and made sure that they are out of the way of the float (they weren’t before). Unfortunately, I can’t tell you that this will do the trick, because I ended up having to replace the entire sending unit. Here’s a bit of wisdom that I gained from this: First, be very careful with the plastic fittings on your sending unit. Age, heat, and gasoline will make them brittle. Second, in 2002, Porsche changed the sending unit. The later ones are waaay different. And finally, be absolutely certain you hear a click when reattaching those quick-disconnect fuel lines, then, give it a tug straight back to make sure it is secure.

there is a fuel tank vent valve can be bad or the fuse for it (E8??) has burned out.

Gas Gauge Out of Calibration
          Diagnostic: The gas gauge on the dashboard reads low even when the tank is filled.
          Cure: The gas gauge can be calibrated using the PST2 (Porsche System Tool 2). The gas tank must be completely drained. Then a precise amount of gasoline is introduced into the tank. Then the PST2 is used to calibrate the gauge needle.
          Time in Shop: One hour.
          Repair Instructions: Requires dealer repair.

0

Even een update.
            3e keer binnen geweest bij OPC Luik,
            1e keer binnen en sensor vervangen… Factuur betaald en niks verbeterd, nog altijd zelfde probleem
            2e keer week binnen geweest, wisten geen oplossing gingen het voorleggen aan Porsche Duitsland
            3e keer deze week: nivometer vervangen, hercalibreerd en nog steeds zelfde probleem…
            Hetgeen ze nog kunnen doen is instrumentenbord vervangen, gaan zeer veel geld kosten.
            Volgens hun een hardware fout, maar waarom geeft dan de boordcomputer ook alles fout aan.
            Ik weet het niet meer dus alle suggesties welkom.
            Een maat van mij zei eens contact op te nemen met Porsche Duitsland om het uit te leggen, maar hoe moet ik daar aan beginnen.

0

heb het ook voor gehad, was een slechte massa bij mij

0

heb het nu de 3e keer gehad en zal volgende week even langsgaan bij PCLuik.

0

Misschien is de vlotter even van slag geweest?
                  Als het een blijvend probleem is, lijkt dat me het eerste om naar te kijken.

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.