Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › probleem verwarming 911SC
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 9 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
25 oktober 2007 om 16:01
hallo
ik heb dus het probleem dat mijn verwarming van mijn 911 SC
bouwjaar 81 niet werkt!
zekering en darmen achteraan uitlaat zijn oke! maar ik krijg geen warme
lucht binnen en de blazer vooraan en achteraan werken niet!weet iemand waar ik moet kijken voor dit probleem op te lossen?
alvast bedankt
mvg Thomas
-
MakerDiscussie
-
Als je even Mozilla firefox installeert kun je alles down loaden zonder probleem. En je hebt dan meteen woordenboek met spellingcontrole voor elk programma, plus is veiliger als de meeste.
Dat je nu nog koude lucht voelt komt omdat de sensor nog niet goed werkt.
Controleer ook even of de blower links boven op de motor wel blaast, want deze zorgt voor de transport voor warme lucht naar voorkant toe.
Het lukt mij niet om een manual te downloaden, kan nergens op klikken…
En heb de veertjes losgemaakt van de kleppen, en nu blijven ze dicht… het is iets warmer nu maar als ik rij voel ik nog steeds vrij frisse lucht binnenkomen. 😕
Kun je normaal goed testen met 2 personen.
Als er een in de auto zit en de ander er onder, en je draait de knop dan op warm moeten kleppen volledig sluiten.
De sensor heeft er ook met te maken, want die controleert de juiste temperatuur in de passagiersruimte, zeg maar een soort thermostaat.En down load anders even het werkplaats handboek op onderstaande link.
Staat de gehele werking van de kachel in beschreven.[quote=”cabrio wim”:2z91kdyo]De temperatuur sensor zit door geschakeld op je regel unit tussen de stoelen.
Deze regelt de werking op de verwarming controle box en stuurt zo de kleppen aan.
Dus als deze niet goed meet, krijg je een verkeerde klep aansturing, waardoor deze dan weinig of geen warme lucht geeft.[/quote]Ok dus die kleppen gaan normaalgezien automatisch 😕
Hmmm zal eens moeten checken of ze wel goed dicht gaan… want als de sensor ook koude lucht voelt moet hij toch warmere lucht geven??
Of ben ik volledig mis 😕Gaan die kleppen nog wel goed dicht? Anders komt de warme lucht niet binnen. Heb ooit één klep een winter dicht gehouden met een Colson-bandje geloof ik, anders niks ni warm…… 8) 🙂
Da waren nog es tijden….. 😉De temperatuur sensor zit door geschakeld op je regel unit tussen de stoelen.
Deze regelt de werking op de verwarming controle box en stuurt zo de kleppen aan.
Dus als deze niet goed meet, krijg je een verkeerde klep aansturing, waardoor deze dan weinig of geen warme lucht geeft.[quote=”Daytonasunset”:jzghmokj][quote=”the body docter”:jzghmokj]hier bestaan goede flesjes voor gewoon de ramen aan de binnen zijde in smeren met anti condensatie en je probleem is opgelost 😆 [/quote]
De blazers vooraan werken al terug goed! Maar qua warme lucht weet ik het niet meer waar ik moet zoeken. 😕
Alle tips/info zijn welkom… 😉 [/quote]
Heb onderaan eens naar de kleppen gekeken maar heb gezien dat de linkse in minder goede staat is, er hangt daar een soort sensor aan en die bevestinging op de huizing zelf is kapot geroest… kan dat er iets mee te maken hebben? Wat is die sensor precies? 😉
[quote=”the body docter”:2gc9opsz]hier bestaan goede flesjes voor gewoon de ramen aan de binnen zijde in smeren met anti condensatie en je probleem is opgelost 😆 [/quote]
De blazers vooraan werken al terug goed! Maar qua warme lucht weet ik het niet meer waar ik moet zoeken. 😕
Alle tips/info zijn welkom… 😉
hier bestaan goede flesjes voor gewoon de ramen aan de binnen zijde in smeren met anti condensatie en je probleem is opgelost 😆
[quote=”Thomas911″:23a5d7kf]hallo
ik heb dus het probleem dat mijn verwarming van mijn 911 SC
bouwjaar 81 niet werkt!
zekering en darmen achteraan uitlaat zijn oke! maar ik krijg geen warme
lucht binnen en de blazer vooraan en achteraan werken niet!weet iemand waar ik moet kijken voor dit probleem op te lossen?
alvast bedankt
mvg Thomas[/quote]
Heb hetzelfde probleem… nu ik hem eens buitengehaald heb bij koud weer heb ik het gemerkt…
De blazer werkt maar af en toe…
En de auto bedampt snel binnenin
Maar de kleppen en darmen zijn okIdem dito, de straat nog niet uit of begint al warmte te geven.
Heb al dikwijls gemerkt dat bij velen (3.0 en 3.2) de afstelling van kachelkleppen en aansturing niet goed staat, ook het probleem met de potmeter, velen weten niet hoe af te stellen (Ohm) en klagen daarna over te veel of geen warmte.
Maar als alles goed staat is dat een prima kacheltje van onze Porskes. 😉Is inderdaad geen vereiste dat je je ruiten kan ontwasemen in België maar ik weet uit ervaring dat men in “Holland” daar strenger op is. Mijn grootnonkel heeft daar (Breskens) ooit een bekeuring gekregen omdat hij zijn voorruit maar voor een vierkant van 25 op 25cm ijsvrij had gemaakt.
Hoe snel hebben jullie het warm in de Porsche? In mijn 993 cabrio deze morgen om 5u15 naar Brussel vertrokken en geen kilometer verder kwam er al aangename warmte uit de roosterkes.Tsja, je rijd Porsche en als de motor het maar doet, de rest is niet van belang 🙄
Komen jullie dan zonder blower voor ontwaseming dan door de keuring. ❓
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.