problemen met alarm VV2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 problemen met alarm VV2

• Maker
    Discussie
  • 993’s geleverd in België hebben het ‘geluk’ uitgerust te zijn met een specifiek alarm (VV2) omdat het standaard alarm van Porsche niet werd herkend in ons landje. Deze VV2 zorgt al langer voor ergernissen en helaas werd ik gisteren, te Stuttgart, weer geconfronteerd met problemen hiermee. Reeds voor de zoveelste keer werkt het alarm niet meer na te rijden in felle regen. Bij aankomst in Stuttgart kon ik de wagen niet op slot klikken. Het probleem ligt zeker niet bij een platte batterij van de afstandbediening, want ik heb beide bij en geen van beide kan een reactie van het systeem opwekken. Vorig jaar bij dezelfde regenachtige omstandigheden in de Ardennen ben ik ook op dezelfde problemen gestoten en hebben ze bij Penders het systeem nagekeken zonder wat te vinden buiten enkele losser zittende draadjes die werden gesoldeerd. Heeft iemand toevallig enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Het treedt enkel op bij rijden in zware regen, en het interieur wordt zeker niet nat (geen aangedampte ruiten of vochtige plekken onder de passagiersstoel, waar het alarm zit). Misschien een zekering van het alarm die versleten is of kortsluiting in de bekabeling richting de cabine? Bij Porsche Zentrum Stuttgart had men alvast geen tijd om ons verder te helpen en stuurde men ons verder met de hoop dat het zou stoppen met regenen…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Nee, een foto van de doos die onder de passagierszetel zit heb ik helaas niet. Maar ga van het weekend alsvast eens de zetel eruit halen en eens zien hoe de doos is vastgemaakt. Wat je daar zegt van die schroeven zou wel eens de oorzaak kunnen zijn, want verder is het interieur kurkdroog en dampt de cabine ook nooit aan…

heb je foto van je alarm? Ik bedoel de doos waarin ze hebben gesoldeerd. Ik heb die doos moeten veranderen want ze was niet meer bestand tegen vocht. Ook de contacten zoals deepee zegt kunnen spelbreker zijn en het is jammerlijk zoeken tot je het vind. Het water kwam binnen langs de schroeven :wtf: waarmee het dekseltje was vastgevezen.

Mijn excuses voor mijn laat antwoord, ik zat nog in Italië naar aanleiding van de Mille Miglia. Bedankt voor de suggestie deepee, maar ik dacht dat de interieurverlichting nog wel naar behoren werkte…

ik verdenk in de eerste plaats de contacten van de kofferklep of van de twee deuren. wanneer deze niet correct doorgeven dat klep en deuren goed dicht zijn kan je de auto niet afsluiten. werkt je interieurverlichting op dat moment dan wel zoals het moet?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.