Problemen met de sleutel/afstandsbediening

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Problemen met de sleutel/afstandsbediening

• Maker
    Discussie
  • Hey allen,

Blijkbaar als ik enkele dagen niet rijd, werkt de afstandsbediening niet meer. Ik heb de batterij reeds verwisseld, maar na enkele dagen heb ik een zelfde effect.
    Heeft iemand dit ook al gehad? Enige remedie hier tegen in te brengen?

thx

Frank

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Is normaal.
      Ik ondervind dit ook dikwijls als de auto enkele dagen niet heeft gereden 😳
      Gewoon de deur openen met de sleutel en dan rijden.
      Na de rit werkt alles terug normaal.

@Wim
      klopt wat je schrijft.
      Mijn BMW had een comfort toegang.
      Daarmee kan je deuren losmaken door enkel de klink van de deur vast te nemen. Starten gewoon met druk op de knop zonder de afstandbediening uit uw zakken te halen :up:
      Zeer handig maar het duurt wel even vooraleer je dan weet hoe je contact inschakelt zonder te starten :bounce:

Wim

Daarom wil ik alleen klassiekers, ontsteking, benzine en gaan met die banaan. :happydance:

Ze moeten er nog veel meer elektronica insteken, hen je binnenkort universiteit nodig om een auto te kunnen starten en laten rijden. :mrgreen:

BeerMetWielen heeft het juiste antwoord, voor 997 :first:

Accu-spanning wordt te laag :think: 😉

Waarschijnlijk gaat uw sleutel in ‘slaapfase’; dit is om de batterij te sparen indien de wagen méér dan 7 dagen stilstaat.
              Procedure : sleutel in sleutelgat; naar links draaien, uitnemen en dan op uw remote control de ‘openingsknop’ activeren.
              Is eigenlijk normaal. TTz bij mijn *porsche een 997.
              Hopelijk helpt dit.
              ciao,
              Luc

Heb jullie tip geprobeerd, werkt inderdaad als je hem even in het slot steekt, thx! (was voor een 4S inderdaad)

Is normaal denk ik, is bij mij ook. Waarom weet ik niet maar hier zullen zeker posts komen waarom dit is.
                  Gewoon sleutel in deur steken en lichtjes draaien tot de binnenverlichting aan gaat, daarna werkt het gewoon weer.
                  Soort veiligheid voor ??? misschien ?
                  (Als je het hebt over een 996 4s tenminste ? )

Over welk model hebben we het ?

Het kan zijn dat je de sleutel terug moet initialiseren, dit staat uitgelegd in je boekje.

Zou je sleutel zeer lang met een platte batterij niet gebruikt zijn geweest dan kan het in sommige gevallen nodig zijn dat deze terug dient geherprogrammeerd te worden.

Het kan ook zijn dat je eerst via je slot moet werken om daarna de afstandbediening te kunnen gebruiken. Volgens je uitleg denk ik eerder aan dit laatste.

Ik heb ooit bij mijn 996 een reset laten doen bij Porsche en daarna werkte alles normaal.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.