Problemen met natte onderkant van achterste zeteltjes

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Problemen met natte onderkant van achterste zeteltjes

• Maker
    Discussie
  • Kunnen jullie helpen?
    Heb problemen bij het wassen van mijn 997. Telkens wanneer ik de auto afspuit met hogedruikreiniger, is de onderkant van de 2 achterste zetels nat. Niet aan de voeten maar echt onder de kussens.
    Dit probleem heb ik niet wanneer ik door de regen rij.
    Heb bij de vorige keer er echt op gelet om binnen in de wielkasten niet meer af te spuiten, misschien lag daar het probleem, maar
    heeft niets geholpen.
    Momenteel durf ik de wagen niet meer te wassen omdat het heelwat tijd neemt om te drogen en ik verdere schade wens te vermijden.

Kan dit liggen aan een verstopte waterafvoer of doe ik iets verkeerd bij het afspuiten?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Grtz
    Q

Ps: bericht even bewerkt. In bijlage enkel foto’s van de 997. De zoektocht naar een 997 turbo heb ik gestaakt wegens de hoge belastingen. Is momenteel een 997 Carrera 2 geworden, handschakeld, belgische wagen en heeft heel weinig km. Over de velgen ben ik nog niet overtuigd, maar de originele velgen zullen er met de zomerbanden terug gaan opliggen.
    IMG_6099.JPG

IMG_6100.JPG

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • carwash is voor mij :censored: beter dan een keer niet met een propere auto rijden is mijn motto, just my 2 cent :happydance:

Bedankt voor jullie reacties en vooral Deepee voor je tip. Ik denk ook dat daar het probleem ligt.
        De koelvinnen werden nooit afgespoten.
        Nu met hogedruk bedoel ik het afspuiten aan de carwash (wat ook hoge druk is). Heb het maar 2 keer gedaan hoor.
        Normaliter wordt de wagen met de hand gewassen, maar wanneer geen tijd… 😳

Hoop dat hiermee het probleem zal opgelost zijn.

Thanks!

:wtf: :think: :what: :censored:

inspecteren met de (dak)bekleding nog geinstalleerd zal wss niks opleveren.
            maak de dakbekleding los achter de bestuurder in de hoek aan de achterruit. maak de afvoerslang los en maak deze open mbv perslucht of een flexkabel.

997schuifdak.jpg

997_schuifdak.jpg

Schuifdak, zijruitjes etc …

Even iemand in de Porsche laten zitten, de volgende keer dat je deze afspuit 💡

Kan het niet goed zien, maar ik dacht een schuifdak ?
                Afvoer daarvan is vaak de oorzaak van zulke calamiteiten !
                Los daarvan; auto wassen met hogedrukspuit :what:

Een Porsche spuit je niet af met een hogedrukreiniger zou ik zeggen. Wat niet betekent dat de oorzaak hiervan niet moet gezocht worden …
                  Vind de velgen wel top :applaus: !

spuit je ook in de koelvinnen?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.