Productie aantallen van de 911 Turbo.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Productie aantallen van de 911 Turbo.

• Maker
    Discussie
  • Productie aantallen van de 911 Turbo.

Ik heb me gisteren avond eens verdiept in de officiële documenten van Porsche en tot mijn verbazing heb ik de productie aantallen van de 911 Turbo terug gevonden. Tot mijn verbazing heb ik moeten vast stellen dat er echter niet te veel zijn gemaakt en dat er vanaf 04/1989 een stopzetting is geweest van de 911 Turbo tot 11/1990.

930 turbo 3.0 en de 3.3 hebben een productie aantal van 20705 exemplaren. Waar van vanaf 1987 de 1000 stuks targa en cabrio bij zijn.

911 Turbo (965) heeft een productie aantal van 5394 exemplaren waarvan 86 exemplaren van de 911 turbo S.

993 turbo heeft een productie aantal van 6365 exemplaren.

996 turbo heeft een productie aantal van 20255 exemplaren.

Dit maakt een totaal van 52719 geproduceerde Porsche turbo’s in 30 jaar tijd

En nu het vermogen van deze wagens is wel echt knap om te aanzien.

911 turbo 3.0 vanaf 1975 heeft 260 pk, topsnelheid 250 km/u, 5.5 sec 0-100
    911 turbo 3.0 vanaf 1978 heeft 300 pk, topsnelheid 260 km/u, 5.4 sec 0-100
    965 turbo 3.3 vanaf 1991 heeft 320 pk, topsnelheid 270 km/u, 5.0 sec 0-100
    965 turbo S 3.3 vanaf 1992 heeft 381 pk, topsnelheid 290 km/u, 4.6 sec 0-100
    965 turbo 3.6 vanaf 1993 heeft 360 pk, topsnelheid 280 km/u, 4.8 sec 0-100
    993 turbo 3.6 vanaf 1996 heeft 408 pk, topsnelheid 290 km/u, 4.5 sec 0-100
    993 turbo S 3.6 vanaf 1998 heeft 450 pk, topsnelheid 300 km/u, 4.3 sec 0-100
    996 turbo 3.6 vanaf 2001 heeft 420 pk, topsnelheid 305 km/u, 4.2 sec 0-100
    996 turbo S 3.6 vanaf 2005 heeft 450 pk, topsnelheid 307 km/u, 4.2 sec 0.100
    997 turbo 3.6 vanaf 2007 heeft 480 pk, topsnelheid 310 km/u, 3.9 sec 0-100

Opgelet de topsnelheid en de acceleratie is gemeten op handgeschakeld voertuig.
    Voorbeeld een 996 turbo tiptronic heeft een topsnelheid van 298 km/u en een acceleratie van 0-100 in 4.8 sec

Luc

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Een goede zakenman moet toch weten dat alles te koop is 😉

grapjas 😆 Tevens verkoop ik geen turbo wagens alle ik heb hier toch geen te koop staan momenteel.

Oei Luc, waar heb je dan je tenen verloren?
          Door één van die slecht verkopende Turbo wagens? 😆

[quote=”911-lover”:a9w6ffh7][quote=”RSR”:a9w6ffh7] Maar ja als er dan personen zijn die dit willen verzeiken in plaats van zelf een hoekje te openen over hun wagen type dan stel ik me toch vragen over het nut van dit forum.[/quote]

Oeioei , zere tenen 🙄 😕 [/quote]

Kan niet ik heb een stalen tip in mijn schoenen 😆

[quote=”RSR”:3vi4uc82] Maar ja als er dan personen zijn die dit willen verzeiken in plaats van zelf een hoekje te openen over hun wagen type dan stel ik me toch vragen over het nut van dit forum.[/quote]

Oeioei , zere tenen 🙄 😕

[quote=”993S”:1omi1txz][quote=”RSR”:1omi1txz] Tevens heeft Porsche bij de voorstelling van de 997 turbo een boekje verdeeld onder de turbo rijders ‘Piece maîtresse le nouvelle 911 turbo’ waar ze ook het 30 jaar bestaan vermelden van de 911 turbo.[/quote]

Ik heb dat boekje , is ook een mooi VTG turbo maquette bij.
                Ik begrijp je ontgoocheling ivm de reacties maar je hebt het een heel klein beetje zelf in de hand gehad door de 924 te gaan vergelijken met de 968. T’gaat in beide gevallen om een bepaald type in een modelrij.
                In uw geval de 911 serie en in Koen zijn geval de 968 serie.

En nu fijn verder posten , da brengt leven in de brouwerij ![/quote]

Ontgoocheling ??? heb je goed gelezen wat ik heb geschreven ?? denk het niet en heb ik een 968 vergeleken met een 924 nee. Het staat geschreven in het boek dat de 944 de opvolger is van de 924 en de 968 de opvolger van de 944. Lees nog eens goed

Peter Morgan
                De originele Porsche 924/944/968
                De complete gids voor alle modellen 1976-95, inclusief de turbo en de gelimiteerde modellen
                Fotografie: Simon Clay en Dieter Rebmann
                Prijs Euro 33,00
                De Porsche 924 en zijn opvolgers de 944 en 968 hebben hun plaats onder de klassiekers, naast de 911 en de 356, ruimschoots verdiend. Met hun aantal van bijna 325.000 exemplaren, geproduceerd in de periode 1976 tot 1995, vertegenwoordigen deze modellen bijna een derde van de totale productie van Porsche.
                De vroege 924 haalde vele duizenden over Porsche te gaan rijden: een betrouwbare superauto voor relatief weinig geld. De 944 introduceerde de meest vloeiende vier-cilinder motor die de industrie ooit had aanschouwd en de latere modellen, de Turbo en de S2, zijn niet mis te verstane klassiekers met een verbazend raffinement. Met de 968 liet Porsche zien waartoe een bedrijf in staat is dat met de rug tegen de muur staat.

[quote=”RSR”:72n4zwn2] Tevens heeft Porsche bij de voorstelling van de 997 turbo een boekje verdeeld onder de turbo rijders ‘Piece maîtresse le nouvelle 911 turbo’ waar ze ook het 30 jaar bestaan vermelden van de 911 turbo.[/quote]

Ik heb dat boekje , is ook een mooi VTG turbo maquette bij.
                  Ik begrijp je ontgoocheling ivm de reacties maar je hebt het een heel klein beetje zelf in de hand gehad door de 924 te gaan vergelijken met de 968. T’gaat in beide gevallen om een bepaald type in een modelrij.
                  In uw geval de 911 serie en in Koen zijn geval de 968 serie.

En nu fijn verder posten , da brengt leven in de brouwerij !

Hé he zo heb ik er nog niet over gedacht 😆 , maar wat gaan de mensen dan denken met een RS of een GT2 en GT3 ? 😉

Pfff als er van jullie wagen maar zo weinig gemaakt zijn is dat niet het teken dat het slechte wagens zijn? Ze geraakte ze niet aan de straatstenen kwijt met andere woorden 😈

[quote=”993S”:q1fkj0g6]”Boys will be boys: mine is bigger than yours” 😈 [/quote]
                        Dan moeten we ze eerst eens naast elkaar leggen om te zien wie de grootste heeft 😆 😆

Met deze topic wilde ik enkel de cijfers geven van de 911 turbo’s die er zijn gemaakt. Tevens heeft Porsche bij de voorstelling van de 997 turbo een boekje verdeeld onder de turbo rijders ‘Piece maîtresse le nouvelle 911 turbo’ waar ze ook het 30 jaar bestaan vermelden van de 911 turbo. Maar ja als er dan personen zijn die dit willen verzeiken in plaats van zelf een hoekje te openen over hun wagen type dan stel ik me toch vragen over het nut van dit forum.

[quote=”993S”:37lv5va9]Wel grappig , dit haantjes vertoon. 8)
                          “Boys will be boys: mine is bigger than yours” 😈 [/quote]

Daarom dat ik dit schreef

[quote=”911-lover”:37lv5va9] Het is hier echter geen discussie met wie haalt er hier gelijk (en plaatst daarvoor het hele internet af) maar gewoon om reele feiten 😉 [/quote]

Ik moet er niet om vechten daar ik weet dat ik de grootste heb 😈 😆 😆 😆 😆 😆
                          (heeft zijn vrouw toch gezegd)

ik ben van de G begonnen omdat daar pas de Turbo ten tonele is verschenen.
                            Maar ja als Luc de 924 er bij sleept dan mag jij eigenlijk ook de 356 er bij halen en alles daar tussenn 😀
                            Wel grappig , dit haantjes vertoon. 8)
                            “Boys will be boys: mine is bigger than yours” 😈

[quote=”993S”:3py7jeey]Luc, je cijfers kloppen als een bus maar als we jouw redenatie volgen moet je wel bij de 911 turbo cijfers alle andere ooit geproduceerde 911’en tellen vanaf de G serie.
                              Koen bedoelde dat specifiek de CS minder gebouwd is.
                              Net zoals jij bedoelde in je originele post dat specifiek het Turbo model in de 911 serie redelijk weinig gebouwd is.
                              [/quote]

Helemaal juist.

Maar jij praat van de G serie maar die is een gevolg van de modellen ervoor tot de 901 . Misschien ook nog alle Kevers erbij tellen en de 356 daar dit ook de voorgangers van de 911 zijn net als volgens Luc’s redenatie de 924 een voorganger is van de 968 💡
                              Luc praatte idd van de Turbo (en opgedeeld per model) en ik van de CS van het 968 model .
                              Maar ik heb ondertussen ervaren dat alle argumenten (terecht of niet) goed zijn om proberen een gelijk te halen ❗

PS : Peter Morgan’s boek heb ik hier. Volgens andere informatie was de 968 gebouwd om de 964 te vervangen . Door de slechte verkopen van de 964 en de achteruitgang van Porsche zou de 911 gestopt zijn met bestaan . De 911 was een zware verliespost . De 968 was ook de beste sportwagen in zijn tijd . En zo kunnen we nog alles aanhalen. Het is hier echter geen discussie met wie haalt er hier gelijk (en plaatst daarvoor het hele internet af) maar gewoon om reele feiten 😉

Nope , is geen Porsche maar ik heb het uiteraard ook over een model binnen een bestaand type.

Net zoals de topic bedoelt was he.

T’is mijn Esprit , zijn 58 gemaakt van de laatste serie in 2002 (voor Europa). In totaal zijn er 10000 stuks gemaakt van de Esprit over een periode 27/28 jaar.

Idd als je het op zo een manier bekijkt dan heb je gelijk, maar als jou exclusieve wagen een 996 of 997 of zo is dan is het ook eentje uit de 911 groep.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.