Professioneel of “amateur”?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Professioneel of “amateur”?

• Maker
    Discussie
  • Aangezien hier nogal redelijk wat zelfsleutelaars zitten, wil ik graag jullie mening weten over het volgende:
    Wat gebruiken jullie? Professioneel of “amateur” gereedschap?

Professioneel = Hazet, Snap-on, Facom,…
    “Amateur” = onbekende merken zoals HBM, Neilsen,…

Ik wil zelf ook graag sleutelen, droom ik al jaren van. 🙂
    Nu is de tijd eindelijk aangebroken om er stilaan aan te beginnen (ik mag wat gereedschap uitkiezen voor nieuwjaar. :up:)
    Maar als je de prijzen ziet van bijvoorbeeld Facom (wat er wel heel deftig materiaal uitziet!), €200 voor een set steek-ringsleutels. 😯
    En ja, het prijs/kwaliteit verhaal begrijp ik maar al te goed.
    Maar het is bedoeld als hobby, niet als materiaal wat dagdagelijks gebruikt gaat worden voor de zwaarste klussen.

Dus heren, met welk materiaal maken jullie je handen vuil? 8)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 95)
    • Ik denk dat hij eentje heeft van 50 liter denk ik met 4 compressors.
      Hij heeft die al zeker 3 jaar, misschien verkopen ze die nu niet meer.

Ik denk dat hij eentje heeft van 50 liter denk ik met 4 compressors.
        Hij heeft die al zeker 3 jaar, misschien verkopen ze die nu niet meer.

William, dat is nochtans de enige HBM compressor met 4 compressors bovenop.

Er is er ook nog een met 6 compressors:KLIK
          Maar dan spreken we wel al over een heel andere prijsklasse… :wtf:

Onze John is al even niet meer gesignaleerd. 🙁

William, dat is nochtans de enige HBM compressor met 4 compressors bovenop.

Er is er ook nog een met 6 compressors:KLIK
            Maar dan spreken we wel al over een heel andere prijsklasse… :wtf:

Onze John is al even niet meer gesignaleerd. 🙁

waar zit JohnBeton als je hem nodig hebt

waar zit JohnBeton als je hem nodig hebt

forceis prijs/kwaliteit de beste koop.en niet te vergeten,ze geven levenslange waarborg.

forceis prijs/kwaliteit de beste koop.en niet te vergeten,ze geven levenslange waarborg.

Ghost heeft het volkomen juist dus!!

Dju wat is die kerel toch slim :respekt:

Ghost heeft het volkomen juist dus!!

Dju wat is die kerel toch slim :respekt:

Bij een compressor is het heeel belangrijk wqt je ermee gaat doen. Ga je er mee zandstralen of een moersleutel gebruiken dan vraagt het toestel veel lucht, dus je heb een zwaarder toestel nodig (aantal liter per uur dat het toestel geeft) met een grotere ketelinhoud (dat het toestel niet constant staat te draaien, de ketelinhoud zegt immers niks over het aantal liter per uur dat de compressor geeft!!!)
                          Abac, Contimac, Keisser, professioneel of semi professioneel zou ik toch gaan! Koop iets degelijk en je zal zien dat je in normale omstandigheden niet versleten krijgt.

Bij een compressor is het heeel belangrijk wqt je ermee gaat doen. Ga je er mee zandstralen of een moersleutel gebruiken dan vraagt het toestel veel lucht, dus je heb een zwaarder toestel nodig (aantal liter per uur dat het toestel geeft) met een grotere ketelinhoud (dat het toestel niet constant staat te draaien, de ketelinhoud zegt immers niks over het aantal liter per uur dat de compressor geeft!!!)
                            Abac, Contimac, Keisser, professioneel of semi professioneel zou ik toch gaan! Koop iets degelijk en je zal zien dat je in normale omstandigheden niet versleten krijgt.

Wes die 25 liter stelt niets voor.
                              Is goed voor een nietpistool of zo.
                              Een compressor moet je kiezen naar debiet van de pomp.
                              Voor een schuurmachine moet je zeker 250 l/min hebben.
                              Als uw compressor dat maar net aankan blijft hij constant draaien.
                              Daar is dat niet voor gemaakt en zal hij dus snel slijten.
                              Ook krijg je dan veel condens in uw perslucht.
                              Als je natuurlijk maar eens een half uur zulk een hoog debiet vragen toestel aansluit kan dit.
                              Als je een ganse dag zo wil werken moet je echt veel groter gaan.

Wes die 25 liter stelt niets voor.
                                Is goed voor een nietpistool of zo.
                                Een compressor moet je kiezen naar debiet van de pomp.
                                Voor een schuurmachine moet je zeker 250 l/min hebben.
                                Als uw compressor dat maar net aankan blijft hij constant draaien.
                                Daar is dat niet voor gemaakt en zal hij dus snel slijten.
                                Ook krijg je dan veel condens in uw perslucht.
                                Als je natuurlijk maar eens een half uur zulk een hoog debiet vragen toestel aansluit kan dit.
                                Als je een ganse dag zo wil werken moet je echt veel groter gaan.

Is dat deze William? KLIK

Is 25L wel voldoende? Lijkt mij dat ie dan constant aanslaat… :think:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 95)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.