Professioneel of “amateur”?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Professioneel of “amateur”?

• Maker
    Discussie
  • Aangezien hier nogal redelijk wat zelfsleutelaars zitten, wil ik graag jullie mening weten over het volgende:
    Wat gebruiken jullie? Professioneel of “amateur” gereedschap?

Professioneel = Hazet, Snap-on, Facom,…
    “Amateur” = onbekende merken zoals HBM, Neilsen,…

Ik wil zelf ook graag sleutelen, droom ik al jaren van. 🙂
    Nu is de tijd eindelijk aangebroken om er stilaan aan te beginnen (ik mag wat gereedschap uitkiezen voor nieuwjaar. :up:)
    Maar als je de prijzen ziet van bijvoorbeeld Facom (wat er wel heel deftig materiaal uitziet!), €200 voor een set steek-ringsleutels. 😯
    En ja, het prijs/kwaliteit verhaal begrijp ik maar al te goed.
    Maar het is bedoeld als hobby, niet als materiaal wat dagdagelijks gebruikt gaat worden voor de zwaarste klussen.

Dus heren, met welk materiaal maken jullie je handen vuil? 8)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 95)
    • Is dat deze William? KLIK

Is 25L wel voldoende? Lijkt mij dat ie dan constant aanslaat… :think:

Wes voor de dingen die jij allemaal noemt zou ik voor een licht draagbaar model gaan met een zo hoog mogelijk debiet.
        Een kennis van mij heeft eentje van HBM met 4 kleine compressors op. Hij heeft er zijn moto mee gespoten met zeer mooi resultaat.
        Is ook verrassend stil.

Wes voor de dingen die jij allemaal noemt zou ik voor een licht draagbaar model gaan met een zo hoog mogelijk debiet.
          Een kennis van mij heeft eentje van HBM met 4 kleine compressors op. Hij heeft er zijn moto mee gespoten met zeer mooi resultaat.
          Is ook verrassend stil.

Schuurmachine en spuitwerk zijn toch al dingen die redelijk wat debiet vragen :popcorn:
            Vallen volgens mij dus zeker niet onder kleine dingen :think:

Schuurmachine en spuitwerk zijn toch al dingen die redelijk wat debiet vragen :popcorn:
              Vallen volgens mij dus zeker niet onder kleine dingen :think:

Misschien een goed startpunt ja. :up:

Ik zou hem willen gebruiken om wat dingen af te blazen, banden oppompen, licht spuitwerk (denk aan kleine prulletjes, geen halve auto’s of dergelijke), handgereedschap zoals nagelpistool, schuurmachine of ratelsleutel,…

Kleine dingen dus in het algemeen.

Misschien een goed startpunt ja. :up:

Ik zou hem willen gebruiken om wat dingen af te blazen, banden oppompen, licht spuitwerk (denk aan kleine prulletjes, geen halve auto’s of dergelijke), handgereedschap zoals nagelpistool, schuurmachine of ratelsleutel,…

Kleine dingen dus in het algemeen.

hamvraag is uiteraard: waarvoor ga je deze gebruiken om daarvan af te leiden hoeveel debiet het luchtperserke moet hebben.

hamvraag is uiteraard: waarvoor ga je deze gebruiken om daarvan af te leiden hoeveel debiet het luchtperserke moet hebben.

*blaas* *blaas* *blaaaas*

Al dat stof hier eens vanaf doen want dit is al een behoorlijk oud topic. 🙄

Wat ook onmiddelijk in rechte lijn staat met mijn vraag: Compressoren. 😉

Wat is wijsheid rond die ronde dingen vol lucht?

– Diesel, naft, “elektriek”,…
                        – Olie, zonder olie,…
                        – Stil, luid,…
                        – Snaar, direct aangedreven…
                        – 6l, 10l, 25l, 50l,… inhoud…

Ik kan door het bos de bomen niet meer zien. Maar uiteraard was ik op mijn favoriete site aan het kijken: HBM.
                        Waarom? Omdat ik nog steeds super tevreden ben over die goedkope meuk! :first:

Dus… wie kan me leren over compressoren? Want ik snap er de b*llen van! 😐

*blaas* *blaas* *blaaaas*

Al dat stof hier eens vanaf doen want dit is al een behoorlijk oud topic. 🙄

Wat ook onmiddelijk in rechte lijn staat met mijn vraag: Compressoren. 😉

Wat is wijsheid rond die ronde dingen vol lucht?

– Diesel, naft, “elektriek”,…
                          – Olie, zonder olie,…
                          – Stil, luid,…
                          – Snaar, direct aangedreven…
                          – 6l, 10l, 25l, 50l,… inhoud…

Ik kan door het bos de bomen niet meer zien. Maar uiteraard was ik op mijn favoriete site aan het kijken: HBM.
                          Waarom? Omdat ik nog steeds super tevreden ben over die goedkope meuk! :first:

Dus… wie kan me leren over compressoren? Want ik snap er de b*llen van! 😐

De krik is zeker ok.
                            Met de lage voorkant rolt ze probleemloos onder verlaagde auto’s :up:
                            Ze is groot wat soms niet handig is in kleinere ruimte.
                            Daar heb ikzelf nu niet veel last van en ik wou eentje die hoog kan.
                            Ik werk toch steeds met as steunen eenmaal de auto is opgekrikt.
                            Vandaar dat ik durfde een goedkoop model te kopen.

Vandaag ontdekt: één van de vaste wieletjes staat scheef en het slot van de bovenste lade is afgebroken. 😕
                              Werd ik dus niet vrolijk van en heb onmiddellijk de zaak gebeld waar ik hem gekocht heb.
                              Geen probleem zei de vrouw aan de andere kant van de lijn, ik moest er foto’s van maken en doormailen naar hun en zij ging dan de leverancier contacteren om mij vervangingsonderdelen te bezorgen. Tot op dit moment dus helemaal top. :up:

Ook tevreden van Ghost? Ik was ook al naar die krik aan het kijken. 🙂
                              Ook naar de lage assteunen, compressor, zandstraalcabine,… ze hebben zoveel leuks. 😀
                              En ik droom weer veel te hard… 🙄 :sleep:

Thanks mannen. Ik zal er zeker plezier van hebben. :up:

De ratelsleutelsleutel setten die erin zit lijkt anders goed mee te vallen maar de schroevendraaiers zijn al wa minder en die torx T sleuteltjes zijn volgens mij van de kermis .
                                Anderzijds is het zoals hierboven reeds vermeld ,als die dingen het begeven kan je event. ze vervangen door een
                                beter setje .
                                Hoe kan het ook anders voor die prijs dat zo’n gevulde kar van HBM kost dat kost bij facom dubbel de prijs voor een lege kast .
                                Al bij al wel een mooie beginners set !

:up: ik ben er zeer tevreden van en is steeds netjes opgeruimd in een kar.
                                  als loodgieter weet je toch al wat van sleutelen en komt dat wel goed :mrgreen: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 95)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.