Professioneel of “amateur”?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Professioneel of “amateur”?

• Maker
    Discussie
  • Aangezien hier nogal redelijk wat zelfsleutelaars zitten, wil ik graag jullie mening weten over het volgende:
    Wat gebruiken jullie? Professioneel of “amateur” gereedschap?

Professioneel = Hazet, Snap-on, Facom,…
    “Amateur” = onbekende merken zoals HBM, Neilsen,…

Ik wil zelf ook graag sleutelen, droom ik al jaren van. 🙂
    Nu is de tijd eindelijk aangebroken om er stilaan aan te beginnen (ik mag wat gereedschap uitkiezen voor nieuwjaar. :up:)
    Maar als je de prijzen ziet van bijvoorbeeld Facom (wat er wel heel deftig materiaal uitziet!), €200 voor een set steek-ringsleutels. 😯
    En ja, het prijs/kwaliteit verhaal begrijp ik maar al te goed.
    Maar het is bedoeld als hobby, niet als materiaal wat dagdagelijks gebruikt gaat worden voor de zwaarste klussen.

Dus heren, met welk materiaal maken jullie je handen vuil? 8)

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 95)
    • Proficiat WES
      HBM vind ik nog zo slecht niet.
      Ze hebben er zeer divers materiaal, sommige dingen van zeer goede kwaliteit.
      Ik heb er recent nog een lage garage krik gekocht.
      http://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/garagekrikken/hbm-2-ton-garagekrik-lang

Haha …HBM 😆
        Ikke maar zagen tegen die van ons dat ik geen goei gereedschap meer heb , heeft ze laatst voor mijne kerstmis zo’n gevulde HBM kar gekocht . :wtf:
        T’ja wat zal ik zeggen…ik zie mijn vrouwke wel graag …en die HBM kar die zullen we er maar bij nemen zeker ! :mrgreen:

Ze staat trouwens nog half ingepakt in de plastiek ….oeps nu maar hopen dat ze dat hier nie leest :engeltje:

Zelf heb ik 35 jaar lang profesioneel gedurende 10 uur per dag Facom en Gedore gebruikt nooit problemen mee gehad , maar dit is momenteel onbetaalbaar geworden .
          Goeie keuze om een betaalbare set te kopen als hobby sleutelaar :driver: bekijk op termijn wat je het meest gebruikt of stuk gaat en vul het aan met één van de betere merken .

Nog heel veel jaar sleutelplezier :up:

Vandaag de knoop doorgehakt en een kar gaan halen. :happydance:
            Met een beetje invloed van TOTMBO heb ik voor een goedkoop modelletje gekozen: HBM.
            Ze vond dat ik eerst maar eens moest kijken hoe het zelf sleutelen me beviel voor ik er een hoop geld tegen ging gooien,
            en ergens, heeft ze gelijk… 😳
            Dus gekozen voor de 196 delige HBM kar voor €399.95.
            Zeer goedkoop en dat voel je ook wel een beetje aan het materiaal, maar we zien wel hoe goed het gereedschap mee gaat gaan. 🙂

Bedankt voor alle hulp en reacties heren. :up:

Hoi Ghost,

nee, nog niets gekocht. 😳
              Deels omdat ik niet kan kiezen. 🙄 En deels omdat de magazijnier op het werk eens ging kijken waar hij aan kon geraken. [size=1]
              (als we eindelijk uit onze WCO zijn)[/size] :censored:

Wat ik over Carolus kan vinden is dat het een B-merk is van Gedore?
              Heb jij of iemand hier er ervaring mee…?

Al iets gekocht Wes?

Vandaag anders misschien een interessante spam mail ontvangen voor U.

CAROLUS gereedschapwagen

met 4 schuiven en kast

gevuld – 95-delig

inhoud:

– schroevendraaierset

– Torx-schroevendraaierset

– tangenset

– ring-steeksleutelset

– ringsleutelset

– ratelsleutelset 1/2″

– hamer- en beitelset

– inbussleutelset

alles in 1/3 en 2/3 modules

555,55 euro

http://www.sitco-groothandel.eu/onze%20acties/kortingen_acties_sets.html

voor een force of facom karreke kan ik u altijd ene prijs maken (stuur me pb)

aan sonic kan ik ook geraken maar het vertrouwen ligt ons meer bij facom en force.

Wim

Daar zijn foam inleggers voor te verkrijgen, geen probleem.

En zo’n kist schuif je toch even in de 924. :mrgreen:

@Wes, leveren ze normaal gesproken af, althans in Nederland.

993: Een beetje zelfspot moet kunnen. 😉 En ik kan het beter zelf zeggen dan dat iemand anders het zegt. :mrgreen:

Nou, Sonic ziet er wel leuk materiaal uit. En voor een mooie prijs!
                      Ik zal eens contact opnemen met hun. Want krijg sommige dingen niet op hun site gevonden,
                      zoals lege foam inleggers bijvoorbeeld. Of ben ik nu weer te veeleisend? 😳
                      En eens horen of hun ook leveren of het enkel afgehaald kan worden.
                      Want zo een kar vervoer je dus niet zomaar in eender welke wagen. 🙄

[quote=”WES-RS” post=153585][quote=”993″ post=153552]Is toch gewoon een aftrekpost?[/quote]
                        Daar moet je dus zelfstandig voor zijn, en dat ben ik niet. 😉
                        Dacht dat dat wel duidelijk was aangezien ik “maar” 924 rijd… 🙄 😆 [/quote]

Kijk, ‘t Is dat je het zelf zegt….maar ik denk de meesten, waaronder ondergetekende zijn ook zo begonnen.
                        Eerst de 24 dan de 44 daarna de 68 en nu de 93….maar ik ben dan ook al een heel eind in de zestig.
                        Om dat nu een voordeel te noemen 🙄

Ik heb een momentsleutel gekocht van Tengtools (rond de 100 euro) en ben daar heel tevreden van. Als je niet ineens een hele kar wenst aan te schaffen, kan je ook een paar sets kopen en telkens eentje bijkomend aanschaffen als je eentje nodig hebt (aparte sets vind je vb. ook terug op de site van Sonic, Tengools heeft dit ook).

Greetz

L

Hallo Wes,

Zelf heb ik een paar jaar terug een werkkast aangekocht
                            Zoals Wim hierboven beschreven heeft, om thuis aan een auto te sleutelen. Is dit zeker voldoende.
                            Alles ligt ordelijk in de lades.
                            Een complete werkkast is dus zeker aan te raden om op regelmatige basis aan de P te werken.

Costa

Wim

[quote=”john.beton.” post=153594]ziet er zeer degelijk uit Wim :respect2: [/quote]

Is het ook John, en voor die prijs nu in de aanbieding, echt een koopje.
                              Wij hebben toen op de beurs voor dezelfde kar 900,00 euro betaald.

ik mag hier eigenlijk geen reclame maken maar zal wel een extra donatie doen 2014 :mrgreen:
                                free-time zandstraat 125 3500 Hasselt
                                http://www.free-time.be/winkels/freetime-hasselt/

Waar moeten we zijn Jhon Beton?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 95)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.